موفقیت و محبوبیت کینگدام هارتس علل مختلفی دارد اما هنگام گفتگو درباره بازی معمولاً صحبت‌ها به‌سوی جهان‌های بازی کشیده می‌شود. هرکدام از نواحی جدید فرنچایز کینگدام هارتس شما را به سفری محیرالعقول در خیال‌انگیزترین محیط‌هایی می‌برد که تاکنون به دست هنرمندان زبردست و خالقان عرصه سرگرمی خلق شده است. تا جایی که گاهی اوقات تجربه بازی تنها باهدف آنکه ببینید فرنچایز شما را این بار به چه سرزمینی خواهد برد ارزشش را دارد.

با اینکه هر هوادار کینگدام هارتس جهان موردعلاقه خود را دارد، برای من به‌شخصه فکرکردن به فرنچایز همیشه همراه با تصور جهان‌های بازی است. جهان‌هایی که انکارکردن شگفتی‌های مدهوش کننده‌شان غیرممکن است خصوصاً وقتی تنها تفکر به آنها لبخند به لبانم می‌آورد.

۱۰. قلمروی کرونا (کینگدام هارتس ۳)

kingdom hearts 3

نام بدشگون آن به کنار، این سرزمین که با الهام از فیلم گیسو کمند ساخته شده به‌قدری هنرمندانه بنا شده است که می‌توان با اطمینان ادعا کرد جذابیت فیلمی که زیبایی‌هایش را از آن وام‌ گرفته دوچندان می‌کند.

با اینکه موسیقی سرزنده این سرزمین بی شک ستاره بی‌رقیب آن است، لذت غیرقابل‌انکاری در مشاهده چگونگی ترکیب کلیشه‌های کلاسیک فانتزی با نوعی معصومیت جادویی در این جهان وجود دارد که شادی را به وجودتان می‌آورد. از بسیاری از جوانب این سرزمین نماینده «بهترین» ایده‌های تلفیق نقش‌آفرینی فاینال فانتزی و طراحی دیزنی است.

۹. استادیوم الیمپوس (کینگدام هارتس)

kingdom hearts olympus colliseum

استادیوم الیمپوس بی شک به زیبایی طراحی شده و از ارتباطش با فیلم‌های اغلب نادیده گرفته شده هرکول بهره می‌برد اما این یکی از دنیاهای کینگدام هارتس است که بهتر است در عوض طراحی‌اش با کارهایی که می‌توان در آن به انجام رساند به یاد آورد.

با تمرکز ویژه بر روی نبرد، استادیوم الیمپوس با آغوش پذیرای آن دسته از افرادی است که معتقدند ترکیب آشفته مضامین اولین بازی کینگدام هارتس گاهی اوقات آنها را به مسیرهای خاص گیم پلی می‌کشاند که قصد انجامشان را نداشتند. این مرحله به طور شگفت آوری به پتانسیل خود واقف است و شما را در میدان نبرد قرار می‌دهد و مجبورتان می‌کند به مصاف چالش‌های فریبنده و به‌یادماندنی بازی بروید.

۸. جعبه اسباب‌بازی (کینگدام هارتس ۳)

جعبه اسباب بازی کینگدم هارتس

معرفی داستان اسباب‌بازی به کینگدام هارتس که هواداران مدت‌ها منتظرش بودند به‌هیچ‌عنوان ناامیدکننده نبود. جهان جعبه اسباب‌بازی کینگدام هارتس ۳ لوکیشن‌های برجسته فیلم‌ها را به بازی افزود و درعین‌حال با موفقیت هویت دوست‌داشتنی یکی از برترین فرنچایزهای پیکسار را به‌خوبی حفظ کرد.

البته باید معترف شد که برخی از ایده‌های تعبیه شده در گیم پلی درست کار نمی‌کنند اما بین طراحی هنری فوق‌العاده که مشابه آخرین فیلم‌های داستان اسباب‌بازی است و لوکیشن‌های فراموش‌نشدنی دوران کودکی، شما با قدم گذاشتن در این جهان حس بچه‌ای را پیدا می‌کنید که دارد با بهترین اسباب‌بازی‌هایش در یک اثر هنری پرسه می‌زند.

۷. شبکه/ The Grid (کینگدام هارتس سه‌بعدی: دریم دراپ دیستنس)

شبکه کینگدم هارتس

طراحی تلفیقی ترون از بازی‌های ویدئویی و تکنولوژی با بازخورد نه‌چندان گرمی در سال ۱۹۸۲ روبه‌رو شد اما سال‌های گذشته نسبت به یکی از جاه‌طلبانه‌ترین شکست‌های دیزنی مهربان‌تر بوده است. آن‌طور که پیداست، ترون با جهان کینگدام هارتس به‌راحتی جفت‌وجور می‌شود.

مانند فیلم‌های سینمایی، طراحی نئونی شبکه (The Grid) (که از Tron Legacy الهام گرفته) احتمالاً به مذاق هرکسی خوش نمی‌آید. اما برای بازیکنان کینگدام هارتس که به دنبال جهانی کمی متفاوت هستند شبکه محیطی ارائه می‌کند که از سایر جهان‌های رنگارنگ، شاد و فانتزی فرنچایز متمایز است. علاوه بر این مانند سایر آثاری که نام ترون را به یدک می‌کشند موسیقی این جهان یکی از نقاط قوت آن است.

۶. جهانی که هرگز نبود (کینگدام هارتس ۲)

جهانی که هرگز نبود کینگدم هارتس

جهانی که هرگز نبود منزلگاه هارتلس‌ها و نوبادی‌های بی‌شمار است. حال و هوای تاریک و صنعتی‌اش آن را از سایر جهان‌های بازی جدا می‌کند اما علی‌رغم منحصربه‌فرد بودنش در طراحی این جهان سرد و بی‌روح می‌توان طراحی هنری مختص کینگدام هارتس را یافت.

جهانی که هرگز نبود ترکیبی از لاس‌وگاس و چشم اندازی از جهنم در انتهای فیلم Hellraiser 2 است. هزارتویی از گناه که داستانی فوق‌العاده در خود دارد و منظره‌ای مسحورکننده منحصربه‌فرد و آغشته به تنش ناشی از قدم گذاشتن در این جهان متخاصم ارائه می‌کند.

۵. شهر میان‌بر (کینگدام هارتس)

شهر میان‌بر کینگدم هارتس

قراردادن یکی از جهان‌های ابتدایی کینگدام هارتس در لیست درباره بهترین جهان‌های فرنچایز با علم به ماجراجویی‌های شگفت‌انگیزی که عناوین آینده فرنچایز به بازیکنان ارائه می‌کنند حس عجیبی دارد اما شهر میان‌بر بی شک جلال و جلوه خود را با گذر سال‌ها حفظ کرده است.

این شهر پناهگاهی برای مردمی است که جهانشان را به تاریکی ازدست‌داده‌اند. معماری شهر میان‌بر ترکیبی از چند محیط مختلف است اما با طراحی ویکتوریایی که تمامی این هویت‌ها را به هم گره می‌زند به منطقه‌ای جذاب تبدیل می‌شود و به شکلی عالی تمامی مضامین جاه‌طلبانه بازی را مانند یک پازل بزرگ به هم متصل می‌کند. تلفیقی که از نظر مکانیکی و مضمونی کارآمد و مؤثر است.

  • قسمت بعدی Kingdom Hearts آخر نسل بعد می‌آید
  • سری کینگدام هارتس را به چه ترتیبی بازی کنیم؟

۴. ارگ تهی/ باغ‌های فروزان (کینگدام هارتس)

ارگ تهی/باغ های فروزان کینگدم هارتس

با اینکه جهان‌های الهام گرفته از دیزنی معمولاً بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند، نباید میزان تأثیری که سبک و داستان فاینال فانتزی بر روی طراحی کلی این فرنچایز داشته را نادیده گرفت. اگر به دنبال مدرک برای اثبات این ادعا هستید می‌توانید نگاهی به ارگ تهی/باغ‌های فروزان بیندازید.

اینجا محلی است که فاینال فانتزی و دیزنی با هم تلاقی پیدا می‌کنند. ارگ تهی مناطقی هستند که می‌توان آن را به‌راحتی در یک بازی فاینال فانتزی یا فیلم دیزنی قرار داد اما در انتها جایگاه حقیقی آنها را تنها در فرنچایز کینگدام هارتس می‌توان به‌وضوح مشاهده کرد.

وجود نواحی همچون ارگ تهی/ باغ‌های فروزان شما را وادار به تحسین جلوه‌های بصری مجموعه فاینال فانتزی می‌کند که چیزی کم از شگفت‌انگیزی و جادوی جهان‌های دیزنی ندارند.

۳. سمفونی سِحر (کینگدام هارتس سه‌بعدی: دریم دراپ دیستنس)

سمفونی سحر کینگدم هارتس

در مقام جهانی مبتنی بر فانتازیا به‌احتمال زیاد جای تعجب ندارد که سمفونی سحر دربردارنده چندی از شگفت‌انگیزترین مناظر و موسیقی‌های فرنچایز کینگدام هارتس است. آنچه که ممکن است تعجب‌برانگیز باشد نحوه شمول هوشمندانه مضامین فانتازیا در این جهان است که آن را به یک انیمیشن انقلابی تبدیل کرد.

دیالوگ در این جهان مختصر است بدین معنا که رویدادها و اکشن با استفاده از صدا و موسیقی پیش برده می‌شود درحالی‌که گزینه‌ای مناسب برای خودنمایی موسیقی عالی جهان است راه‌هایی که از صدا استفاده شده تا داستان‌سرایی و سکانس‌های اکشن را برجسته کند یادآور عناصر کلیدی فانتزیاست که ورای الهام‌پذیری ساده از این اثر می‌رود.

که انتخابی هوشمندانه از سوی سازندگان بازی برای به نمایش گذاشتن موسیقی فوق‌العاده این جهان است. اما مهم‌تر از آن نحوه و زمان‌بندی استفاده از صدا و موسیقی در این دنیاست که به بخش‌های داستانی و سکانس‌های اکشن بیش‌ازپیش جلوه می‌بخشد.

۲. رود ابدی (کینگدام هارتس ۲)

رود ابدی کینگدم هارتس

همان‌طور که تمامی عکاسان عکس‌های دوره‌های ابتدایی و دبیرستان باید یاد بگیرند، هر چیزی با سیاه‌وسفید شدن تبدیل به یک اثر «هنری» نمی‌شود. بااین‌وجود، رود ابدی تک‌فام در حقیقت یکی از دل‌فریب‌ترین مقاصد کینگدام هارتس است.

رود ابدی الهام گرفته از انیمیشن کوتاه کشتی بخار ویلی (Steamboat Willie) است اما بیش از آن اشاره‌ای ظریف به پروژه‌های قدیمی‌تر دیزنی و زمانی در تاریخ کمپانی است که کمتر درباره‌اش سخن به میان می‌آید. این جهان در واقع بیعتی هوشمندانه و درخشان به بازه زمانی خاصی است که همه ما با آن آشنایی داریم.

۱. شهر هالووین (کینگدام هارتس)

شهر هالووین کینگدم هارتس

شاید تعصب من کمی اینجا خودش را نشان دهد اما به نظر می‌رسد بسیاری از هواداران کینگدام هارتس بر این باورند که ایده جاه‌طلبانه بازی اولین‌بار با قدم گذاشتن به شهر هالووین به طور کامل ملموس می‌شود.

شهر هالووین بیشتر از سایر جهان‌های کینگدام هارتس در آن زمان از منبع خود الهام گرفته بود. جلوه‌های بصری این سرزمین به شکلی بی‌نظیر با سبک افسانه‌ای انیمیشن کابوس قبل از کریسمس (Nightmare Before Christmas) تلفیق شده و به قهرمانان ما طراحی‌هایی بدیع و خاطره‌انگیز هدیه کرد. شهر هالووین جایی است که دلتان نمی‌خواهد آن را هرگز ترک کنید. استانداردی که برخی معتقدند هنوز فرنچایز موفق به خلق مجدد یا گذر از آن نشده است.

منبع: DenOfGeek

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته ۱۰ دنیای برتر کینگدام هارتس که جادوی مجموعه را به تصویر می‌کشند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala