همان‌طور که وعده داده شده بود، چند روز پیش امکان‌ پیش‌خرید بازی هورایزن فوربیدن وست (Horizon Forbidden West) فراهم شد اما برخلاف انتظار این اقدام با جنجال‌هایی هم همراه بود. قیمت‌گذاری عجیب و عدم امکان ارتقای نسخه‌ی نسل هشتمی به نسخه‌ی نسل نهمی انتقادات زیاد و البته درستی را در پی داشت. سونی ابتدا اعلام کرده بود که نسخه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۴ با قیمت ۶۰ دلار و نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ با قیمت ۷۰ دلار عرضه خواهد شد و افرادی که بخواهند به هر دو نسخه دسترسی داشته باشند، باید ۸۰ دلار بپردازند.

تصمیم اولیه‌ی سونی به‌شدت اشتباه و حتی می‌توان گفت حریصانه بود، به‌خصوص با توجه به اینکه در گذشته آن‌ها اعلام کرده بودند که بازی هورایزن فوربیدن وست برای تبدیل به‌ نسخه‌ی نسل بعدی آپدیت رایگان دریافت خواهد کرد.

اکنون، پس از انتقاداتی که طرفداران انجام دادند، شرکت سونی در بیانیه‌ی جدیدی اعلام کرده که افرادی که بازی را با قیمت ۶۰ دلار روی پلی‌استیشن ۴ تهیه کرده باشند، می‌توانند آن را به‌صورت رایگان با یک آپدیت در کنسول پلی‌استیشن ۵ به نسخه‌ی نسل نهمی تبدیل کنند. این تصمیم جدید سونی نشان می‌دهد که اگر طرفداران در مقابل بعضی از سیاست‌های غلط شرکت‌ها بایستند، گاهی این امکان وجود دارد که شرکت‌ها از تصمیم نادرست خود عقب‌نشینی کنند.

البته، درباره‌ی بازی Horizon Forbidden West هنوز یک موضوع عجیب و غیرمنطقی وجود دارد. با وجودی که طرفداران می‌توانند همان نسخه‌ی ۶۰ دلاری کنسول پلی‌استیشن ۴ را با یک آپدیت رایگان به نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ تبدیل کنند اما عجیب این است که قیمت نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ همچنان ۷۰ دلار است. یعنی اگر شما نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ را خریداری کنید، می‌توانید ۱۰ دلار در هزینه‌ی خود صرفه‌جویی کنید.

جیم رایان، مدیر شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی، در بیانیه خبری جدید خود درباره‌‌ی این موضوع نوشته است:

روز پنجشنبه قرار بود جشنی برای بازی Horizon Forbidden West باشد که قرار است در ۱۸ فوریه ۲۰۲۲ عرضه شود. با این وجود، کاملاً واضح است که پیشنهاد‌هایی که ما در زمان فعال کردن امکان پیش‌خرید بازی اعلام کردیم، نادرست بود و نشان از برآوردهای اشتباه ما داشت.

سال گذشته، ما متعهد شدیم که برای بازی‌های بین نسلی زمان عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵، از جمله هورایزن فوربیدن وست، آپدیت رایگان نسل بعدی ارائه دهیم. در حالی که به خاطر همه‌گیری کرونا بازی هورایزن فوربیدن وست دیگر در بازه‌ی زمانی عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵ عرضه نمی‌شود و انتشار آن تا فوریه سال دیگر به تعویق افتاده است، ما همچنان روی پیشنهاد قبلی خود می‌ایستیم. بازیکنانی که Horizon Forbidden West را روی کنسول پلی‌استیشن ۴ تهیه کنند، می‌توانند به‌صورت رایگان نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ را هم دریافت کنند.

البته، این اتفاق ظاهراً فقط برای هورایزن فوربیدن وست رخ خواهد داد چراکه آن‌ها قبلاً وعده‌ی آپدیت رایگان آن را داده بودند. با این حال جیم رایان تأیید کرده است که بازی‌های بین نسلی دیگر سونی از جمله گاد آو وار، گرن توریسمو ۷ و هر بازی بین نسلی دیگری که سونی برای پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ عرضه کند، یک مسیر ارتقای پولی خواهد داشت. این قضیه هم برای نسخه‌ی دیجیتالی بازی‌ها و هم نسخه‌ی فیزیکی برقرار است

بازی Horizon Forbidden West

در واقع، نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ اینگونه از بازی‌ها با قیمت ۶۰ و نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ با قیمت ۷۰ دلار عرضه خواهند شد و برای مثال اگر فردی نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ گاد آو وار جدید یا هر بازی بین نسلی دیگر سونی را خریداری کند، باید ۱۰ دلار بپردازد تا بتواند آپدیت نسل بعدی آن اثر را روی پلی‌استیشن ۵ فعال کند. هرچند، این هم تصمیم عجیبی است چراکه محتوای این دو نسخه متفاوت نخواهد بود و فقط نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ این بازی‌ها از گرافیک بالاتر و ویژگی‌های این کنسول نسل نهمی استفاده خواهد کرد.

  • تاریخ عرضه‌ی Horizon Forbidden West اعلام شد

بازی Horizon Forbidden West در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ منتشر خواهد شد.

منیع: Gematsu

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته هورایزن فوربیدن وست رایگان از PS4 به PS5 قابل ارتقا خواهد بود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala