بازی جدید Saints Row در حالی معرفی می‌شود که هفت هشت سالی از عرضه‌ی قسمت قبلی این سری بازی‌ها می‌گذرد. تصور می‌کردیم سازندگان سری بازی‌های Saints Row بخواهند پس از اتفاقات عجیب و غریب داستانی در Saints Row 4 سراغ یک خط داستانی و شخصیت‌های کاملا جدید بروند، اما انتظار نداشتیم که همه چیز مجموعه را دور بریزند و از ریشه بازی و دنیای کاملا جدیدی خلق کنند.

سازندگان بازی Saints Row، منظورمان همین شماره‌ی جدید است، می‌گویند که امکان نداشته تا خط داستانی قسمت قبل را ادامه دهند و به همین دلیل تصمیم گرفتند تا کمی عقب بیایند و بی‌خیال اتفاقات بازی قبل شوند. محض یادآوری می‌گوییم که در Saints Row 4 بیگانگان به زمین حمله کردند و نقش اصلی بازی هم که رییس جمهور امریکا شده بود، با قدرت‌های ماورایی خود تبدیل به یک ابرقهرمان می‌شود و همه کس و همه چیز را لت و پار می‌کند.

گفته شده که در Saints Row جدید دیگر خبری از ابرقهرمان‌ها و بیگانگان و مسخره‌بازی نیست و این بازی کاملا روی مبارزات گنگستری تمرکز خواهد داشت؛ طوری که روند Saints Row جدید بیشتر شبیه به قسمت اول و دوم مجموعه است. البته که چیزی از روند بازی ندیده‌ایم و از داستانش هم تنها یک نکته را می‌دانیم: اینکه شخصیت‌های اصلی بازی نه رییس گروه‌های خلافکاری و گنگستری هستند و نه حتی واقعا خلافکار.

بازی Saints Row

قرار است در بازی چگونگی تبدیل شدن تعدادی رفیق به گنگسترهای بزرگ را ببینیم. مثل دیگر قسمت‌های مجموعه، همان ابتدای کار یک شخصیت برای خود می‌سازیم. سازندگان قول داده‌اند که با بزرگترین و عمیق‌ترین بخش شخصیت‌سازی در سری بازی‌های Saints Row روبرو خواهیم شد. سپس به کمک مجموعه‌ای از سلاح‌ها و خودروها و صد البته رفقای عجیب و غریب، کنترل شهر را برعهده می‌گیریم.

در Saints Row جدید قرار است نقشه به چند بخش مختلف تقسیم و هر بخش توسط یک گروه گنگستری کنترل شود؛ موضوعی که در مجموعه جدید نیست، اما در دو قسمت قبل وجود نداشت. به تدریج کنترل هر بخش شهر را به دست خواهیم گرفت.

سازندگان Saints Row می‌گویند که هر مرحله‌ی اصلی در این شماره‌ی جدید مجموعه بسیار بزرگ و پر سر و صدا خواهد بود و مراحل با الهام از فیلم‌هایی مثل سریع و خشن طراحی شده‌اند. قرار است مثل گذشته مبارزه حین ماشین سواری، موشک سواری و جت سواری و اتفاقات همیشگی سری Saints Row بخشی از بازی باشند. با این حال، به شکلی بزرگتر و گسترده‌تر.

بازی هنوز هم یک اکشن سوم شخص باحال است و می‌توانیم انتظار داشته باشیم که حسابی سرگرم کننده باشد؛ مخصوصا به صورت چند نفره. چون قرار است تمام بازی به صورت چند نفره‌ی همکاری قابل بازی باشد. مشخصا از جزییات این حالت صحبت نشده، اما با توجه به آنچه می‌بینیم، احتمالا می‌توانیم کل مراحل را به صورت چهارنفره‌ی آنلاین تجربه کنیم که بسیار جذاب خواهد بود.

با این حال، نکته‌ای در Saints Row جدید وجود دارد که کمی در ذوق می‌زند؛ البته فقط برای طرفداران اصلی مجموعه و کسانی که منتظر بازگشت این سری به ریشه‌های اصلی خود بودند. هرگز نباید همین حالا درباره‌ی بازی قضاوت کنیم و مطمئنا قضاوت‌ها را به پس از عرضه‌ی آن موکول می‌کنیم، ولی نمی‌توانیم این را هم انکار کنیم که سبک و سیاق جدیدی که Saints Row به خود گرفته به هیچ وجه شبیه به ریشه‌های این مجموعه نیست.

بازی Saints Row

به جای تعدادی گنگستر باحال، با چند جوانک روبرو شده‌ایم که انگار برای مخاطب‌های کم سن و سال امروزی طراحی شده‌اند، نه برای طرفداران سری Saints Row با شخصیت‌های شگفت‌انگیزش. اینکه شخصیت‌های اصلی این سری مثل «جانی گت» یا «شاندی» در بازی نیستند، واقعا ضربه‌ای برای طرفداران اصلی این سری است. و این نکته را هم تخیل نمی‌کنیم، چون سازندگان Saints Row جدید گفته‌اند که همه چیز این بازی از شهر و شخصیت‌ها گرفته جدید است و خبری از شخصیت‌های قبلی نخواهد بود.

سازندگان بازی اطمینان خاطر داده‌اند که شخصیت‌های جدید بازی به اندازه‌ی گذشته جذاب باشند، با این حال ما که چیزی جز چهار نوجوان ناپخته بی‌نمک نمی‌بینیم.

در هر حال، همانطور که گفتیم فعلا قضاوت نمی‌کنیم، مخصوصا که هیچ چیزی از بازی ندیده‌ایم. در ابتدا حتی این هراس را داشتیم که سبک هنری بازی هم تفاوت پیدا کرده و شبیه فورتنایت شده باشد (که البته به خودی خود بد نیست، اما با طبیعت و ریشه‌ی Saints Row همخوانی ندارد)، اما اسکرین‌شات‌های بازی و تیزر کوتاهی که از گیم‌پلی نشان داده شده، از نظر گرافیکی شباهتی به انیمیشن رونمایی بازی ندارد و بسیار بهتر است.

می‌توانید در ادامه تریلر رونمایی و تصاویر منتشر شده از بازی Saints Row را ببینید.

عرضه‌ی بازی برای روز ۲۵ فوریه سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است. بازی روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری و کامپیوتر عرضه خواهد شد.

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته شماره‌ی جدید Saints Row برای کنسول‌ها و کامپیوتر معرفی شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala