بازی Rocket League حدود دو سال قبل وارد بازار شد و به یک موفقیت بی‌نظیر رسید؛ به موجب همین امر عده‌ی زیادی بر این باورند که استودیوی سایونیکس (Psyonix)، توسعه‌دهنده این عنوان، خود را برای ساخت یک بازی جدید آماده می‌کند. اما اینطور که پیداست برنامه‌های این شرکت متفاوت با انتظارات تحلیلگران است. بنا به […]

استودیوی سایونیکس بازی Rocket League را یک پلتفرم می‌داند

 بازی Rocket League حدود دو سال قبل وارد بازار شد و به یک موفقیت بی‌نظیر رسید؛ به موجب همین امر عده‌ی زیادی بر این باورند که استودیوی سایونیکس (Psyonix)، توسعه‌دهنده این عنوان، خود را برای ساخت یک بازی جدید آماده می‌کند. اما اینطور که پیداست برنامه‌های این شرکت متفاوت با انتظارات تحلیلگران است. بنا به گفته‌های این استودیو، آن‌ها به Rocket League به چشم یک مجموعه بازی (Franchise) نگاه نمی‌کنند و آن را یک پلتفرم می‌دانند.

جرمی دانهم (Jeremy Dunham) از استودیوی سایونیکس در مصاحبه‌ای با وب‌سایت GameIndusrty در خصوص بازی Rocket League چنین اظهار نظر کرد:

ما به بازی Rocket League به چشم یک پلتفرم نگاه می‌کنیم و [این عنوان] برای ما یک مجموعه بازی نیست که نسخه‌های مختلفی از آن را بسازیم. Rocket League بازی‌ای است که همانقدر که گسترش می‌یابد، همچنان همان بازی است. [این عنوان] یک Rocket League Karts یا Rocket League RPG نیست. ما نمی‌خواهیم که به استثمار این برند بپردازیم.

دانهم در ادامه تصریح کرد که اگر استودیوی آن‌ها اقدام به ساخت یک بازی جدید کند، بی‌شک با عنوان کاملاً متفاوتی طرف خواهیم بود. وی در این زمینه ابراز داشت:

ما می‌خواهیم که این [بازی] کاملاً بر اساس شایستگی‌ها و انتظاراتمان باشد. این [عنوان] تیم [توسعه] و فلسلفه خاص خود را خواهد داشت و کاملاً موضوعی جداگانه دارد.

لازم به ذکر است که توجه زیاد استودیوی سایونیکس به بازی Rocket League به این معنا نیست که آن‌ها تمایلی به ساخت بازی‌های جدیدی ندارند. دانهم در این مصاحبه اعلام کرد که تیم آن‌ها بر روی تولید و کاوش بر روی ایده‌های زیادی متمرکز است. گفتنی است که بازی Rocket League و موفقیت قابل توجه‌اش این امکان را در اختیار شرکت سایونیکس قرار می‌دهد تا استودیویی خلاق و مستقل باقی بماند و وقت خود را صرف کارهای جدیدی بکند. دانهم در این زمینه به توضیح بیشتر پرداخت و بیان کرد:

ما شرکتی بودیم که در کنار توسعه عناوین مختلف برای ناشرین بزرگ و کسب درآمد از آن‌ها، بازی‌ای مشابه Rocket League نیز ساختیم چراکه این مهم بسیار برای ما مورد توجه و مهم بود. در حال حاضر [اما]، از آنجایی که بازی Rocket League بسیار موفق بوده است ما به راحتی می‌توانیم سرنوشت خود را انتخاب کنیم و اکنون می‌توانیم بگوئیم که ما شرکتی هستیم که بر روی ساخت بازی‌های مبتنی بر جامعه مخاطبین تمرکز دارد. در واقع، موضع ما از نظر رهبری، «مخاطبین در وهله اول» است.

بازی Rocket League برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. لازم به ذکر است که تا چند ماه دیگر شاهد انتشار این بازی برای کنسول موفق نینتندو سوییچ نیز خواهیم بود. در راستای دیگر اخبار مرتبط با این بازی، اخیراً مطلع شدیم که تعداد بازیکنان آن به بیش از ۳۳ میلیون نفر رسیده است. از سوی دیگر، جزئیات کیفیت اجرایی این عنوان بر روی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس نیز مشخص شد که از این نشانی می‌توانید به اطلاعات بیشتری در این باره دست یابید.

منبع متن: gamefa