در جریان نمایشگاه TGC 2017 که در مرکز همایش‌های صدا و سیما در حال برگزاری است، موفق شدیم تا با استودیوی hexino سازندگان بازی «بازوکا» مصاحبه ای را داشته باشیم. با گیمفا همراه باشید. شاید بسیاری از بازی‌بازان، اطلاعات چندانی از بازی شما، یعنی بازی بازوکا نداشته باشند؛ می‌توانید یک توضیح کلی در مورد بازی بدهید؟ بازوکا یک […]

TGC 2017 | مصاحبه اختصاصی با سازندگان بازی «بازوکا»

در جریان نمایشگاه TGC 2017 که در مرکز همایش‌های صدا و سیما در حال برگزاری است، موفق شدیم تا با استودیوی hexino سازندگان بازی «بازوکا» مصاحبه ای را داشته باشیم. با گیمفا همراه باشید.

شاید بسیاری از بازی‌بازان، اطلاعات چندانی از بازی شما، یعنی بازی بازوکا نداشته باشند؛ می‌توانید یک توضیح کلی در مورد بازی بدهید؟

بازوکا یک بازی آنلاین ریل تایم PVP است که یعنی کاربران می‌توانند به صورت هم زمان با یکدیگر به نبرد بپردازند. مدل نبرد های بازی بازوکا، یادآور بازی های قدیمی مانند Worms است یا Angry Birds است اما در این جا ما بازی را از نو برای دستگاه های موبایل طراحی کردیم و با کنترل تاچ و مکانیک های ساده، بازی‌بازان می‌توانند نبردهای اکشن و بسیار هیجان انگیز را با یکدیگر داشته باشند.

برایم جالب است که ایده اصلی طراحی بازی چگونه به ذهنتان رسید؟ طراحی شخصیت های میوه ای و ساخت کاراکترهایی به این صورت.

البته این شخصیت ها میوه‌ای نیستند، فقط یکی از آن ها شبیه آناناس است (با خنده). ایده اصلی و اولیه ساخت بازی به این شکل، توسط تیم Hexino از مهرماه سال ۹۴ آغاز شد و از آن زمان آغاز به کار کردیم. ابتدا نمونه‌های اولیه و پروتوتایپ های بسیاری را طراحی کردیم و هدفمان این بود که یک بازی Free to Play برای دستگاه های موبایل بسازیم زیرا تا این حد و حدود، می‌توانستیم کار کنیم؛ به این صورت که هم Free to Play باشد، هم آنلاین باشد و هم برای موبایل ساخته شود زیرا در سال های اخیر مارکت خوبی محسوب می‌شود. پس از تهیه و ساخت چند عنوان و نمونه اولیه، به کانسپت بازی بازوکا رسیدیم. در این مرحله به سراغ بازی Angry Birds رفتیم و از آن الهاماتی را گرفتیم.

الهام گیری از بازی Angry Birds دقیقا به چه صورتی بوده؟

ببینید، ما مکانیک های اصلی و هسته اصلی مبارزات بازی را از بازی‌های Angry Birds و Worms بسیار الهام گرفتیم اما سیستم پاداش، Reward و ارتقای بازی و حتی سیستم رسانه‌های اجتماعی را از بازی Clash Royale الهام گرفتیم.

وضعیت لانچ و انتشار بازی بازوکا در بازار چگونه است؟

ما از ۱۸ اسفند سال گذشته نسخه بتای بازی خود را منتشر کردیم و همچنان بازی به صورت نسخه بتا در دسترس کاربران است. هنوز بسیاری از ویژگی ها در بازی قرار نگرفته و گنجانده نشده است. از آن زمان تا به حال، به طور میانگین ما ۱۵ هزار کاربر فعال ماهانه داریم و فیدبک و بازخورد های مناسبی را نیز از این کاربران دریافت کردیم و به عقیده آن‌ها، بازی گیم‌پلی خوبی دارد و امتیاز بالایی نیز در کافه بازار گرفته است. ما هم‌اکنون بیشتر برروی ویژگی‌های اجتماعی بازی بازوکا تمرکز کرده‌ایم که شامل مواردی مانند چت کردن، کلن، بازی دوستانه، مود تورنومنت و… می‌شوند.

بازی بازوکا، ساخته استودیوی Hexino، هم‌اکنون به صورت نسخه بتا در کافه بازار در دسترس است و شما می‌توانید آن را تجربه نمایید. در صفحه بازی بازوکا در کافه بازار، سازندگان ویژگی‌های آن را معرفی کرد‌ه‌اند:

فکرشو میکردی بشه با یه حریف واقعی مبارزه و کل‌کل کنی؟

همه میگفتن نمیشه. ولی شد.

بالاخره تونستیم. بازوکا رو ساختیم واسه شما کاربرای عزیز. بعد یکسال تلاش شبانه روزی. تا تجربه‌ای متفاوت داشته باشین و با دوستاتون و کاربرهای دیگه بتونید آنلاین و همزمان بازی کنید.

این همزمان یعنی چه ؟ یعنی اینکه وقتی داری مبارزه میکنی، دقیقا همون لحظه حریفت آنلاینه و داره بهت حمله میکنه. همونجوری که تو clash royale دیدید ولی با این فرق که نحوه تیراندازی و حمله‌ی هر کارت هم دست شماست. آخه مگه داریم انقد جذاب؟

از خود بازی و کارت‌ها و شخصیت‌های زیاد و متنوعی که داره بگذریم، نصب کن تا زودتر ببینی این شاهکار ایرانی رو.

کارت‌های قوی بدست بیار. ارتشت رو بچین و وارد میدون نبرد شو تا حریفت رو لوله کنی.

خوب دیگه معطل نکن. بازوکا یه بازی رایگانه. نصبش کن تا وارد دنیایی از تجربیات جدید شی.

آپدیت‌های خفن هم تو راهه. قبیله (کلن)، چت، مبارزه آفلاین، تورنمنت و کلی چیزهای دیگه.

منبع متن: gamefa