شخص «شیگرو میاموتو»، خالق مجموعه بازی‌های ماریو و زلدا بود که این خبر را اعلام کرد. او شخصا در رویداد «نینتندو دایرکت» حضور پیدا کرد تا ضمن اعلام تاریخ انتشار فیلم ماریو، همچنین کمی از وضعیت ساخت این فیلم و استودیوی سازنده‌ی آن بگوید. فیلم ماریو توسط استودیوی انیمیشن‌سازی «ایلومینیشن» (Illumination) ساخته می‌شود. در کارنامه‌ی کاری این استودیو، فیلم‌هایی مثل «من نفرت‌انگیز» (Despicable Me) و «بخوان» (Sing) به چشم می‌خورد؛ طوری که می‌توان گفت این استودیو کارنامه‌ای بسیار موفق در ساخت فیلم‌های پرفروش دارد.

شیگرو میاموتو

شیگرو میاموتو شخصا به برنامه‌ی نینتندو دایرکت آمد تا از فیلم انیمیشنی سوپر ماریو و جزییات آن بگوید.

با این حال، واضح است که پروسه‌ی ساخت فیلم انیمیشنی ماریو به هیچ وجه ساده نبوده. شیگرو میاموتو گفت که او و دیگر همکارانش در نینتندو، نقش بزرگی در ساخت فیلم انیمیشنی ماریو داشته‌اند و بخش بخش این فیلم با نظارت آن‌ها ساخته شده است. امیدواریم که این موضوع، مانع از تکرار افتضاحی مثل فیلم قدیمی «برادران سوپر ماریو» شود؛ فیلمی که در سال ۱۹۹۳ اکران شد و معمولا جایی ثابت در لیست‌های بدترین فیلم‌های تاریخ دارد.

طولی نکشید تا شیگرو میاموتو با معرفی بازیگرهای فیلم، یکی پس از دیگری غافلگیرمان کند. بزرگترین غافلگیری بدون شک انتخاب «کریس پرت» به عنوان بازیگر شخصیت ماریو بود. ماریو خود در بازی‌های ویدیویی، بازیگری بسیار خوب دارد و با اینکه به نظر ما می‌شد از همان بازیگر اصلی ماریو یعنی «چارلز مارتینت» به عنوان بازیگر فیلم انیمیشنی‌اش هم استفاده کرد، ولی واضح است که تهیه‌کنندگان فیلم سوپر ماریو به دنبال نام‌های آشنا و معروف بوده‌اند. در حال حاضر به هیچ وجه زمان قضاوت درباره‌ی انتخاب‌ها نیست، ولی شاید بد نباشد اضافه کنیم که کریس پرت نقش اصلی فیلم انیمیشنی «لگو» بود و نقش خود را به بهترین شکل ممکن در آن فیلم ایفا کرده بود؛ طوری که حتی تکرار همان سبک هم می‌تواند نتیجه‌ی خوبی را در پی داشته باشد.

پس از بازیگر ماریو، دیگر بازیگران فیلم انیمیشنی ماریو به ترتیب اعلام شدند. نقش «پرنسس پیچ» به «آنیا تیلور جوی» سپرده شده است. «چارلی دی» نقش برادر ماریو یعنی «لوییجی» را بازی خواهد کرد. «جک بلک» به عنوان «بوزر»، ضد قهرمان همیشگی سری ماریو انتخاب شده است. نقش «تود» به «کیگان مایکل کی» سپرده شده و نمی‌دانیم او قرار است چه نقشی را اجرا کند، چون تود اساسا فقط دو سه صدا بیشتر از خود در نمی‌آورد. ساخت فیلم ماریو بدون حضور «دانکی کانگ» ممکن نیست، در نتیجه او هم در فیلم حضور دارد و بازیگری او را هم «سث روگن» برعهده دارد.

آنیا تیلور جوی

آنیا تیلور جوی در نقش پرنسس پیچ

چارلی دی

چارلی دی در نقش لوییجی

جک بلک

جک بلک در نقش بوزر

مایکل کیگن

مایکل کیگن کی در نقش تود

سث روگن

سث روگن در نقش دانکی کانگ

میاموتو اضافه کرد که آن‌ها به هیچ وجه چارلز مارتینت معروف را فراموش نکرده‌اند و به عنوان شخصی که چند دهه است صداپیشگی ماریو را برعهده دارد، او هم به عنوان تعدادی شخصیت مختلف در فیلم انیمیشنی سوپر ماریو حضور خواهد داشت.

نهایتا، او همچنین تاریخ دقیق اکران فیلم را اعلام کرد. فیلم انیمیشنی سوپر ماریو در روز ۲۱ دسامبر سال ۲۰۲۲ (۳۰ آذر ۱۴۰۱) اکران خواهد شد. میاموتو هم‌چنین گفت که سال آینده می‌توانیم انتظار انتشار اطلاعات بیشتر از فیلم را داشته باشیم و فعلا قرار نیست چیزی از آن را نشان دهند.

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته فیلم انیمیشنی سوپر ماریو ۲۰۲۲ اکران می‌شود؛ کریس پرت ماریو است و آنیا تیلور پرنسس اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala