استودیوی Image & Form توسعه‌دهنده بازی ویدئویی SteamWorld Dig 2 که عنوانی مستقل و ماجراجویی در سبک مترویدوانیا (Metroidvania) است، از طریق وب‌سایتش به طور رسمی تائید کرد که این بازی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی نیز عرضه خواهد شد. این بازی نخستین بار برای کنسول نینتندو سوییچ معرفی شد و همچنان به […]

بازی SteamWorld Dig 2 برای پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی نیز عرضه خواهد شد

استودیوی Image & Form توسعه‌دهنده بازی ویدئویی SteamWorld Dig 2 که عنوانی مستقل و ماجراجویی در سبک مترویدوانیا (Metroidvania) است، از طریق وب‌سایتش به طور رسمی تائید کرد که این بازی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی نیز عرضه خواهد شد. این بازی نخستین بار برای کنسول نینتندو سوییچ معرفی شد و همچنان به این کنسول راه نیافته است. توسعه‌دهنده SteamWorld Dig 2 اعلام کرده است که چند روز پس از عرضه آن بر روی کنسول نینتندو سوییچ، شاهد انتشار این بازی برای دو پلتفرم دیگر نیز خواهیم بود.

اوایل سال جاری میلادی و در جریان رویداد Nintendo’s Nindies Showcase شاهد رونمایی از بازی SteamWorld Dig 2، دنباله عنوان تحسین شده SteamWorld Dig بودیم. در این بازی، بازیکنان کنترل شخصیتی به نام Dorothy را برعهده می‌گیرند که به دنبال همدم خود است. مشابه بازی نخست، در این عنوان، بازیکنان به یک کلنگ مجهز شده‌اند که باید با استفاده از آن جهت حفاری در محیط برای رسیدن به مقاصد مشخص شده تلاش کنند.

بازی SteamWorld Dig ابتدا بر روی کنسول نینتندو ۳Ds از طریق فروشگاه الکترونیکی نینتندو عرضه شد و پس از آن شاهد انتشار آن برای پلتفرم‌های دیگری از جمله ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ویتا و رایانه‌های شخصی بودیم. اگرچه تابدین لحظه شرکت Image & Form انتشار این بازی برای کنسول‌های دستی و قابل حمل را تائید نکرده اما آن را رد هم نکرده است. این توسعه‌دهنده در وبلاگ خود در این خصوص چنین اظهار کرده است:

نینتندو ۳Ds و پلی‌استیشن ویتا همچنان برای ما مهم هستند. ما امروز در رابطه با نسخه‌های قابل حمل صحبت نمی‌کنیم، اما مطمئن هستیم که فراموش نخواهیم کرد از کجا آغاز کرده‌ایم.

بازی SteamWorld Dig 2 همچنان تاریخ انتشار مشخصی ندارد اما استودیوی Image & Form مدعی است که بخش اعظم مراحل توسعه آن به پایان رسیده است و تا اواخر فصل تابستان/اوایل فصل پائیز انتشار خواهد یافت.

منبع متن: gamefa