کونامی اعلام کرده که گیم‌پلی eFootball تحولات زیادی به خود دیده است که البته به نظر می‌رسد حداقل در حال حاضر چیزی بیشتر از یک شعار تبلیغاتی نباشد. نکته‌ی عجیب برای تریلر بازی این است که حتی تدوین‌ آن‌ هم به شکل خوبی انجام نشده است که بتواند توجه‌هایی را به خود جلب کند. به‌خصوص در ابتدای آن که شاهد یک متن درشت در تمام صفحه هستیم.

  • PES از این پس با نام eFootball و به‌صورت رایگان و دیجیتال عرضه خواهد شد

با توجه به تریلر جدید مشخص است که آن‌ها برای نسخه‌ی امسال تمرکز و توجه‌ زیادی روی دوئل‌های یک‌به‌یک در این بازی انجام داده‌اند. PES در سال‌های اخیر توجه زیادی به انیمیشن‌های بازیکنان، فیزیک آن‌ها و همچنین فیزیک توپ داشته و آن‌ها را بسیار ارتقا داده است. این‌ها از عناصری هستند که همگی نقش مهمی در دوئل‌های یک‌به‌یک ایفا می‌کنند. با توجه به تریلر و اینکه بازی برای همه‌ی پلتفرم‌ها از جمله گوشی‌های همراه هم عرضه خواهد شد، به نظر نمی‌رسد که تحول زیادی در این زمینه انجام شده باشد. البته، در تریلر به وجود دریبل‌ها و انیمیشن‌های جدیدی برای آن‌ها اشاره شده است.

همچنین ذکر شده که دارندگان کنسول پلی‌استیشن ۵ می‌توانند در هنگام تجربه‌ی بازی و دریبل کردن از مزایای ویژگی‌های «بازخورد لمسی» و «ماشه‌های تطبیق‌پذیر» دسته‌ی پلی‌استیشن ۵ بهره‌مند شوند.

یک طرف هر دوئلی مدافعین هستند. در تریلر اشاره شده است که قدرت بدنی مدافع‌های قوی هر تیم در دوئل‌ها نقش مهمی خواهد داشت و آن‌ها با کمک توانایی بدنی خود می‌توانند کار مهاجم‌ها را دشوارتر سازند.

بازی eFootball

هرچند مدتی پیش کونامی بیان کرد که نسخه‌ی اولیه‌‌‌ی eFootball در حد یک دمو خواهد بود اما تصور نمی‌کردیم این موضوع در حدی باشد که حتی یکی از ویژگی‌های جدید و ساده‌ی اضافه شده که برای دریبل و فریب مدافعین به بازی افزوده شده است، از طریق یک آپدیت به بازی اضافه شود. این قضیه برای نوع جدیدی از شوت کردن که با نام Sharp Kick معرفی شده است هم صدق می‌کند و این ویژگی‌ هم بعدها توسط یک آپدیت به بازی اضافه می‌شود.

نکته‌ی عجیب‌تر این است که کونامی سال پیش هم نسخه‌ی جدیدی عرضه نکرد و صرفاً آپدیتی را برای نسخه‌ی دو سال پیش منتشر کرد که نقل ‌و انتقالات روز فوتبال در آن اعمال شده بود. سؤال اینجاست که در این فاصله‌ی طولانی آن‌ها دقیقاً چه کرده‌اند که حتی نتوانستند یک نسخه‌ی کامل از eFootball را برای پاییز امسال آماده کنند و فقط قصد دارند نسخه‌ای را که تقریباً معادل دمو است، ارائه دهند.

همچنین در تریلر نشان داده شده که شیوه‌های تاکتیک‌ بهبودیافته‌ای برای بازی تعریف شده است که می‌توانید برای هر کدام از تیم‌ها این شیوه‌های تاکتیکی را انتخاب کرده و از ویژگی‌های آن بهره‌مند شوید. علاوه بر آن، دوربین جدیدی هم به نام Duel به بازی اضافه شده است.

  • کونامی: نسخه‌ی اولیه‌‌‌ی eFootball در حد یک دمو خواهد بود

با توجه به اطلاعات فعلی بدیهی است که حداقل نباید از نسخه‌ی اولیه‌ی eFootball انتظار زیادی داشته باشیم. اینکه بعدها با آپدیت‌های متعدد وضعیت بازی چگونه خواهد شد، مشخص نیست اما به هر حال باید منتظر باشیم تا ببینیم این تصمیم عجیب کونامی این سری فوتبالی محبوب را به کجا خواهد برد. البته، از آنجایی که بازی رایگان است و برای پلتفرم‌های گوناگون منتشر می‌شود، شاید همین قضیه بتواند به کونامی در جذب مخاطب کمک کند.

بازی eFootball در پاییز برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس سری ایکس/ اس، ایکس‌باکس وان و کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد و سپس مدت کوتاهی بعد نسخه‌ی موبایلی آن برای سیستم‌‌عامل‌های iOS و اندروید به انتشار خواهد رسید.

می‌توانید در ادامه تریلر گیم‌پلی و تصاویر بازی eFootball را ببینید.

منبع: Gematsu

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته اولین تریلر گیم‌پلی بازی eFootball منتشر شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala