البته، باید در نظر گرفت که این آمار متعلق به فروش مستقیم به مخاطبان نبوده و نسخه‌هایی که صرفاً به خرده‌فروشی‌ها فروخته شده است هم در آن حساب شده است. با این حال، برای این اثر ترسناک که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است، دستیابی به این رقم برای کپکام دستاورد بزرگی به حساب می‌آید. اکنون با این آمار ثابت می‌شود که تغییرات ایجاد شده در رزیدنت اویل ۷ توانسته بسیار موفقیت‌آمیز باشد و جان تازه‌ای را به این سری بازی قدیمی ببخشد.

  • رزیدنت اویل ۷ هنوز می‌فروشد

با وجودی که زاویه‌ی دوربین رزیدنت اویل ۷ از اول‌شخص به سوم‌شخص تبدیل شده اما این نسخه توانست بعد چند قسمت دوباره به ریشه‌های ترسناک این سری بازگردد. تغییری که به نظر می‌رسد به‌خوبی جواب داده و هم توانست نظر طرفداران را به خود جلب کند و هم تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد.

بازی رزیدنت اویل 7

البته، کپکام از مدت‌ها قبل به موفقیت بازی رزیدنت اویل ۷ آگاه بوده است و به همین خاطر تصمیم گرفت قسمت جدید این سری یعنی بازی Resident Evil: Village را هم به‌عنوان دنباله‌ی مستقیم رزیدنت اویل ۷ و با همان سبک‌ و سیاق توسعه دهد. Resident Evil: Village در ماه مه منتشر شد و البته بسته‌ای هم به‌صورت ویژه برای خرید در دسترس قرار گرفت که هر دو بازی را در خود گنجانده بود.

کپکام اعلام کرده است که از زمان عرضه‌ی بازی رزیدنت اویل ۷ این اثر توانسته در هر سال حداقل بیش از ۱ میلیون نسخه به فروش برساند. در واقع، رزیدنت اویل ۷ میان دیگر قسمت‌های این سری در سریع‌ترین زمان به فروش ۱۰ میلیونی در سراسر جهان رسیده است و همچنین اولین بازی از این سری است که قبل از عرضه‌ی نسخه‌های بازسازی شده توانسته ۱۰ میلیون نسخه به فروش رساند.

از این منظر، بازسازی رزیدنت اویل ۲ که در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است و در این مدت‌زمان کم توانسته فروش بسیار خوبی را تجربه کند، در آخرین آمار ۸.۶ میلیون نسخه به فروش رسانده بود. همچنین دو بازی رزیدنت اویل ۵ و رزیدنت اویل ۶ موفق شده بودند که ۷.۹ میلیون نسخه فروش کنند. نسخه اصلی رزیدنت اویل ۲ که در سال ۱۹۹۸ عرضه شد، تنها ۵ میلیون نسخه فروش داشته است.

  • رزیدنت ایول ویلج؛ ۱۰ نکته‌ی ترسناک در قلعه‌ی دیمیترسک که احتمالا ندیده‌اید

به‌صورت کلی، از زمان عرضه‌ی اولین قسمت این سری بازی قدیمی در سال ۱۹۹۶ میلادی، فروش کلی سری رزیدنت اویل به بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه رسیده است. بیش از ۲۵ سال از عرضه‌ی اولین قسمت این بازی سپری شده اما هنوز محبوبیت این اثر در نزد بازیکنان بسیار زیاد است و هر روز بیشتر هم می‌شود.

منبع: Eurogamer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته فروش رزیدنت اویل ۷ از ۱۰ میلیون نسخه عبور کرد؛ پرفروش‌ترین قسمت مجموعه اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala