طبق اعلام رسمی سونی، بازی گاد آو وار که در سال ۲۰۱۸ برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه شده بود، قرار است پس از ۴ سال از عرضه‌ی اولیه‌اش در تاریخ ۲۴ دی ۱۴۰۰ (۱۴ ژانویه ۲۰۲۲) در استیم منتشر شود تا دارندگان کامپیوترهای شخصی هم بتوانند این اثر را تجربه و ماجراجویی کریتوس در جهان اساطیر نورس را دنبال کنند. این بازی با قیمت ۵۰ دلار برای کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد.

در توضیح این اتفاق، گریس اورلیدی (Grace Orlady) از سانتا مونیکا در بلاگ رسمی پلی‌استیشن نوشته است: «هدف اصلی ما هنگام آوردن God of War به کامپیوتر این بود که محتوای استثنایی را که تیم ایجاد کرده بود، به‌ شکلی برجسته به طیف جدیدی از مخاطبان نشان دهیم و از سخت‌افزار قدرتمندی که این پلتفرم ارائه می‌دهد برای خلق یک نسخه منحصربه‌فرد نفس‌گیر و با عملکرد عالی استفاده کنیم. شما می‌توانید در مسیر ماجراجویی کریتوس و آتریوس در سراسر قلمروهای نورس از تمام پتانسیل دوربین سینمایی و بدون برش ما لذت ببرید و همچنین از رزولوشن ۴K  واقعی در دستگاه‌های پشتیبانی شده و نرخ فریم غیر قفل شده بهره ببرید.»

گاد آو وار برای کامپیوترهای شخصی دارای طیف گسترده‌ای از تنظیمات گرافیکی مختلف خواهد بود. بازیکنان با کامپیوترهای شخصی قوی می‌توانند انتظار سایه‌های با وضوح بهتر و بازتاب‌های تصویر ارتقاءیافته‌ای‌‌ را داشته باشند.

God of War

همچنین یکی از بهترین ویژگی‌های نسخه‌ی کامپیوتر این است که به‌صورت کامل از تکنولوژی DLSS انویدیا پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، این بازی قرار است از تکنولوژی Nvidia Reflex برای تأخیر بهتر استفاده کند. سازندگان اعلام کرده‌اند که نسخه‌ی کامپیوترهای شخصی بازی گاد آو وار از نسبت تصویر اولترا واید (۲۱:۹) پشتیبانی خواهد کرد. علاوه بر پشتیبانی از کیبورد و دیگر دسته‌ها، می‌توانید با دوال‌شاک یا دوال‌سنس به تجربه‌ی بازی گاد آو وار روی کامپیوترهای شخصی بپردازید.

سیستم موردنیاز و پیشنهادی این بازی برای کامپیوتر اعلام نشده است اما در صفحه‌ی رسمی این اثر در استیم اشاره شده که برای نصب بازی در حافظه‌ی دستگاه به ۸۰ گیگابایت فضای خالی نیاز دارید. این نسخه دارای یک ست زره برای کریتوس و آتریوس خواهد بود و البته ۴ سپر با زره‌های مختلف را هم به بازیکنان ارائه خواهد داد.

در کنار تأیید عرضه‌ی بازی گاد آو وار روی کامپیوترهای شخصی، استودیو سانتا مونیکا بیان کرد که تا پایان ماه اوت ۲۰۲۱ این اثر توانسته فقط روی کنسول پلی‌استیشن ۴ حدود ۱۹.۵ میلیون نسخه فروش داشته باشد. این در شرایطی است که گاد آو وار برای افرادی که کنسول پلی‌استیشن ۵ را تهیه کرده‌اند، از طریق سرویس اشتراکی پلی‌استیشن پلاس کالکشن هم در دسترس است. علاوه بر این بازی در سرویس PS Now هم قرار گرفته است. چنین آماری برای یک بازی انحصاری خیره‌کننده است و عملاً می‌توان گفت نهایت چیزی است که می‌توانیم از آن انتظار داشته باشیم.

بازی God of War

در واقع؛ می‌توان گفت این شاید یکی از دلایل عمده‌ای باشد که سونی اکنون تصمیم گرفته تا گاد آو وار را روی کامپیوتر عرضه کند. آن‌ها به بیش‌ترین فروش بازی در کنسول‌های خود دست پیدا کرده‌اند و حال با توسعه‌ی پورت آن که هزینه‌ی کمتری دارد، آن را به مخاطبان جدیدی هم ارائه می‌دهند و شانس فروش دوباره‌ی بازی را هم امتحان می‌کنند. همچنین سونی می‌تواند از این طریق اشتیاق طرفداران را برای دنباله‌ی این اثر یعنی گاد آو وار رگناروک که در سال ۲۰۲۲ برای کنسول پلی‌استیشن ۵ عرضه خواهد شد، بیشتر کند.

  • اولین نگاه به گاد آو وار رگناروک؛ جزئیات داستانی و گیم‌پلی

سونی از عملکرد و فروش دو بازی هورایزن فوربیدن وست و دیز گان روی کامپیوترهای شخص رضایت داشت. با توجه به محبوبیت عظیم گاد آو وار، به‌راحتی می‌توانیم بگوییم که این اثر می‌تواند فروش قابل‌توجه و خوبی را روی کامپیوترها تجربه کند.

می‌توانید در ادامه تریلر نسخه‌ی کامپیوتر God of War و تصاویری از آن را ببینید.

منبع: PlayStation Blog

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته بازی God of War دی ماه برای کامپیوتر منتشر خواهد شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala