مدیرعامل بخش ایکس‌باکس آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) درمورد ایکس‌باکس وان‌ ایکس کنسول آینده مایکروسافت، پشتیبانی از ایکس‌باکس وان‌ ایکس، نمایشگاه Gamescom و قابلیت پشتیبانی از عناوین کنسول ایکس‌باکس اصلی صحبت می‌کند. روز گذشته مدیرعامل بخش ایکس‌باکس آقای فیل اسپنسر در صفحه توئیتر خود به سوالات طرفداران درمورد ایکس‌باکس وان‌ ایکس پاسخ داد. او درباره کنسول آینده مایکروسافت صحبت نمود […]

فیل‌اسپنسر درمورد پیش‌خرید ایکس‌باکس وان‌ایکس و برنامه‌های نمایشگاه Gamescom مایکروسافت صحبت می‌کند

مدیرعامل بخش ایکس‌باکس آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) درمورد ایکس‌باکس وان‌ ایکس کنسول آینده مایکروسافت، پشتیبانی از ایکس‌باکس وان‌ ایکس، نمایشگاه Gamescom و قابلیت پشتیبانی از عناوین کنسول ایکس‌باکس اصلی صحبت می‌کند.

روز گذشته مدیرعامل بخش ایکس‌باکس آقای فیل اسپنسر در صفحه توئیتر خود به سوالات طرفداران درمورد ایکس‌باکس وان‌ ایکس پاسخ داد. او درباره کنسول آینده مایکروسافت صحبت نمود و به این نکته اشاره داشت که مایکروسافت آگاه‌ است که هرچه زودتر باید پیش‌فروش کنسول را آغاز کند و درحال حاضر “هیچ مشکلی” برسر راه وجود ندارد. آن‌ها هم‌اکنون درحال دریافت تائیدیه‌های نهایی هستند.

همچنین اسپنسر به این نکته اشاره کرد که مایکروسافت درنظر دارد تا در تابستان بیشتر درباره بهبودهای گرافیکی موجود در ایکس‌باکس وان‌ ایکس صحبت کند. آن‌ها مطلع هستند که بازیکنان دوست دارند تفاوت میان ایکس‌باکس وان‌ و ایکس‌باکس وان‌ ایکس را مشاهده کنند، بنابراین درحال کار برروی این قضیه هستند تا اطمینان یابند که این تمایزها را به بهترین شکل نمایان کنند و به مردم در تصمیم‌گیری برای خرید کنسول کمک کنند.

بعلاوه تائید شد که با عرضه ایکس‌باکس وان‌ ایکس باید منتظر ارائه بروزرسانی‌هایی برای عناوینی که هم‌اکنون در دسترس هستند، باشیم. اما درمورد بازی‌های جدیدی که قرار است در آینده منتشر شوند برعهده سازندگان خواهد بود: آن‌ها می‌توانند برای پشتیبانی از ایکس‌باکس وان‌ ایکس بهینه‌سازی عناوین خود را برروی دیسک بازی و یا بصورت محتوای دانلودی ارائه کنند.

صحبت از تابستان شد، اسپنسر همچنین اعلام کرد که بدلیل مسائل خانوادگی شخصا در مراسم Gamescom امسال حضور نخواهد داشت. او ادامه داد، مایکروسافت بزودی درباره برنامه‌های خود در کلن صحبت خواهد نمود. مورد بعدی که اسپنسر به آن اشاره داشت، قابلیت پشتیبانی از عناوین ایکس‌باکس اصلی بود که در مراسم E3 امسال از آن رونمایی شد. درحال حاضر بنظر می‌رسد که اکثر بازی‌ها بدلیل اینکه تغییر نرخ‌فریم و نسبت تصویر عناوینی که ‌هم‌اکنون منتشر شده‌اند کار بسیار دشواری است، از صفحه عریض پشتیبانی نمی‌کنند. ایکس‌باکس وان‌ ایکس کدهای اصلی ایکس‌باکس را اجرا خواهد کرد، بنابراین بازی‌ها دقیقا با همان ویژگی‌هایی که در گذشته ارائه شده‌اند، قابل تجربه هستند. پشتیبانی از سیستم Achievement ایکس‌باکس نیز نیازمند اعمال تغییراتی در هریک از عناوین است، و چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد. ممکن است صرفا Achievement‌ای برای تجربه بازی درنظر گرفته شود، اما اسپنسر با این کار مخالف است. او اشاره کرد که مایکروسافت فعلا از این مورد صرف‌نظر نکرده، اما درحال حاضر راه‌حل مناسبی نیز برای رفع آن پیدا نکرده است.

بنظر می‌رسد اکثر نکات و صحبت‌های اسپنسر درمورد برنامه‌های آتی مایکروسافت در تابستان و طی نمایشگاه Gamescom که در شهر کلن – آلمان – و از تاریخ ۲۲ – ۲۶ آگوست برگزار خواهد شد، رونمایی شوند.

منبع متن: gamefa