در برنامه‌ی دیشب نینتندو که به مناسبت E3 2021 برگزار شده بود شاهد نمایش تریلری جدید از شین مگامی تنسه ۵ بودیم. این تریلر برای اولین بار گیم‌پلی شین مگامی تنسه ۵ را به نمایش گذاشت و بازی از نظر روند، کاملا دنباله‌روی قسمت سوم است. فقط هم بحث گیم‌پلی نیست و حتی از نظر طراحی دنیای بازی هم شین مگامی تنسه ۵ کاملا از قسمت قبلی یعنی شماره‌ی چهارم مجموعه فاصله گرفته و به همان قسمت معروف و سوم مجموعه نزدیک‌تر شده است.

  • نقد و بررسی بازی شین مگامی تنسه ۳؛ حلول فرشته‌ی مرگ

دنیای بازی پس از اتفاقی بزرگ، که صحبتی از آن نشده است، نابود و تبدیل به دنیایی کاملا جدید می‌شود. این دنیای پساآخرالزمانی میزبان شیاطیان و خدایان مختلف است و نقش اصلی داستان هم که پس از اتفاق بزرگ ابتدای بازی، تغییر و خود نیز مشخصه‌های شیطانی پیدا کرده است، میان مبارزه‌ای بزرگ بین هیولاها قرار می‌گیرد. البته داستان شین مگامی تنسه قرار است طی تصمیم‌هایی که می‌گیرید شکل بگیرد و چند پایان مختلف برای بازی طراحی شده است.

بازی Shin Megami Tensei V

در توضیح داستان بازی، آتلوس نوشته است:

«تصادم آمال انسان و خدایان، در بحبوحه‌ی تشویش یک جهان فروریخته. نه انسان و نه شیطان، ناهوبینو در هیبتی جدید درباره‌ی آنچه ارزش نجات دارد تصمیم می‌گیرد و برای این نجات، آماده‌ی ایثار همه چیز می‌شود.»

اساسا اگر شین مگامی تنسه بازی کرده باشید، با این سبک مبهم داستان‌گویی مجموعه آشنا هستید و با شین مگامی تنسه ۵ هم غریبه نخواهید بود.

با توجه به آنچه در تریلر دیدیم، سیستم‌های اصلی سری شین مگامی تنسه مثل مذاکره با هیولاها، جمع کردن و ارتقای آن‌ها و استفاده از هیولاها در مبارزات به قوت قبل در بازی وجود دارند و حتی پیشرفته‌تر و گسترده‌تر شده‌اند. گفته شده که بیش از ۲۰۰ هیولای مختلف برای بازی طراحی شده است؛ رقمی که با در نظر گرفتن دنیای سه‌بعدی بازی و نیاز به طراحی مدل‌های این هیولاها در مقایسه با قسمت چهارم مجموعه که هیولاها در آن کاملا دوبعدی بودند، بسیار بزرگ به نظر می‌رسد. در واقع شین مگامی تنسه ۵ حتی از آخرین قسمت مجموعه بازی‌های پرسونا هیولاهای بیشتری دارد؛ مجموعه‌ای که پرهزینه‌ترین ساخته‌ی شرکت آتلوس است.

بد نیست به کیفیت عالی بازی به عنوان یک بازی نینتندو سوییچ هم اشاره کنیم. سازندگان شین مگامی تنسه ۵ با استفاده از موتور پایه‌ی آنریل انجین بازی را ساخته و روی نینتندو سوییچ اجرا کرده‌اند و نتیجه‌ی نهایی با توجه به آنچه از تریلر می‌بینیم، شگفت‌انگیز بوده است.

در ادامه می‌توانید تریلر گیم‌پلی شین مگامی تنسه ۵ و تصاویر منتشر شده از بازی را ببینید. تریلر ژاپنی بازی کاملا با تریلر انگلیسی فرق می‌کند، در نتیجه شاید بخواهید آن را هم ببینید.

عرضه‌ی شین مگامی تنسه ۵ برای روز ۱۱ نوامبر در نظر گرفته شده است. بازی به صورت انحصاری روی نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد.

تریلر انگلیسی:

تریلر ژاپنی:

تصاویر بازی:

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته تاریخ عرضه‌ی شین مگامی تنسه ۵ با نمایش تریلر گیم‌پلی بازی اعلام شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala