PS5

به گزارش پردیس‌گیم، با آغاز نسل جدید ما شاهد چیزهای خوب زیادی هستیم، اخبار شگفت‌انگیز زیادی را هر روز می‌شنویم. از بازی‌های نسل بعدی بگیر تا کنسول و سخت‌افزار جدید که شور و اشتیاق را بیشتر کرده است. اما این خوشی یک سری نکته‌ی منفی هم به همراه داشته است. افزایش 10 دلاری قیمت بازی‌ها یکی از آن‌هاست. این موضوع نارضایتی‌هایی را در سرتاسر جهان در بین مشتاقان بازی به وجود آورده است. با این‌که این اتفاق خوشایند نیست ولی لاجرم به نظر می‌رسد.

سونی درست است که اولین شرکتی نبود که عناوین خودش را با برچسب 70 دلاری مزین کرد، ولی بدون شک با توجه به نقش کلیدی آن در بازار و برنده شدن در نسل هشت، تأثیر اصلی را در این مهم داشته است و شرکت‌های دیگر نیز دیر یا زود به تبع آن قیمت را افزایش خواهند داد. نکته‌ی ماجرا اینجاست که سونی در مقطعی، برنامه داشت که حتی از این عدد هم فراتر برود.
بر طبق گزارشات اخیر بلومبرگ، نه تنها سونی موافق افزایش قیمت‌ها بود، بلکه در مقطعی حتی به فکر قیمت بالای 70 دلاری نیز بود. به هر حال افزایش قیمت بازی‌ها، مدت‌هاست که در بین تولیدکنندگان بزرگ و بازیگران اصلی این حوزه مطرح است. دلیلشان هم برای این موضوع، افزایش هزینه‌های تولید و توسعه‌ی بازی‌ها و پرخرج شدن هزینه‌ی تولید بازی‌ها بوده است.
با این‌که فعلاً برخی از ناشران در خصوص افزایش قیمت محتاطانه عمل کرده‌اند ولی به نظر می‌رسد که قیمت 70 دلاری استاندارد جدید قیمتی باشد. این بحث قیمت‌ها البته همیشه بحث برانگیز بوده است، نسبت فروش بازی‌ها به نسبت گذشته قابل مقایسه نیست، در برابر حقوق افراد در کشورهای زیادی ثابت بوده است. به هر حال، هر جور که به این قضیه نگاه کنید، به نظر می‌رسد که این امر گریز ناپذیر بوده است.
خب دوستان نظرتان چیست؟ با افزایش قیمت‌ها موافق هستید یا به نظرتان توجیه‌پذیر نیست؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

منبع متن: pardisgame