در واقع، در بخش مختصری از این متن نوشته شده است: «همان‌طور که به آینده نگاه می‌کنیم، در حال بررسی ایده‌ی تغییر نام بازی‌های جهانی فوتبال خود هستیم. این بدان معناست که ما در حال بررسی قرارداد حقوق نام‌گذاری خود با فدراسیون بین‌المللی فوتبال یا همان فیفا هستیم که البته این جدا از سایر مشارکت‌ها و مجوزهای رسمی ما در سراسر دنیای فوتبال است.»

قبل از اینکه این نوشته بخواهد از تغییر نام این اثر سخن بگوید، بیشتر به نظر می‌رسد که هدفش این بوده که شما را متقاعد کند که تغییر نام احتمالی اتفاق بزرگ یا خاصی نیست. به همین خاطر، الکترونیک آرتس بیان می‌کند که آن‌ها اهمیت داشتن مجوز باشگاه‌ها و لیگ‌ها و ظاهر بازیکنان را در بازی درک می‌کنند و این نکته را هم بلافاصله در متن به مخاطبان می‌گوید‌ که این مجوزها به طور کامل به FIFA متکی نیستند.

در ادامه‌ی این نوشته آمده است: «در طول سالیان زیادی که این مجموعه بازی جهانی را خلق کرده‌ایم، آموخته‌ایم که اصالت برای تجربه‌ی بازی یک امر ضروری است. به همین دلیل است که ما انرژی زیادی را برای جمع کردن ۳۰۰ شریک منحصر‌به‌فرد برای کسب مجوزها و حق امتیازهای مختلف صرف کرده‌ایم که آن‌ها امکان دسترسی به بیش از ۱۷ هزار ورزشکار، بیش از ۷۰۰ تیم، ۱۰۰ ورزشگاه و بیش از ۳۰ لیگ در سراسر جهان را برای ما فراهم می‌کنند.»

fifa ea sports

از دست دادن فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا ) به‌عنوان یک شریک تجاری برای مجوزهای مختلف، دسترسی به لیگ قهرمانان (که تحت کنترل یوفا است) یا لیگ‌ها و تیم‌های مشهور را برای این بازی محدود نمی‌کند؛ با این حال، می‌تواند مانع این شود که الکترونیک آرتس از نام تجاری جام جهانی استفاده کند.

با این وجود، تغییر نام و از دست دادن درآمدی که از طریق حق امتیاز به فیفا داده می‌شود، می‌تواند موضوع بزرگی برای آن‌ها باشد. نام مجموعه بازی FIFA‌ اینقدر بزرگ است که به نظر می‌رسد عدم توافق و تغییر آن برای هر دو طرف تا حدی عجیب باشد. این سازمان در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۶۷ میلیون دلار (۱۹۷ میلیون پوند) درآمد کسب کرد که ۶۰ درصد آن به حق امتیازهای مختلف مربوط می‌شود. به احتمال زیاد به هر حال آن‌ها به توافقی دست پیدا خواهند کرد. این امکان وجود دارد که الکترونیک آرتس این سخن را گفته باشد تا صرفاً از آن به‌عنوان اهرمی استفاده کند که از طریق آن بتواند قبل از شروع مذاکرات جدید فشاری را روی فدراسیون بین‌المللی فوتبال اعمال کند.

سال گذشته، زلاتان ابراهیموویچ و گرث بیل هم از استفاده شدن نام و ظاهرشان در بازی فیفا ۲۱ گلایه کرده بودند و اذعان داشتند که این اتفاق بدون اجازه‌ی آن‌ها بوده است. زلاتان ابراهیموویچ با تگ گردن FIFAPro (فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های فوتبالیست‌های حرفه‌ای) درباره‌ی این موضوع نوشت: «چه کسی به الکترونیک آرتس اسپورت اجازه داده است که در بازی فیفا از نام و چهره‌ی من استفاده کند؟ من نمی‌دانم که عضو FIFPro هستم و اگر هم واقعاً عضو باشم، این کار بدون اطلاع واقعی من و از طریق یک حرکت عجیب‌وغریب انجام شده است.»

منبع: Rock Paper Shotgun

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته الکترونیک آرتز: نام سری بازی‌های FIFA ممکن است تغییر کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala