Bloodborne یک شاهکار در در تمام زمینه ها بود. بازی که یکی از بی‎نقص ترین عناوینی است که در نسل هشتم منتشر شده است و در تک تک بخش های خود از گرافیک و گیم‌پلی گرفته تا صداگذاری و … کیفیت فوق العاده بالایی دارد و شهر Yharnam یکی از مخوف‌ترین شهرها و محیط‌هایی است که […]

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و نهم

Bloodborne یک شاهکار در در تمام زمینه ها بود. بازی که یکی از بی‎نقص ترین عناوینی است که در نسل هشتم منتشر شده است و در تک تک بخش های خود از گرافیک و گیم‌پلی گرفته تا صداگذاری و … کیفیت فوق العاده بالایی دارد و شهر Yharnam یکی از مخوف‌ترین شهرها و محیط‌هایی است که تا به حال بازی‎های رایانه‎ای به خود دیده‌اند. ارزش تکرار این شاهکار بسیار بسیار بالاست و حتی با وجود بارها بازی کردن Bloodborne، به هیج وجه این عنوان برای ما خسته کننده نمی‌شود و باز هم دوست داریم تا آن را تجربه کنیم. بر طبق قولی که داده بودم بعد از راهنمای عنوان دارک سولز ۳، نوبت به راهنمای قدم به قدم بازی Bloodborne می رسد که تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که از این عنوان دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه شود. لازم به ذکر است که این مطالب از ان جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آنها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Bloodborne برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

img

راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne

 قصد داریم تا این راهنما را به صورت قسمت های مفصل تر از قبل برای شما قرار دهیم تا اگر دوباره قصد دارید این بازی را انجام دهید به برخی نکاتی که شاید در دفعات قبلی متوجهشان نبوده اید دست پیدا کنید و تمام موارد مخفی و آیتم های مهم و پنهان در بازی را کاملا بشناسید. اگر هم که می خواهید بازی را از ابتدا برای اولین بار اغاز کنید و تا به حال به خاطر سختی بازی و… می ترسیده اید، اکنون با این راهنمای فارسی و قدم به قدم، احساس بهتری برای شروع بازی داشته باشید افراد و بازیبازان بیشتری بتوانند پای به این دنیای شاهکار بگذارند و قطعا بعد از این بازی است که تازه عاشق دارک سولز هم خواهند شد. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای شخصیت های دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. لازم به ذکر است قبل از آن که وارد راهنمای قدم به قدم از شروع بازی شویم و پیشروی در مراحل را آغاز کنیم طی دو قسمت برای شما عزیزان برخی موارد مهم در بازی را شرح دادیم تا بعد از آن وارد راهنمای اصلی بازی شویم. مواردی مانند کاوننت ها و نحوه چگونگی کسب و استفاده از ایتم Insight. امروز با بیست و نهمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne در خدمت شما خواهیم بود. با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

نکته اصلی این مبارزه این است: باس نمی خواهد مبارزه کند!!! وی چشمش به شما می افتد و الفرار!!!

باس فایت Micolash, Host of the Nightmare:

نکته اصلی این مبارزه این است: باس نمی خواهد مبارزه کند!!! وی چشمش به شما می افتد و الفرار!!! حالا شما باید کلی با بدبختی دنیال او بروید و بگردید تا او را پیدا کنید و تازه وقتی جناب باس میخواهند مبارزه کنند بدجور هم مبارزه می کنند!! در حین تعقیب و گریز هم برخی دوستانش شامل Skeleton ها و Tiny Gent ها به دنبال شما هستند و باید با آن ها مبارزه کنید. وقتی کات سین تمام شد و مبارزه آغاز گردید از پله ها بالا بروید و مسیر را به سمت طبقه بالا ادامه دهید تا Micolash را ببینید. وی به سمت اتاق فرار می کند. او را دنبال کنید و باید دو اسکلت را بکشید در حالی که از حملات او فرار می کنید. وقتی دو اسکلت را کشتید می توانید تمرکزتان را روی Micolash بگذارید.

وقتی او یک دست چند شاخه را در می آورد و می خواهد نورهایی آبی را به شما شلیک کند خیلی مراقب باشید. به سمت چپ و راست یا اگر به اندازه کافی نزدیکش هستید پشت سر او بپرید که این یک فرصت کوتاه برای حمله شارژ شده یا از پشت در اختیارتان قرار می دهد.

وی دشمن بسیار بسیار سختی نیست اما خیلی هم آسان نیست مخصوصا با یک نوع حمله اش. وقتی او یک دست چند شاخه را در می آورد و می خواهد نورهایی آبی را به شما شلیک کند خیلی مراقب باشید. به سمت چپ و راست یا اگر به اندازه کافی نزدیکش هستید، پشت سر او بپرید که این یک فرصت کوتاه برای حمله شارژ شده یا از پشت در اختیارتان قرار می دهد. کلا این که دور او بچرخید فکر بدی نیست زیرا وی از نزدیک کمتر از آن قدرت مرگبارش استفاده می کند.از حملاتش جاخالی دهید و به او ضربه بزنید.

وقتی نصف خط سلامتی او تمام شد، وی از اتاق فرار می کند. از اتاق خارج شوید و به سمت راست بپیچید و از پله ها بالا بروید. از درون مه رد شوید و پله های مارپیچ را بالا بروید.

وقتی نصف خط سلامتی او تمام شد، وی از اتاق فرار می کند. از اتاق خارج شوید و به سمت راست بپیچید و از پله ها بالا بروید. از درون مه رد شوید و پله های مارپیچ را بالا بروید. اینجا باید دو Tiny Gent را بکشید که یکی شلاق دارد و دیگری تیروکمان. شما در مسیر می توانید ۱۲ عدد Quicksilver Bullet و هشت عدد Blood Vial را به همراه یک عدد Frenzied Coldblood و Blood Stone Chunk جمع کنید. وقتی مسیر را ادامه دهید سرانجام به Micolash می رسید و او فرار می کند. او را تعقیب کنید تا زمانی که یک طبقه به پایین در یک اتاق می افتید و وی در را قفل می کند. مسیر را به سمت راست و بالا ادامه دهید تا یک سوراخ در زمین ببینید. شما می توانید از سمت راست به درون این حفره بپرید و حالا باید مجددا با Micolash مبارزه نمایید. مبارزه مانند فاز اول است ولی این بار Micolash یک حمله مرگبار جدید دارد.

وی یک توپ انرژی Arcane احضار می کند که از آن چندین تیر به سمت شما شلیک می شود و می توانند شما را یک ضرب بکشند. سعی کنید بارها و بارها غلت بزنید و جاخالی دهید تا آنها به شما برخورد نکنند. سعی کنید اغلب نزدیک او بمانید تا کمتر از این حمله استفاده کند و مانند فاز اول آن قدر به او ضربه بزنید تا کشته شود. بعد از کشته شدن او کلاه Mensis Cage را به دست می آورید. از اتاق خارج شوید و پله های سمت راست را بالا بروید. در گوشه این بخش Kin Coldblood را که تقریبا مخفی شده است بردارید. و مقداری جلوتر در گوشه سمت راست Iron Door Key را نیز بردارید. مسیر را هر چقدر که می توانید بالا بروید و از پل رد شوید و فانوس Mergo’s Loft: Middle Lantern را روشن نمایید. حالا باید این کابوس را اد امه دهیم تا به باس Mergo’s Wet Nurse برسیم.

بعد از کشته شدن او کلاه Mensis Cage را به دست می آورید.

از فانوسی که روشن کردید مستقیم رفته و از پله ها بالا بروید. یک Hound Crow و دو عدد Crow Hound منتظر شما هستند که آن ها را بکشید و دو عدد Blood Stone Chunk را بردارید. وقتی از ردیف دیگر پله ها بالا بروید در اینجا باید دوباره با Shadow of Yharnam مبارزه کنید. بله همان ۳ نفری که به عنوان باس با آن ها در Forbidden Woods مبارزه کردید. بعد از کشتن آن ها از پله های جلوتر بالا بروید و در سمت چپ یک ردیف پله کوچک که به پایین می روند می بینید. نگران نباشید آنها به هیچ جای جذابی نمی روند. اما یک مسیر خیلی باریک کنار آن ها وجود دارد که می توانید از آنجا ۲ عدد Blood Stone Chunk بردارید. به جای اول بازگردید و حالا از پله های بزرگ که می بینید بالا بروید و اینجا ۳ عدد Spider Pig می بینید که دشمنان سرسختی هستند و حق دارید مقداری گریه کنید!! مبارزه تکی هم با آنها سخت است چه رسد که بخواهید ۳ تایی با آنها بجنگید که تقریبا غیر ممکن است. ارام جلو بروید و به پشت اولی رفته و یک ضربه شارژ شده بزنید که زمین بیاففتد و سریعا با او ضربات دیگری بزنید.

اینجا ۳ عدد Spider Pig می بینید که دشمنان سرسختی هستند و حق دارید مقداری گریه کنید!! مبارزه تکی هم با آنها سخت است چه رسد که بخواهید ۳ تایی با آنها بجنگید که تقریبا غیر ممکن است. ارام جلو بروید و به پشت اولی رفته و یک ضربه شارژ شده بزنید که زمین بیاففتد و سریعا با او ضربات دیگری بزنید.

مراقب باشید که دومی وقتی به سمت شما می اید تا آن موقع اولی را کشته باشید و یا شما را نبیند و بگذارید برود تا کار اولی را تمام کنید. به همین شکل یکی یکی کشاندن آنها به سمت خود، هر ۳ دشمن لعنتی را بکشید. وقتی هر ۳ را کشتید از این منطقه Nourishing Damp Blood Gem و ۲ عدد Kin Coldblood را بردارید. سپس از پله هایی که در سمت چپ انتهای این منطقه می بینید پایین بروید. دوباره دو عدد از گروه لعنتی Shadow of Yharnam پایین هستند به همراه یک زن زنگوله پا!!! می دانید که اول باید زنگوله پا را بکشید و سپس ۲ کله پوک را!!! از اینجا ۲ عدد Blood Stone Chunk  و ۳ عدد Blood Vial را نیز بردارید. در گوشه این منطقه از پله ها پایین بروید. از آب بگذرید و مسیر را به سمت چپ دنبال کنید تا به یک Imp برسید و سریع او را بکشید. به درون آب برگردید و آن را ادامه دهید تا به پله ها برسید و از آن بالا بروید. یک راهرو در زیر می بینید که می توانید به درون آن بپرید. سپس از پله ها بالا بروید و می بینید که بازگشتید به جایی که اول خوک ها را کشتید.

کلا فکر کنید نیست و کاری با ملکه یارنام در اینجا نداشته باشید. در سیاهچال های بازی او سخت ترین تروفی بازی را دارد

این بار مسیر را ادامه دهید و در جایی که دفعه قبلی از پله های سمت چپ پایین رفتید و ۲ عدد Shadow of Yharnam را کشتید، این بار مستقیم بروید و باید از یک ردیف پله های بزرگ بالا بروید و البته قابل ذکر است که اینجا هم ۳ عدد از گروه معروف ایست بازرسی Shadow of Yharnam حضور دارند که باید آن ها را با دقت بکشید.!! بعد از آنها شما یک زن سفید پوش را می بینید که ایستاده است و کلا فکر کنید نیست و کاری با او نداشته باشید. از پله های مسیر روبرو بالا بروید و یک صندوق می بینید که Iosefka’s Blood Vial را از آن بردارید. در مقابل زن سفید پوش چند پله رو به پایین می بینید و بعد از آن دربی می بینید که در آن یک آسانسور وجود دارد. این آسانسور شما را بر می گرداند به منطقه بسیار نزدیک به فانوس Mergo’s Loft: Middle Lantern و یک میانبر برای باس فایت است. دوباره با آسانسور بالا برگردید و در روبروی زن سفید پوش و منطقه ای که وی رویش به سمت آن است از چند پله بالا بروید و باز هم یک آسانسور وجود دارد که سوار آن شوید و بالا بروید. بعد از پیاده شدن از آن مسیر را کمی به جلو ادامه دهید تا کات سینی پخش شود و بعد از آن باس Mergo’s Wet Nurse آغاز خواهد شد.

Mergo’s Wet Nurse چندین بازوی مختلف دارد که هر کدام هم یک شمشیر و تیغ کشنده دارند که از فاصله ای خیلی بیشتر از آن چیزی که فکرش را بکنید می توانند به شما ضربه بزنند. اینجاست که تمام تمرین های جاخالی دادن و .. که در کل بازی داشته اید همگی به کارتان می آیند. اینجا باید تا سر حد ممکن سریع باشید.

باس فایت Mergo’s Wet Nurse:

مسیرهای اصلی خط داستانی بلادبورن رو به پایان است و شکست این باس راه ورود به منطقه مقابله نهایی را باز می کند. Mergo’s Wet Nurse چندین بازوی مختلف دارد که هر کدام هم یک شمشیر و تیغ کشنده دارند که از فاصله ای خیلی بیشتر از آن چیزی که فکرش را بکنید می توانند به شما ضربه بزنند. اینجاست که تمام تمرین های جاخالی دادن و .. که در کل بازی داشته اید همگی به کارتان می آیند. اینجا باید تا سر حد ممکن سریع باشید. این باس معمولا با کمبوهای ۳ یا ۴ ضربه ای حمله می کند. فرار از تمام اینها کار ساده ای نیست مخصوصا اگر بخواهید به او ضربه نیز بزنید که خب باید هم بزنید. باید به طور مداوم فرار کنید و گاها در بین ضربات وی به سمت خود او غلت بزنید و بتوانید فرصت یک یا دو ضربه را کسب نمایید. اگر در غلت زدن تبحر ندارید حتما از یک سلاح خیلی بلند استفاده کنید اما به طور معمول بهتر است بدانید که غلت زدن و ضربه زدن با سلاحی سریع راه بهتری است که خب وقت بیشتری هم می گیرد. همچنین می توانید مدام پشت سر او نزدیک وی بمانید و مدام خود  را در این موقعیت قرار داده و با وجود ضربه خوردن شما نیز ضربه های زیادی می زنید که مقدار زیادی از سلامتی از دست رفته شما را باز می گردانند.

Mergo’s Wet Nurse چندین بازوی مختلف دارد که هر کدام هم یک شمشیر و تیغ کشنده دارند که از فاصله ای خیلی بیشتر از آن چیزی که فکرش را بکنید می توانند به شما ضربه بزنند

وقتی این کار را می کنید (مدام پشت سر باس می ایستید) بعد از مدتی Mergo’s Wet Nurse  به هوا می پرد تا در منطقه دیگری فرود بیاید و نتوانید همیشه پشت سر او باشید. در این مواقع شما باید سعی کنید که به نوعی او را تعقیب کرده و مدام از حمله های جاخالی دهید و غلت بزنید. این باس یک حمله خیلی وحشتناک و و سریع دارد که کل استغداد و مهارت شما در جاخالی دادن را به چالش می کشد. بعد از احضار یک گوی بنفش رنگ، صفحه بازی تاریک شده و Mergo’s Wet Nurse کاملا دیوانه می شود و مدام چندین کلون از وی جلوی شما ظاهر می شوند و به شما ضربه می زنند که باید خیلی سریع تا ظاهر شدند، غلت بزنید و جاخالی دهید. اما همینطور باید نگذارید که این غلت زدن ها خیلی شما را از پشت باس دور کند و موقعیتتان را از دست بدهید زیرا خیلی کارتان سخت خواهد شد و در تاریکی پیدا کردن دوباره او دشوار است. بهترین روش غلت زدن این است که همیشه حملات کلون های باس را به جهت خود Mergo’s Wet Nurse غلت بزنید. مجددا باس آرام خواهد شد و به شرایط عادی باز خواهید گشت که مبارزه را ادامه دهید. به غلت زدن و پشت او ماندن و ضربه زدن ادامه دهید تا نهایتا این باس بد قلق کشته شود. با کشتن او یک قسمت از Umbilical Cord را دریافت می کنید که یکی از مهم ترین آیتم های بازی در رقم زدن پایان اصلی و کامل بازی است.

بهترین روش غلت زدن این است که همیشه حملات کلون های باس را به جهت خود Mergo’s Wet Nurse غلت بزنید.

حالا باید فانوس Wet Nurse’s Lunarium Lantern را روشن کنید و در حقیقت این پایان مراحل اصلی بازی است و بعد از این در مسیر داستانی بازی تنها باس نهایی باقی مانده است (که تازه می تواند باس نهایی هم در کار نباشید و همین مبارزه آخرین مبارزه بازی بوده باشد). می توانید هر کار که مانده است انجام دهید و به مناطق مختلف و انتخابی مثل Forsaken Castle Cainhurst که (هنوز برایتان توضیح نداده ایم) بروید، با شخصیت های مختلف بازی دوباره حرف بزنید، مکان ها و آیتم های مخفی را کشف کنید، شخصیت خود را ارتقا دهید و یا سراغ Chalice Dungeon ها بروید زیرا که وقتی باس نهایی را بکشید خود به خود و مستقیم به نیو گیم پلاس برده می شوید. اکنون اگر به منطقه Hunter’s Dream برگردید می بینید که آنجا هم مقداری متفاوت شده است ولی می توانید کارهای قبلی را در آن انجام دهید. فقط اگر بازی را بر طبق این راهنما دنبال کرده اید حواستان باشد که به دروازه ای که پایین این منطقه است و قبلا بسته بود و حالا باز شده است نروید که به منطقه باس نهایی می رسید و فرصت اکتشاف ۳ منطقه انتخابی بسیار عالی که هنوز توضیح نداده ایم را از دست می دهید. اما به هر حال این تصمیم شماست و می توانید که همینجا بازی را تمام کنید و به سراغ باس نهایی بروید.

برای ۱۰۰ درصد کامل بودن این راهنما در ۳ قسمت بعد ۳ بخش انتخابی و باس های آن ها را توضیح می دهیم و سپس باس نهایی بازی و البته روش رسیدن به پایان “اصلی” بازی و “باس نهایی واقعی.” ۳ قسمت انتخابی بعدی و باس های آن ها شامل Forsaken Castle Cainhurst و باس Martyr Logarius ، سپس Upper Cathedral Ward و باس Celestial Emissary و نهایتا Temple of Despair و باس Ebrietas هستند. به این ترتیب اکنون به نوعی به پایان خط داستانی و مراحل اصلی داستانی بازی در این راهنما رسیدیم و البته در این مسیر همه راه های انتخابی را هم گفتیم ولی ۳ ععد باقی مانده اند که هم می توانید آنها را انجام دهید و هم می توانید بازی را تمام کنید حتی بدون مبارزه با باس نهایی و جوری که گویی Mergo’s Wet Nurse آخرین باس بازی بوده است.

در بخش بعدی این راهنما منطقه انتخابی Forsaken Castle Cainhurst و باس Martyr Logarius را برای شما شرح خواهیم داد.

کم کم به انتهای این راهنما و بخش های پایانی بازی نزدیک می شویم و در چند قسمت آینده پرونده راهنمای فارسی و قدم به قدم بلادبورن بسته خواهد شد تا تبدیل به یک مرجع فارسی کامل برای این بازی زیبا با تمام بخش های انتخابی و باس های آن گردد و سپس در قالب یک پی دی اف به صورت کامل و کلی برای شما عزیزان قرار داده خواهد شد.

شما می توانید تمامی بخش های این راهنما را در این قسمت مشاهده نمایید.

منبع متن: gamefa