در روز گذشته بود که بازی ۱۰۰۰ Top Rated در فروشگاه پلی‌استیشن قرار گرفت. این بازی تنها پس از چند ساعت، توسط سونی از فروشگاه برداشته شد و حذف گردید. همان طور که شاید بسیاری از کاربران شبکه پلی‌استیشن در روز گذشته مطلع شدند، بازی ۱۰۰۰ Top Rated که برای پلی‌استیشن ۴ منتشر شده بود، به سرعت […]

بازی ۱۰۰۰ Top Rated توسط سونی از فروشگاه پلی‌استیشن حذف شد

در روز گذشته بود که بازی ۱۰۰۰ Top Rated در فروشگاه پلی‌استیشن قرار گرفت. این بازی تنها پس از چند ساعت، توسط سونی از فروشگاه برداشته شد و حذف گردید.

همان طور که شاید بسیاری از کاربران شبکه پلی‌استیشن در روز گذشته مطلع شدند، بازی ۱۰۰۰ Top Rated که برای پلی‌استیشن ۴ منتشر شده بود، به سرعت توسط سونی حذف شد. این بازی معمایی که تنها ۰٫۹۸ دلار قیمت داشت، توسط سازندگان به این صورت تبلیغ شده بود که طی مدت زمان بسیار کمی، می‌توان به تروفی پلاتینیوم آن دست پیدا کرد. در واقع سازندگان از همین موضوع برای تبلیغ بازی خود استفاده کرده بودند و حتی در تریلر قرار گرفته برای بازی نیز این نکته به وضوح گفته می‌شد. طیق اعلام سازندگان، حداقل ۲۰ دقیقه و حداکثر ۱ ساعت زمان لازم است تا بازی‌باز به تروفی پلاتینیوم آن برسد؛ به این معنی که با تجربه ۱ ساعته ۱۰۰۰ Top Rated، می‌توان تمام جوانب بازی را دید و به تروفی نهایی آن رسید.

این موضوع تا جایی پیش رفت که سازندگان در صفحه فیس بوک خود در مورد حذف بازی توسط سونی صحبت کردند و این موضوع را به سادگی به دست فراموشی نسپردند. اگر کنجکاو به کسب اطلاعات در مورد تروفی های بازی ۱۰۰۰ Top Rated هستید، باید بگویم که بازی ۲۲ تروفی دارد که هیچ کدام از آن ها برنزی نیستند و همه بین نقره ای و طلایی (و در آخر پلاتینیوم) تقسیم شده اند. با وجود تروفی های آسان و بی دردسر بازی، یک راهنما نیز برای گرفتن آن ها منتشر شده است.

اما به طور کلی که از بازی ۱۰۰۰ Top Rated بگذریم، به عناوینی این چنینی می‌رسیم که سونی برخورد های متفاوت، عجیب و البته سربسته ای با آن‌ها دارد. از بین این بازی ها می‌توان به عناوینی مانند Life of Black Tiger و Solbrain: Knight of Darkness اشاره کرد که راه خود را به فروشگاه پلی‌استیشن باز کردند. با این که این دو بازی نیز به مانند ۱۰۰۰ Top Rated از شبکه پلی‌استیشن حذف گردیدند، اما مدت زمان حذف ۱۰۰۰ Top Rated بسیار کمتر بود و این بازی خیلی سریع از این شبکه خارج شد.

با وجود شرایط پیش آمده، می‌توان حدس زد که در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. سازندگان این بازی ها را مدتی پنهان می‌کنند و پس از اعمال تغییراتی برروی آن ها، باز هم منتشر می‌شوند و به فروش می‌رسند. باید ببینیم سرانجام بازی ۱۰۰۰ Top Rated چه خواهد شد و این که آیا باز هم از این عناوین و اتفاقات در شبکه پلی‌استیشن خواهیم دید یا خیر.

منبع متن: gamefa