به دنبال اضافه شدن بازی اونجرز به سرویس «ایکس‌باکس گیم پس» در هفته‌ی گذشته، این امکان هم فراهم شد. نکته‌ی مهم این است که این آیتم‌ها را فقط با پول واقعی می‌توان خریداری کرد. سازندگان در گذشته اعلام کرده بودند که پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای فقط برای اقلام تزئینی و ظاهری همچون لباس‌ها و چیزهای مشابه در نظر گرفته خواهد شد که این گفته دقیقاً خلاف اقدام اخیر آن‌ها است. به همین خاطر، طرفداران عقیده دارند که این عمل تعهد قبلی سازندگان را کاملاً نقض می‌کند.

  • بازیگر کریتوس نقش پلنگ سیاه را در بازی اونجرز ایفا خواهد کرد

با استفاده‌ از این آیتم‌های خریدنی و قابل‌‌مصرف می‌توان برای مدتی سطح تجربه‌ای را که بازیکنان دریافت می‌کنند یا میزان منابعی را که به دست می‌آورند، افزایش داد. در واقع، با این کار به‌راحتی سرعت پیشرفت شما در بازی بیشتر خواهد شد.

بازی اونجرز

طبق توضیحات ارائه شده در سایت بازی، شما می‌توانید یک آیتم مصرفی را برای یک روز با ۱۰۰ اعتبار (Credit)، برای سه روز با ۲۵۰ اعتبار یا برای هفت روز برای ۵۰۰ اعتبار خریداری کنید. همچنین قیمت‌ها خرید اعتبار (Credit) برای خرید این اقلام هم تغییر پیدا کرده است. هزینه‌ی خرید یک بسته‌ی ۵۰۰ اعتباری ۵ دلار است. این در حالی است که برای خرید ۱۳ هزار اعتبار باید ۱۰۰ دلار پرداخت کرد.

اگرچه اجباری برای تهیه‌ی این آیتم‌ها وجود ندارد اما مشکل این است که امکان خریداری آن‌ها باعث می‌شود که بازی به حالتی سوق پیدا کند که برای برنده شدن باید هزینه‌ای پرداخت کنید. در ساب‌ردیت بازی اونجرز طرفداران این اثر انتقاد زیادی از این تصمیم انجام داده‌اند و باید منتظر ماند و دید که واکنش اسکوئر انیکس به این تصمیم چه خواهد بود.

بعضی از طرفداران حتی اشاره کرده‌اند که این اتفاق ممکن است در راستای تصمیم سازندگان برای اضافه کردن بازی به سرویس ایکس‌باکس گیم پس انجام شده باشد. البته این حرف می‌تواند تا حدی قابل‌توجه باشد. چندی پیش با مقایسه‌ی فروش بازی Hades روی پلی‌استیشن و ایکس‌باکس درباره‌ی اینکه آیا گیم ‌پس تأثیری روی فروش کم این اثر رو ایکس‌باکس داشته یا نه، بحث کردیم. هرچند در آنجا به نتیجه‌ی قاطعی برای پاسخ به این پرسش نرسیدیم، اما آن را از زاویه‌های مختلف بررسی کردیم. هرچند در آن زمینه نمی‌توانستیم به‌صورت مطمئن صحبت کنیم، با این حال، نکته‌ی مشخص و بارزی وجود دارد که در آنجا هم به آن اشاره کردیم. برای آثاری که سیستم درآمدی آن‌ها با پرداخت‌‌های درون برنامه‌ای انجام می‌شود، گیم پس می‌تواند بسیار مفید و تأثیرگذار باشد؛ زیرا با اضافه شدن یک بازی به گیم پس تعداد مخاطبان آن افزایش داده می‌شود و این فرصت پیدا می‌شود که سازندگان بتوانند از این شیوه کسب درآمد کنند.

  • مرد عنکبوتی امسال به بازی اونجرز اضافه خواهد شد

با این حال، نکته‌ی بحث‌برانگیز درباره‌ی بازی اونجرز این است که این بار این آیتم‌ها دیگر صرفاً به چیزهای تزئینی و ظاهری مربوط نمی‌شود و روی روند بازی تأثیر گذاشته است. سایت Polygon از اسکوئر انیکس برای پاسخ‌‌گویی درباره‌ی این موضوع مراجعه کرده است اما هنوز اسکوئر انیکس درباره‌ی این تصمیم اظهارنظری نکرده است.

منبع: Polygon

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته بازی اونجرز برخلاف وعده‌ها شروع به فروش آیتم کرد؛ صدای طرفداران درآ‌مد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala