بر اساس اطلاعات قبلی منتشر شده، بازی Forza Motorsport 7 برای نصب و اجرا بر روی هارددیسک دو کنسول ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس وان ایکس به ۱۰۰ گیگابایت فضای خالی نیاز دارد. این رقم بالا باعث ایجاد حدث و گمان‌های زیادی بین طرفداران گشت و وب‌سایت Stevivor برای کسب اطلاعات بیشتر به بررسی دقیق این […]

محتویات مرتبط با کیفیت ۴K بازی Forza Motorsport 7 تنها برای نسخه ایکس‌باکس وان ایکس آن عرضه خواهند شد

بر اساس اطلاعات قبلی منتشر شده، بازی Forza Motorsport 7 برای نصب و اجرا بر روی هارددیسک دو کنسول ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس وان ایکس به ۱۰۰ گیگابایت فضای خالی نیاز دارد. این رقم بالا باعث ایجاد حدث و گمان‌های زیادی بین طرفداران گشت و وب‌سایت Stevivor برای کسب اطلاعات بیشتر به بررسی دقیق این موضوع پرداخته و متوجه شده است که این میزان حجم تنها برای نسخه ایکس‌باکس وان ایکس بازی Forza Motorsport 7 نیاز است نه دیگر نسخه‌های آن.

استودیوی ترن ۱۰ (Turn 10) به لطف قدرت سخت‌افزاری بالای کنسول ایکس‌باکس وان ایکس، توانسته است تا بازی Forza Motorsport 7 را با کیفیت ۴K واقعی با نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه بر روی آن به اجرا درآورد. نمایش این بازی در کنفرانس خبری شرکت مایکروسافت در جریان رویداد E3 2017 یکی از نقاط قوت این کنفرانس بود.

با این حال، رسیدن به این اندازه زیبایی بی‌شک متحمل صرف هزینه‌های بسیار خواهد بود و بازی Forza Motorsport 7 نیز از این قاعده مستثنی نیست. طبق گفته‌های شرکت مایکروسافت، بازی Forza Motorsport 7 به ۱۰۰ گیگابایت حجم نیاز خواهد داشت.

با این حال، یکی از سخنگوهای شرکت مایکروسافت در گفتگو با وب‌سایت Stevivor در این خصوص تصریح کرده است که منابع مورد نیاز برای رسیدن به کیفیت ۴K تنها برای کنسول ایکس‌باکس وان ایکس این بازی دانلود خواهند شد و نسخه‌های ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس وان اس از این امر بی‌نیاز خواهند بود. اظهارات نماینده مایکروسافت به وب‌سایت Stevivor بدین شرح است:

با عرضه کنسول ایکس‌باکس وان ایکس، زمانی که بحث محتوای بازی‌ها مطرح می‌شود، بنا داریم تا هر کنسول محتوای مربوط به خود را دریافت کند. به این معنا که صرف نظر از تلویزیونی که شما دارید، منابع ۴K برای نسخه ایکس‌باکس وان ایکس (در صورت در دسترس بودن) و منابع ۱۰۸۰p نیز برای نسخه ایکس‌باکس وان اس دانلود خواهند شد.

اگرچه هر یک از توسعه‌دهندگان در مدیریت داده‌های مختص به بازی خود آزادی عمل کاملی خواهند داشت، اما تصمیم داریم تا این فرآیند (دانلود بازی) به صورت خودکار صورت پذیرد و مطمئن شویم که خود سیستم به صورت خودکار اقدام به شناسایی و دانلود محتویات مربوط به خود می‌کند تا از دانلود محتویاتی که نیازی به آن‌ها نیست نیز جلوگیری شود.

بر همین اساس، تنها نسخه ایکس‌باکس وان ایکس بازی Forza Motorsport 7 نیاز به حجمی معادل ۱۰۰ گیگابایت خواهد داشت و نسخه‌های ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس وان اس آن از حجم کمتری برخوردار خواهند بود. بازی Forza Motorsport 7 در تاریخ سه‌شنبه ۱۱ مهر ماه (۳ اکتبر ۲۰۱۷) برای تمامی کنسول‌های مطرح شده در خبر و همچنین رایانه‌های شخصی عرضه و منتشر خواهد گردید. در راستای دیگر اخبار مرتبط با این بازی، سازندگان آن چندی پیش خبر دادند که نسخه رایانه‌های شخصی این عنوان با کیفیت فوق‌العاده UHD 4K اجرا خواهد شد. از سوی دیگر مشخصات سیستم مورد نیاز نسخه رایانه‌های شخصی Forza Motorsport 7 نیز مشخص و اعلام شد که از این نشانی می‌توانید به جزئیات بیشتری در این باره دست یابید.

منبع متن: gamefa