اگر شما از ده سال گذشته صنعت گیم را دنبال می‌کنید احتمالا چندین بار نام Phil Harrison را شنیده‌اید. وی از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۸ در شرکت سونی کار می‌کرده است و پس از آن همکاری کوتاهی با Atari و Gaikai  داشته است. در سال ۲۰۱۲ به مایکروسافت پیوست تا زمانی که در سال ۲۰۱۵ […]

Phil Harrison: سونی و مایکروسافت مخاطبان بازی را مانند نینتندو گسترش نمی‌دهند

اگر شما از ده سال گذشته صنعت گیم را دنبال می‌کنید احتمالا چندین بار نام Phil Harrison را شنیده‌اید. وی از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۸ در شرکت سونی کار می‌کرده است و پس از آن همکاری کوتاهی با Atari و Gaikai  داشته است. در سال ۲۰۱۲ به مایکروسافت پیوست تا زمانی که در سال ۲۰۱۵ از آن نیز جدا شد.  در طی مراسمی در بارسلونا فیل هریسون مصاحبه‌ای با Gamereactor انجام داده است. در زیر می‌توانید نظر وی را درباره‌ی کنسول‌های نسل هشت مشاهده کنید:

من فکر می‌کنم سونی با محبوب کردن پلی استیشن ۴ در سراسر جهان کار بزرگی انجام داده است. اما سوال اصلی این است آیا سونی و مایکروسافت بازار صنعت گیم را گسترش می‌دهند؟ آیا آن‌ها بازی‌هایی می‌سازند که باعث شود قشر بیش‌تری به صنعت گیم رو بیاورند؟ از بازی‌هایی که جدیدا توسط آن دو رونمایی شده است می‌توانم بگویم که آن‌ها به دنبال مخاطبان همیشگی خود هستند. یعنی کسانی که به طور جدی این صعنت را دنبال می‌کنند یا به اصطلاح Hardcore gamers. در حالی که نینتندو به نظر من با سوییچ می‌تواند قشر بزرگ‌تری از بازار را در بر بگیرد. جالب است که ببینم در سه تا چهار سال آینده وضعیت بازار کنسول‌ها چگونه خواهد بود.

وی در ادامه عملکرد سوییچ را در تجربه‌ی شخصی خود و خانواده‌اش توضیح داده است:

بر اساس تجربه‌ی شخصی می‌توانم بگویم، با داشتن دو پسر شش و هشت ساله سوییچ قطعا بهترین انتخاب برای خانه‌ی من است. پسر بزرگم ساعت‌ها مشغول تجربه‌ی The Legend of Zelda: Breath of the Wild است و ساعات بسیار دیگری باهم دیگر Mario Kart 8 Deluxe بازی می‌کنند. من فکر می‌کنم سوییچ تا مدت‌ها کنسول مورد علاقه من در خانه باشد.

پسر بزرگم به تازگی با کنسول‌های پیشرفته ساعاتی را به تجربه‌ی فورزا و فیفا ۱۷ می‌پردازد. هم‌چنین قابلیت صفحه نمایش خود سوییچ نیز بسیار سودمند است. البته ما برخلاف خیلی از افراد بیشتر از یک تلویزیون در خانه داریم. به نظر من این قابلیت یکی از کارآمد ترین قابلیت‌های سوییچ است.

به تازگی لیست برندگان جوایز E3 2017 منتشر شده است که در آن Super Mario Odyssey بسیار خوش درخشیده است و جوایز زیادی را از آن خود کرد. در اینجا می‌توانید کنفرانس نینتندو را دانلود کنید.

منبع متن: gamefa