دو سال پیش در چنین روزهایی بازی Rocket League منتشر شد، عنوانی که پیش از انتشار کمتر مورد توجه گیمرها و رسانه‌ها قرار داشت اما درست در همان روزهای اول عرضه مشخص شد که با یکی از پدیده‌های سال‌های اخیر طرف هستیم. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GameSpot، روز گذشته سازنده‌ی این بازی یعنی استدیو Psyonix با انتشار اطلاعیه‌ای از دستیابی به رکورد 33 میلیون بازیکن آنلاین خبر داد.

در ادامه شما می‌توانید گزیده‌ای از آمارهای درج شده در اطلاعیه سازندگان Rocket League را مشاهده نمایید:

1- تعداد بازیکنان ثبت نام شده در بازی به 33 میلیون نفر رسیده است. (این آمار طبیعتا به معنای میزان فروش بازی نیست زیرا ممکن است در یک کنسول، چند اکانت بازی را اجرا کرده باشند)

2- طی یک سال گذشته به طور متوسط 1.6 میلیون بازیکن در روز، 3.3 میلیون بازیکن در هفته و 6.1 میلیون بازیکن در ماه بازی را تجربه کرده‌اند.

3- از زمان عرضه بازی تا به امروز، بیش از 1.5 میلیارد بازی در Rocket League انجام شده است. در این تعداد بازی بیش از 6.9 میلیارد گل زده شده است.

4- از لحاظ محبوبیت طی 12 ماه گذشته، 43 درصد از بازیکنان بازی بر روی PS4 و 32 درصد بر روی Xbox One و 27 درصد بر روی PC به تجربه Rocket League پرداخته‌آند.

عنوان Rocket League یک نوع بازی ورزشی است که در آن شما می‌توانید کنترل یک ماشین را در اختیار گرفته و با به حرکت در آوردن توپ، شمایلی از بازی فوتبال را تجربه کنید. در بخشی از پرونده ویژه این بازی در پردیس‌گیم به قلم "کسرا کریمی اصل" آمده است:

"راکت لیگ موفق است چرا که پشت صفت مستقل بودنش مخفی نمی شود، به شدت پر زرق و برق است، از ظاهر زیبا و پر جزئیاتش گرفته تا گیم پلی آن که سرشار از مدها و مراحل مختلف، و حالت های مختلف برای گروهی بازی کردن است. خلاصه اینکه راکت لیگ بازی کاملی است و به شکل عجیبی می توان آن را همتراز با آثار ماندگاری همچون تتریس و یا مار گوشی‌های همراه قرار داد، شاید این مثال‌ها عجیب به نظر بیایید اما راکت لیگ در مواردی همچون سادگی و یکپارچگی به این قبیل آثار درخشان تنه می زند، در عین حال که از فرمت پیچیده تری شکل گرفته و به شدت پر زرق و برق تر از این قبیل آثار است."

منبع متن: pardisgame