PS5

به گزارش پردیس‌گیم، برای مدت‌ها مشخص و تأیید شده بود که PS5 از SSDهای NVMe پشتیبانی خواهد کرد و این موضوع حتی در ویدئوی بازگشایی قطعات کنسول‌ نیز اشاره شده بود. قرار بود سونی مدل‌های مورد تأیید را مشخص کند و حتی برخی شرکت‌ها از جمله وسترن دیجیتال نیز اقدام به تبلیغات مدل‌های خود کرده بود که ما نیز در اینجا بدان پرداخته‌ایم. حال مشخص شده که گویا کنسول در هنگام عرضه از هیچ حافظه‌ی اضافه شونده‌ای پشتیبانی نمی‌کند.
سونی در صحبت‌هایی که با The Verge انجام داده است این نکته را اضافه کرده که این موضوع یعنی SSDهای قابل استفاده و مورد تأیید، مربوط به آینده است و فعلاً مدل خاصی در بازار نیست که بتواند سرعت مورد نیاز PS5 را تأمین کند. در این‌که سرعت SSD پلی‌استیشن 5 فوق‌العاده است شکی نیست ولی به نظر نمی‌رسد این صحبت‌ها که مدل‌های موجود در بازار سرعت کافی را دارا نیستند، صحت داشته باشد. یک نمونه‌ی آن SSDهای مدل Black وسترن دیجیتال می‌باشد که هم‌اکنون در بازار موجود است و حتی در تبلیغات آن‌ها ذکر شده که از PS5 پشتیبانی می‌کنند!
به هر حال، با توجه به اینکه حجم بازی‌های Demon’s Souls و Call of Duty: Black Ops Cold War نیز مشخص شده است، حجم 664 گیگابایتی SSD پلی‌استیشن 5 نگران کننده به نظر می‌رسد. بنابراین امیدواریم که سونی هر چه زودتر مدل‌های قابل پشتیبانی را مشخص کند.
خبر بد دیگر این‌که مشخص شده است بازی‌های PS5 قابل کپی کردن بر روی هارد اکسترنال نیستند! موضوعی که قبلاً خلافش را گفته بودند و خیلی‌ها امیدوار بودند دیتای بازی‌های خودشان را بین هارد اکسترنال و SSD جابه‌جا کنند (مشابه ایکس‌باکس سری ایکس و اس) تا نیازی به هزینه‌ی اضافه و خرید SSD با ظرفیت بالاتر نداشته باشند.
خب دوستان نظرتان چیست؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

منبع متن: pardisgame