بر اساس آمار مجله‌ی معروف ژاپنی فامیتسو، در هفته‌ای که به ۱۰ اکتبر منتهی شده، ۲ هزار و ۹۲۰ کنسول ایکس‌باکس سری اس و ۵۲۷ کنسول ایکس‌باکس سری ایکس در ژاپن فروش رفته است. اکنون فروش این دو کنسول در ژاپن به ۱۰۲ هزار و ۵۹۱ دستگاه رسیده است. بخواهیم به تفکیک حساب کنیم، در مجموعه تا به این لحظه ۶۴ هزار و ۲۸۴ کنسول سری ایکس و ۳۸ هزار و ۳۰۷ کنسول سری اس فروخته شده است.

بر اساس آمار جمع شده توسط Game Data Library، کنسول نسل قبلی مایکروسافت پس از ۲۲۰ هفته (یعنی ۴ سال و نیم) در نوامبر ۲۰۱۸ به فروشی بالغ بر ۱۰۰ هزار دستگاه رسیده بود. به‌صورت کلی در ژاپن ۱۱۵ هزار دستگاه به فروش رفته است. این یعنی با توجه به این آمار کنسول‌های نسل نهمی ایکس‌باکس سری ایکس/ اس به‌ِزودی از فروش کلی ایکس‌باکس وان در ژاپن عبور خواهند کرد.

ایکس‌باکس سری اس

اگر بخواهیم به‌صورت کلی نگاه کنیم، فروش ایکس باکس سری ایکس/ اس در ژاپن اصلاً زیاد نبوده و پلی‌استیشن ۵ در همین مدت‌زمان بیش از ۱.۲ میلیون نسخه فروش کرده است. با این حال، کنسول‌های ایکس‌باکس چندان بازار بزرگی در ژاپن ندارند و معمولاً فروش کمتری را نسبت به دیگر رقبا تجربه خواهند کرد. به همین خاطر، همین که مایکروسافت توانسته نسبت به کنسول نسل قبل خود چنین فروشی را به دست آورد، یعنی عملکرد مثبت و خوبی را ثبت کرده است و این نشان از پیشرفت آن‌ها دارد.

مایکروسافت از زمان عرضه‌ی کنسول جدید خود سعی کرده تلاش‌های بیشتری را در ژاپن انجام دهد. برای مثال، دو کنسول ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس همزمان با سایر نقاط جهان در ژاپن عرضه شدند. این در حالی است که چنین چیزی برای کنسول‌های نسل قبلی مایکروسافت صادق نبود. فیل اسپنسر گفته است که می‌خواهد در این نسل به شکل بهتری به طرفداران ژاپنی رسیدگی کند.

اسپنسر قبلاً ادعا کرده بود که چند ماه پس از اینکه در آوریل گذشته ایکس‌باکس گیم پس برای کنسول و کامپیوتر در ژاپن عرضه شد، شاهد فعالیت بیشتری از سوی بازیکنان ژاپنی نسبت به هر زمان دیگری در تاریخ ایکس‌باکس بودیم. اسپنسر در گذشته هم چند بار از علاقه‌ی خود برای خرید استودیوهای آسیایی به‌ویژه‌ استودیوهای ژاپنی خبر داده بود. سال گذشته بلومبرگ در گزارش خود ادعا کرد که ایکس باکس همچنان در حال ادامه گفتگو با توسعه‌دهندگان بازی‌های ژاپنی است و همچنان به جستجوی برای خرید استودیو در این کشور ادامه می‌دهد.

منبع: VGC

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته فروش ایکس‌باکس سری در ژاپن از مجموع فروش ایکس‌باکس وان گذشت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala