به نظر می‌رسد جدیدترین به‌روزرسانی عنوان Mass Effect Andromeda بر روی رایانه‌های شخصی، سیستم ضد دستکاری Denuvo را به صورت کامل از این نسخه حذف کرده است. چندی پیش به‌روزرسانی ۱.۰۹ عنوان Mass Effect Andromeda برای بهبود انیمیشن‌های صورت و پایداری این عنوان منتشر شد. هرچند به نظر می‌رسد علاوه بر موارد ذکر شده، این […]

حذف قفل Denuvo از عنوان Mass Effect Andromeda در جدیدترین به‌روزرسانی این بازی

به نظر می‌رسد جدیدترین به‌روزرسانی عنوان Mass Effect Andromeda بر روی رایانه‌های شخصی، سیستم ضد دستکاری Denuvo را به صورت کامل از این نسخه حذف کرده است.

چندی پیش به‌روزرسانی ۱.۰۹ عنوان Mass Effect Andromeda برای بهبود انیمیشن‌های صورت و پایداری این عنوان منتشر شد. هرچند به نظر می‌رسد علاوه بر موارد ذکر شده، این به‌روزرسانی کار دیگری نیز انجام داده که هواداران به هنگام انتشار، از آن آگاه نبودند. سایت DOSGaming در گزارش جدید خود از عنوان Mass Effect Andromeda، متوجه شده که از زمان انتشار به‌روزرسانی ۱.۰۹، سیستم ضد دستکاری Denuvo به صورت کامل از این عنوان برداشته شده است.

مشخص نیست که سازندگان عمدا این قفل را حذف کرده‌اند یا خیر، اما پیش از این اتفاق افتاده که سازندگان قفل Denuvo را در یک به‌روزرسانی از بازی خود برداشته، و سپس در به‌روزرسانی‌های بعدی آن را مجددا به بازی اضافه کنند. و در حالی که در این لحظه Mass Effect Andromeda از قفل Denuvo استفاده نمی‌کند، اما نسخه رایانه‌های شخصی آن هنوز به واسطه سیستم Origin، دارای DRM است.

تا این لحظه شرکت EA در مورد دائمی یا موقتی بودن حذف قفل Denuvo از این عنوان، چیزی نگفته است. هرچند، اگر پاک شدن این قفل از بازی به صورت دائمی باشد، Mass Effect Andromeda اولین بازی نخواهد بود که مدتی پس از انتشار، سیستم ضد دستکاری Denuvo را حذف می‌کند. مدتی قبل استدیوی تازه مستقل شده IO Interactive نیز این قفل را از سری Hitman برداشت. پیش‌ از آن نیز همانطور که گزارش دادیم شرکت ناشر عنوان Rime، پس از کرک شدن این قفل در کمتر از ۵ روز، تصمیم به حذف آن گرفت.

منبع متن: gamefa