روز سه‌شنبه اعلام شد نتفلیکس قرار است دو بازی از مجموعه‌ی Stranger Things را برای کاربران سیستم عامل اندروید در لهستان به‌صورت آزمایشی در دسترس قرار دهد. طبق گفته‌ی سخنگوی این شرکت، دسترسی به این بازی‌ها که Stranger Things 1984 و Stranger Things 3 نام دارند، بخشی از مزایای داشتن اشتراک نتفلیکس در این کشور به حساب می‌آید. او درباره‌ی وضعیت فعلی این کمپانی در حوزه‌ی گیمینگ می‌گوید:

هنوز در روزهای اول راه هستیم و باید سخت تلاش کنیم تا بتوانیم در ماه‌های آینده بهترین تجربه‌ی ممکن را بدون هرگونه تبلیغات و خرید درون برنامه‌ای به (دنیای) گیمینگ ارائه کنیم.

با توجه به توییتی که در حساب لهستان نتفلیکس منتشر شده است، شیوه‌ی دسترسی به این بازی‌ها به این‌صورت است که بازی‌های موجود در صفحه‌ی اصلی اپ نتفلیکس به نمایش در می‌آیند و کاربر می‌تواند با لمس آیکون هر بازی، اطلاعات بیشتری از آن را مشاهده کند.

همچنین گزینه‌ای برای دانلود بازی وجود دارد که کاربر را به پلی‌ استور گوگل هدایت می‌کند و از آنجا می‌تواند مثل همیشه و بدون انجام هیچ کار اضافی دیگری بازی‌ها را دانلود کند.

بازی اندرویدی نتفلیکس

پس از دانلود بازی، زمانی که آن را اجرا می‌کنید از شما خواسته خواهد شد تا اطلاعات مربوط به حساب نتفلیکس خود را وارد کنید تا بتوانید وارد محیط بازی شوید. این فرایند به این معنی است که بازی‌ها روی گوشی شما دانلود می‌شوند و خبری از استریم بازی نیست.

این غول دنیای سرگرمی در ماه جولای گام‌های بزرگی برای ورود به دنیای گیمینگ برداشت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها استخدام مدیران سابق EA و Oculus برای هدایت بخش گیمینگ بود. همچنین، این کمپانی اعلام کرد در ابتدای ورودش به این حوزه، ضروری است که روی دستگاه‌های موبایل تمرکز کند.

بازی‌های این سرویس برای کاربرانی که اشتراک نتفلیکس را دارند رایگان خواهد بود، درست مانند آنچه پیش‌تر اپل در سرویس اپل آرکید برای کاربران خود در نظر گرفته بود.

البته این اولین تجربه‌ی نتفلیکس با بازی‌ها نیست. این سرویس استریم عنوان‌های تعاملی جذابی مثل Black Mirror: Bandersnatch و Minecraft: Story Mode و Carman Sandiego: To Steal or Not to Steal را ارائه می‌کند. همچنین چندین پروژه‌ از Stranger Things را در همکاری با Telltale (استدیوی سازنده‌ی بازی‌های Walking Dead) در دست تولید داشت که با تعطیلی این استدیو ظاهرا سرنوشت این پروژه هم فعلا مبهم است.

هنوز اطلاعاتی از زمان عرضه‌ی این بازی‌ها در خارج از لهستان و یا روی پلتفرم‌های دیگر (به غیر از اندروید) در دسترس نیست و باید منتظر انتشار خبرهای بیشتر بمانیم.

منبع: The Verge

نوشته نتفلیکس با عرضه‌ی اولین بازی اندرویدی‌اش در لهستان وارد دنیای گیمینگ شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala