Halo Infinite یکی از آثاری بود که در ابتدا قرار بود همزمان با عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهمی ایکس‌باکس سری ایکس/ اس منتشر شود اما با یک تأخیر طولانی‌مدت مواجه شد تا تاریخ جدید انتشار آن بیش‌تر از یک سال به تعویق بیفتد.

طبق گفته‌ی توسعه‌دهندگان این اثر در جریان مراسم افتتاحیه گیمزکام، این بازی در تاریخ ۱۷ آذر (۸ دسامبر) برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس سری، ایکس‌باکس وان و کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد. طرفداران می‌توانند در حال حاضر بازی‌ را پیش‌خرید کنند.

با این حال، این تنها خبر مرتبط با Halo Infinite در گیمزکام نبود. در کنار مشخص کردن تاریخ عرضه‌ی بازی، مایکروسافت تریلر سینمایی جدیدی را از بخش چندنفره‌ی این اثر نمایش داد. نکته‌ی عجیب این است که پس از نمایش جنجالی بخش داستانی Halo Infinite در سال گذشته که انتقادهای زیادی را در پی داشت و به یک میم اینترنتی تبدیل شد، انتظار می‌رفت که اکنون مایکروسافت نمایش تازه‌ای را از گیم‌پلی بخش تک‌نفره‌ی داستانی این بازی منتشر کند تا شاهد پیشرفت‌های انجام‌شده در طول این یک سال باشیم.

در کمال تعجب، هیچ نمایش تازه‌ای از گیم‌پلی بخش تک‌نفره‌ی بازی ندیدیم تا نگرانی‌ طرفداران بیشتر شود. البته می‌توان این قضیه را اینگونه توجیه کرد که سازندگان ترجیح داده‌اند تمام تمرکز خود را روی توسعه‌ی بازی بگذارند و وقت خود را با آماده کردن تریلر هدر ندهند اما از آنجایی که تریلر سال قبل انتقادات زیادی را به همراه داشت، نیاز بود تا آن‌ها با نشان دادن بهبودهای بازی نگرانی‌های طرفداران را برطرف کنند.

واضح است که بازی Halo Infinite روند توسعه‌ی نامساعدی را پشت سر گذاشته است و حتی مایکروسافت برای این کار مجبور شد تا به سراغ یکی از افراد باتجربه‌ی بانجی یعنی جوزف استاتن برود. در حالی که پس از همان تریلر بدنام که میم کریگ را به وجود آورد، چیز خاصی از گیم‌پلی بخش تک‌نفره‌ی داستانی ندیده‌ایم اما تاکنون چند بار نمایش‌هایی از بخش چندنفره دیده‌ایم که وضع خوبی داشته است. حتی مدتی پیش بتای تکنیکی این بخش هم منتشر شد تا طرفداران بتوانند کمی آن را تجربه کنند. استقبال خوب از بتا حداقل می‌تواند ما را امیدوار کند که در زمان عرضه شاهد بخش چندنفره‌ی بسیار خوبی باشیم.

چندی پیش هم استودیو «۳۴۳ اینداستریز» اعلام کرد که بازی Halo Infinite در زمان عرضه‌ی خود فاقد بخش کوآپ و بخش Forge خواهد بود و این دو بخش بعدها به بازی اضافه خواهند شد. این دو بخش همیشه از بخش‌های پرطرفدار و محبوب مجموعه بازی هیلو بوده‌اند و عدم حضور آن‌ها در زمان عرضه‌ی بازی باعث ناراحتی طرفداران شد. با این حال، بخش کمپین اصل و بخش چندنفره‌ی آنلاین از همان زمان عرضه در دسترس خواهند بود.

در جریان مراسم افتتاحیه گیمزکام مایکروسافت از دو سورپرایز هم مرتبط با Halo Infinite رونمایی کرد. آن‌ها به مناسبت عرضه‌ی این اثر و سالگرد ۲۰ سالگی مجموعه‌ی هیلو یک نسخه‌ی ویژه از کنسول ایکس‌باکس سری ایکس و همچنین سری جدید دسته‌ی الیت ایکس‌باکس را معرفی کردند که هر دو با تم و ظاهر مرتبط با هیلو اینفینیت عرضه خواهند شد. قیمت کنسول ویژه‌ی معرفی‌شده که بازی هیلو اینفینیت را هم در خود خواهد داشت، ۵۰ دلار از قیمت اصلی کنسول گران‌تر خواهد بود.

منبع: Gematsu

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته تاریخ عرضه‌ی Halo Infinite اعلام شد؛ مدل ویژه سری ایکس برای بازی را ببینید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala