پس از نمایش تریلر عالی بازی که به خوبی بازگشت گرن توریسمو ۷ به ریشه‌های این مجموعه را به نمایش می‌گذارد، «کازونوری یاماگوچی»، خالق این سری بازی‌ها، طی پستی بلند و بالا در وبلاگ سونی از همین موضوع گفت. گرن توریسمو ۷ قرار است بهترین بخش‌های این سری بازی‌ها را در خود داشته و کامل‌ترین شماره‌ی این مجموعه باشد.

طبق گفته‌ی سازندگان بازی، تلاش بسیاری شده است تا بازی به خوبی نمایانگر تاریخ ۱۵۰ ساله‌ی خودروها و مسابقات ماشین‌سواری باشد. یاماگوچی توضیح می‌دهد که نام «گرن توریسمو» در زبان ایتالیایی به معنای «سفری بزرگ» است. او می‌گوید که در قرن هفدهم میلادی، افراد در قاره‌ی اروپا به سفرهایی طولانی می‌رفتند و در طول این سفرها بسیار می‌آموختند و وقتی به مقصد می‌رسیدند، از همه نظر رشد کرده بودند. نام گرن توریسمو از روی این سفرهای قدیمی برداشته شده است.

gran turismo 7

در همین راستا هم گرن توریسمو ۷ قرار است یک بخش مرحله‌ای بزرگ داشته باشد که بازی‌کننده‌‌ها در آن طی سفری طولانی به یادگیری مشغول می‌شوند. خالق سری بازی‌های گرن توریسمو می‌گوید که طرفداران مدت‌ها بود که از آن‌ها درخواست بازگشت بخش مرحله‌ای یا همان کمپین را داشتند و در گرن توریسمو ۷ قرار است به این درخواست طرفداران پاسخ دهند؛ طوری که بازی‌کننده‌ها روی نقشه‌ی جهان سفری طولانی را آغاز خواهند کرد.

گرن توریسمو ۷ فقط به گذشته نگاه نمی‌کند و بلکه بخش‌های خوب شماره‌های اخیر گرن توریسمو را هم در خود دارد. قابلیت شخصی‌سازی ظاهر خودروها و طراحی بدنه‌ی خودروها که در گرن توریسمو اسپورت معرفی شده بود، در گرن توریسمو ۷ بسیار گسترده‌تر قرار گرفته است. پس از طراحی و شخصی‌سازی خودروها به شکلی دلخواه، می‌توان آن‌ها را به حالت عکاسی عالی بازی برد که آن هم از گرن توریسمو اسپورت قرض گرفته شده و به شکلی بزرگتر در گرن توریسمو ۷ وجود دارد. بیش از ۲۵۰۰ مکان مختلف از ۴۳ کشور دنیا در حالت عکاسی بازی قرار دارند و می‌توان با مجموعه‌ای از افکت‌های تصویری مختلف تصویری کاملا واقع‌گرایانه خلق کرد.

gran turismo 7

با این حال، قرار نیست فقط در گرن توریسمو ۷ از خودروها عکس بگیریم. بسیاری از جاده‌های قدیمی و معروف این مجموعه مثل Trial Mountain و High Speed Ring با جزییاتی بالاتر از گذشته و با در نظر گرفتن سخت‌افزار پلی‌استیشن ۵ دوباره ساخته شده‌اند.

جمع کردن خودروهای مختلف، مثل گذشته‌ی مجموعه هم بخشی بزرگ از گرن توریسمو ۷ را تشکیل خواهد داد. یاماگوچی حتی مشخصا از گرن توریسمو ۷ به عنوان «بازی جمع‌آوری خودروها» یاد می‌کند و می‌گوید که در بخش «کافه جی‌تی» بازی خودروها به شکلی که نمایانگر دوره‌های زمانی مختلف باشند دسته بندی شده‌اند. با انجام مراحلی که بخش کافه جی‌تی به بازی‌کننده ارایه می‌کند، می‌توان خودروهای بیشتری را آزاد کرد. البته که امکان خرید خودروها هم وجود دارد.

شخصی‌سازی سخت‌افزاری خودروها آن هم با بالاترین سطح از جزییات دوباره با گرن توریسمو ۷ به این سری بازخواهد گشت. از انجام تنظیمات روی عملکرد موتور و کمک فنرها و دنده و ترمز گرفته تا تغییرات چرخ‌ها و بدنه و قطعات مختلف و حتی تعویض روغن، یک تغییر می‌تواند تاثیری بزرگ روی نحوه‌ی کارکرد خودرو داشته باشد.

gran turismo 7

نهایتا، خالق سری بازی‌های گرن توریسمو از تلاش‌شان برای ساخت بهترین سیستم آب و هوا و تنظیم آن به واقعی‌ترین شکل ممکن صحبت کرده است؛ طوری که برای ساخت گرن توریسمو ۷ تک تک جاده‌ها در ساعات مختلف روز با هزاران مکان واقعی تطابق داده شده‌اند تا نورهای مختلف طول روز و آب و هوای متفاوت، واقعی‌ترین جلوه‌ی ممکن را داشته باشد.

در ادامه می‌توانید تصاویر و تریلر جدیدی که از گرن توریسمو ۷ منتشر شده است را ببینید.

منبع: وبلاگ پلی‌استیشن

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته گرن توریسمو ۷ اسفند ماه روی PS4 و PS5 عرضه می‌شود؛ تریلر جدید بازی را ببینید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala