در حالی که واضح است گاد آو وار رگناروک بر پایه‌ی قسمت قبلی ساخته شده است، اما با این وجود کارگردان جدید آن یعنی اریک ویلیامز به دنبال تکامل پایه‌ها و اصول تجربه‌ی به‌یادماندنی قسمت قبل و در عین حال ارائه‌ی تنوع و جذابیت جدیدی برای بازیکنان است.

  • اولین نگاه به گاد آو وار رگناروک؛ جزئیات داستانی و گیم‌پلی

پس از نمایش اخیر بازی گاد آو وار رگناروک، سایت IGN با اریک ویلیامز و کوری بارلاگ مصاحبه‌ای را تدارک دید تا درباره‌ی موضوعات مختلفی از آن‌ها سؤال بپرسد. ویلیامز درباره‌ی فلسفه‌ی خود برای کارگردانی این قسمت می‌گوید: «بازی گاد آو وار ۲ و گاد آو وار گوست آو اسپارتا احتمالاً دو تا از محبوب‌ترین بازی‌هایی است که روی آن‌ها کار کرده‌ام. شیوه‌ی تقریباً‌ مشابهی برای توسعه‌ی این دو اثر وجود داشت. هر دو اثر بر پایه‌ی قسمت قبلی خود ساخته شده بودند و ما در آن زمان با خود می‌گفتیم که ساختار و پایه‌ی مشخصی داریم، می‌توانیم به‌صورت عمیقی به خواسته‌های طرفداران بپردازیم. آنجا ما به خود می‌گفتیم که باید به فکر تنوع‌ بیشتر باشیم اما نه صرفاً برای داشتن هر تنوع بیشتری، بلکه تنوعی که در ساختاری مناسب و درخور شکل گرفته باشد.»

او در ادامه بیان می‌کند: «این برای من اولین بار است [که روی صندلی کارگردان می‌نشینم]، می‌خواهم از درس‌هایی که در گذشته گرفته‌ایم، استفاده کنم و از آن‌ها برای انجام این کار استفاده خواهم کرد. بنابراین در رگناروک چیزی که ما سعی داریم با بازی و به‌طور خاص با کریتوس انجام دهیم، این است که سعی داریم به بازیکن فرصت و اختیار بیشتری بدهیم و عمق بیشتری به آن ببخشیم.»

گاد آو وار Ragnarok

بازی قبلی اصول تازه‌ای را برای این مجموعه تعریف کرد اما همین کار باعث شد تا سازندگان این فرصت را نداشته‌ باشند که تنوع بیشتری به بسیاری از مکانیک‌ها یا بخش‌های بازی بدهند. اکنون این فرصت در اختیار استودیوی سانتا مونیکا قرار گرفته است تا با استفاده از پایه‌ی بازی قبلی خود عمق و تنوع بازی را بسیار بیشتر کند. دقیقاً مشابه همان چیزی که در گاد آو وار ۱ و ۲ دیده بودیم. گاد آو وار ۱ اثری کاملاً نو بود که بسیاری را به تحسین وا داشت و پس از آن گاد آو وار ۲ با استفاده از فرمول‌های آشنای آن بازی و با گسترش، تنوع و عمق دادن به آن یکی از به‌یادماندنی‌ترین قسمت‌های کل سری را ارائه داد.

یکی از انتقادها به قسمت قبلی نبود غول آخرهای متعدد و متنوع بود. با این حال، اکنون این فرصت برای سازندگان بیشتر مهیا است تا به تنوع در این زمینه‌ها فکر کنند. همچنین می‌توان انتظار داشت تجهیزات و قابلیت‌های بیشتری برای کریتوس به دست آوریم و از آن‌سو می‌دانیم که آتریوس هم نقش‌ بزرگ‌تری روی مبارزه‌ها و کمک به شما خواهد داشت.

اریک ویلیامز ادامه می‌دهد: «نحوه‌ی ارتباط آتریوس و کریتوس در مبارزه‌ها گسترش یافته است. آتریوس کمی بزرگ‌تر شده است. بنابراین با حرکت‌های جدید خود می‌تواند کمک بیشتری به کریتوس کند. با این حال ما این اطمینان را حاصل کرده‌ایم که به همان اندازه دشمنان هم پیشرفت کرده و بتوانند با این حرکت‌های جدید مقابله کنند. بنابراین بدیهی است که دشمنان هم باید ابزارهایی برای مقابله با آن داشته باشند، در غیر این صورت شما به‌راحتی آن‌ها را نابود خواهید کرد. بنابراین دشمنان هم چیزهای جدیدی دارند که در مقابله با آن‌ها ممکن است با خود فکر کنید که ممکن است ابتدا با آتریوس با آن‌ها حمله کنید یا این کار را با کریتوس انجام دهید.»

گاد آو وار Ragnarok

ویلیامز همچنین توضیح داد که این تفکر برای تکامل و تعمیق آنچه بازیکنان قبلاً تجربه کرده بودند، در دنیای واقعی رگناروک نیز به کار گرفته می‌شود و اکنون بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا از تمام قلمروهای نه‌گانه‌ی جهان بازی دیدن کنند. این در حالی است که در گاد آو وار ۲۰۱۸ رفتن به بعضی از آن‌ها امکان‌پذیر نبود. اگرچه فیمبول‌وینتر (زمستان طولانی) شروع شده است، با این حال بازیکنان نباید انتظار داشته باشند که فقط با قلمروهایی برفی روبه‌رو شوند.

او می‌گوید: «امکان سفر به ‌تمام قلمروهای نه‌گانه اتفاق بزرگ و دشواری برای ما بود. به خاطر وقوع فیمبول‌وینتر، هر قلمرویی که در گذشته آن را دیده‌اید به شیوه‌های متفاوتی تغییراتی داشته‌اند. البته، این به معنای آن نیست که تمامی قلمروها تحت تأثیر برف قرار گرفته‌اند. من فکر می‌کنم این یک تعبیر اشتباه است … فیمبول‌وینتر رویدادی است که قلمروها را به روش‌های مختلف تغییر می‌دهد. میدگارد کانون این تحولات عظیم است. بنابراین تقریباً یخبندان شده است.»

اما همه افزودنی‌هایی که تیم انجام می‌دهد به ‌گونه‌ای بسیار حساب شده کار شده است. کارگردان بازی بیان می‌کند که می‌خواهد مطمئن شود که همه‌ی افزودنی‌های جدید در تجربه‌ی بازی معنایی خواهند داشت. او با استفاده از یک مثال از مبارزات نشان می‌دهد که چگونه این ویژگی‌های جدید تأثیرات گسترده‌تری دارند.

اریک ویلیامز توضیح می‌دهد: «تنوع صرفاً به خاطر داشتن تنوع به‌هیچ‌وجه [برای ما] مطرح نیست. تنوع برای خدمت به کاری است که ما سعی می‌کنیم در بازی انجام دهیم. کریتوس با استفاده از زنجیر معروف خود می‌تواند برآمدگی بعضی از سطوح بلند را نشانه گیرد و به‌سرعت بالا رود و سپس دشمنان با دشمنان برخورد کرده و راه خود را پیش ببرد. شما می‌توانید این را در تریلر اخیر بازی مشاهده کنید. این کار را قسمت قبل نمی‌توانستید انجام دهید. این باعث شده عمق جدیدی در بعدهای تازه‌ای به بازی داده شود و امکان کارهای جدید که تجربه‌ای متفاوت در گیم‌پلی را خلق می‌کنند، برای بازیکنان مهیا شود. دشمنان هم می‌توانند در صورت غفلت شما از این مزیت‌ها استفاده کنند بنابراین این به پویایی بازی و مبارزات آن کمک خواهد کرد»

  • تریلر گیم‌پلی God of War Ragnarok

اگرچه تریلر جدید بازی جزئیات اندکی را از گیم‌پلی بازی و برخی از ویژگی‌های آن بیان کرده است اما همان‌گونه که از صحبت‌های کارگردان بازی مشخص است هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که از مبارزات این قسمت جدید مشخص نشده است و استودیوی سانتا مونیکا معرفی آن‌ها را برای زمان دیگری نگه داشته است. با این حال، چیزی که با توجه صحبت‌های اریک ویلیامز می‌توانیم مطمئن باشیم، این است که ویژگی‌های زیادی به بازی اضافه و از جنبه‌های مختلفی تنوع‌هایی در آن انجام شده است. بازی گاد آو وار رگناروک قرار است در سال ۲۰۲۲ برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و پلی‌استیشن ۴ منتشر شود.

منبع: IGN

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته کارگردان گاد آو وار رگناروک از تنوع بیشتر در بازی و مبارزات آن می‌گوید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala