چهار سال پیش بود که دقیقا روی همین وب‌سایت، خبر معرفی بایونتا ۳ را منتشر کردیم و از همان زمان تا ساعتی پیش، هیچ اطلاعات دیگری از بازی منتشر نشده بودند. نه چیزی از گیم‌پلی دیده بودیم و نه جمله‌ای درباره‌ی بازی گفته شده بود. در این میان «هیدکی کامیا» و دیگر اعضای استودیوی بازی‌سازی پلاتینیوم گیمز هر چند ماه یک بار مجبور بودند تا در مصاحبه‌های مختلف خود از پاسخ به سوال‌های متعدد درباره‌ی بایونتا ۳ سر باز بزنند. هیدکی کامیا چند سال تمام پشت سر هم به طرفداران از وضعیت مساعد بازی می‌گفت و به آن‌ها اطمینان می‌داد که مشکلی در توسعه‌ی آن وجود ندارد و نمایش بازی به دست تهیه‌کننده‌ی آن یعنی نینتندو صورت خواهد گرفت.

بازی Bayonetta 3

برنامه‌ی نینتندو دایرکت امروز با صحبت از فیلم سوپر ماریو حسابی غافلگیرمان کرده بود و در حالی که به زمان پایان برنامه نزدیک می‌شدیم و اطمینان پیدا کرده بودیم که برای چند دهمین بار در سال‌های اخیر خبری از بایونتا ۳ نیست، با ظاهر متفاوت بایونتا و اولین تریلر گیم‌پلی بایونتا ۳ روبرو شدیم. تریلر گیم‌پلی بایونتا ۳ اختتامیه‌ی عالی برنامه‌ی نینتندو دایرکت بود و خوشبختانه هم به اندازه‌ی کافی اطلاعات جدید دارد که حداقل تا انتشار تریلر بعدی بخواهیم خودمان را با همین ویدیوی نسبتا کوتاه سرگرم کنیم.

نخستین تریلر بایونتا ۳ پیش از هر چیز ما را با طراحی ظاهری جدید شخصیت اصلی مجموعه یعنی خود بایونتا آشنا می‌کند. نه‌تنها بایونتا از نظر ظاهری بسیار متفاوت‌تر از دو قسمت قبل طراحی شده، بلکه این تفاوت به دیگر بخش‌های بازی هم آمده است. از نظر هنری، بایونتا ۳ به هیچ وجه دنباله‌روی دو قسمت قبل نیست. از طراحی هیولاها گرفته تا محیط بازی و صد البته افکت‌های گرافیکی، همه چیز بازی با دو قسمت قبل فرق می‌کند. واضح است که با یک موتو پایه‌ی متفاوت طرف هستیم. نورپردازی بازی مدرن‌تر شده است و جنس اشیای مختلف داخل محیط هم بهتر به تصویر کشیده شده است. استودیوی بازی‌سازی پلاتینیوم گیمز یکی از زیباترین و باکیفیت‌ترین بازی‌های کنسول نینتندو سوییچ یعنی Astral Chain را ساخته است که گرافیکی عجیب و غریب و خیره‌کننده روی این کنسول ارایه می‌دهد، اما در عوض با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه اجرا می‌شود. می‌توانیم به راحتی ببینیم که بایونتا ۳ از نظر کیفیت گرافیکی پایین‌تر از Astral Chain قرار می‌گیرد، اما تریلر گیم‌پلی بازی کاملا با سرعت ۶۰ فریم اجرا می‌شود؛ یعنی در واقع اولویت سازندگان بازی به درستی روی اجرای بازی با سرعت ۶۰ فریم بوده که لازمه‌ی یک بازی مثل بایونتا است.

بازی Bayonetta 3

پس از اینکه کمی به طراحی‌های بازی و ظاهر جدید بایونتا نگاه کردیم، طولی نمی‌کشد تا تریلر وارد گیم‌پلی می‌شود. تفاوت‌ها این جا هم ادامه دارند. می‌توانیم ببینیم که بایونتا ۳ تمرکز بسیار بیشتری روی مبارزات بسیار بزرگ دارد. در دو قسمت قبلی بایونتا، می‌توانستیم در نقاط مشخصی از هر مرحله، یک هیولای از قبل تعیین شده را احضار کنیم و به کمک این هیولا، دشمنان و غولآخرها را شکست دهیم، ولی بایونتا ۳ اجازه می‌دهد تا خودمان حین مبارزه هیولایی که می‌خواهیم را انتخاب و احضار کنیم؛ آن هم ظاهرا در هر نقطه‌ای که می‌خواهیم. این موضوع همه چیز گیم‌پلی را تغییر می‌دهد، مخصوصا که می‌توانیم ببینیم هر هیولا قدرت و حرکات خاص خود را دارد. صحبت از حرکات شد، می‌توانیم در این تریلر هم‌چنین ببینیم که حرکات اصلی بایونتا هم فرق کرده‌اند. حرکات بایونتا در دو قسمت نخست حفظ شده بودند و تنها در بایونتا ۲ با زمان‌بندی و جزییات انیمیشنی بیشتر اجرا می‌شدند، اما با توجه به آنچه در تریلر بایونتا ۳ می‌بینیم، بایونتا مشغول اجرای حرکات کاملا متفاوتی است.

بایونتا ۲ اتفاقات هر مرحله را بسیار گسترده‌تر از قسمت نخست کرده بود؛ آن هم در سطحی که به هیچ وجه انتظارش را نداشتیم. به نظر می‌رسد که بایونتا ۳ حتی پایش را از قسمت دوم هم فراتر می‌گذارد. در همین تریلر، بایونتا هیولایی در حد و اندازه‌ی گودزیلا را احضار می‌کند و به جان غولآخر بسیار بزرگی می‌اندازد. سپس در ادامه می‌بینیم که روی همین هیولا سوار می‌شود تا در شهر ویران مرحله‌ی بازی، حین مبارزه و با سرعتی بالا، به نقطه‌ی دیگری برود.

بازی Bayonetta 3

تریلر بایونتا ۳ پر از جزییات ریز و درشت است؛ از سلاح‌های متفاوت و جدید بازی گرفته تا تمام‌کننده‌های کاملا تازه و بزرگتری که با یک کلید و طی صحنه‌ای سینمایی، دشمن را تکه و پاره می‌کنند. حتی می‌توان درباره‌ی دشمنان جدید بازی صحبت کرد که چه از نظر ظاهری و چه از نظر گیم‌پلی، اصلا شبیه به فرشتگان همیشگی این سری بازی‌ها نیستند. با این حال، دیدن تریلر را به خودتان واگذار می‌کنیم.

همانطور که گفتیم، هیچ چیز از بازی نمی‌دانستیم و خبر نداشتیم که چه کسانی روی ساخت آن کار می‌کنند. در انتهای تریلر برای اولین بار با کارگردان و تهیه‌کننده‌ی بایونتا ۳ آشنا شدیم که سابقه‌ی کار روی این مجموعه را نداشته‌اند. «یوسکه میاتا» (Yusuke Miyata) به عنوان کارگردان بایونتا ۳ انتخاب شده و پس از نمایش اولین تریلر بازی، او پیغامی منتشر کرده است. میاتا در وب‌سایت رسمی پلاتینیوم گیمز نوشته است که «هیدکی کامیا»، خالق سری بایونتا، روی ساخت این بازی هم نظارتی جدی داشته؛ طوری که او می‌گوید کامیا اعصاب کارگردان را با نظراتش درباره‌ی دقت گیم‌پلی خرد کرده است.

بازی Bayonetta 3

کارگردان بایونتا ۳ در پیغام خود نوشته است که از نظر او دو عنصر در سری بایونتا بسیار مهم هستند. اولین عنصر، خود شخصیت بایونتا است. او می‌گوید که تلاش بسیاری کرده‌اند تا شخصیت بایونتا و دیگر شخصیت‌های این مجموعه به بهترین و دوست‌داشتنی‌ترین شکل خود در این قسمت جدید حضور پیدا کنند. عنصر دوم مهم این سری هم از نظر یوسکه میاتا، گیم‌پلی اکشن دقیق و لذت‌بخش است؛ طوری که بازی‌کننده بتواند به راحتی و با دقت بالا، کاری که می‌خواهد را با شخصیت انجام دهد. او اضافه کرده که آن‌ها هم‌چنین مطمئن شده‌اند تا پیشرفت‌های ژانر اکشن را هم در سال‌های گذشته لحاظ کنند و کامل‌ترین گیم‌پلی اکشن ممکن را ارایه دهند.

نهایتا، کارگردان بایونتا ۳ گفته است که ساخت بازی در مراحل پایانی قرار دارد و آن‌ها بی‌وقفه مشغول تست و آزمایش بخش‌های مختلف بایونتا ۳ هستند تا مطمئن شوند که بازی از همه نظر سرگرم‌کننده باشد.

طبق خبری که نینتندو اعلام کرد، بازی بایونتا ۳ برای عرضه در سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است. می‌توانید اولین تریلر بازی و تصاویر منتشر شده از آن را در ادامه ببینید.

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته بایونتا ۳ سال آینده عرضه می‌شود؛ اولین تریلر گیم‌پلی بازی منتشر شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala