امانگ آس برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ روی اندروید و iOS و در ماه نوامبر همان سال برای رایانه‌های شخصی منتشر شد. در این بازی چندنفره‌ی آنلاین، بازیکنان به دو گروه خدمه و متقلبین تقسیم می‌شوند. هدف خدمه تعمیر و انجام وظیفه‌های مختلف در سراسر سفینه و هدف متقلبین کشتن خدمه و خرابکاری است بدون آن که شناسایی شوند. این عنوان در ابتدا نتوانست در اوایل انتشار دیده شود و به عنوانی موفق تبدیل گردد. طولی نکشید که در سال ۲۰۲۰ افراد زیادی از جمله سلبریتی‌ها، استریمر‌ها و یوتیوبرها شروع به تجربه‌ی این بازی کردند. با تبدیل شدن این اثر به یکی از پربازدیدترین بازی‌های توییچ و یوتیوب، در نهایت راه خود را در دسامبر ۲۰۲۰ به کنسول نینتندو سوییچ و گیم‌پس رایانه‌های شخصی باز کرد. در همان ماه استودیو همچنین بیان کرد که نسخه‌ی اکس‌باکس این بازی نیز در سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد.

گیم پلی امانگ آس

داستان این بازی چنان افسانه‌ای به نظر می‌رسید که حتی استودیو‌ی سازنده‌ی آن که در تلاش برای توسعه نسخه‌ی دوم آن بود، تصمیم گرفت تا تمرکز خود را روی نسخه‌ی اول این بازی بگذارد و آن را بهبود دهد. محبوبیت فراوان این بازی سازندگان را مجاب کرد که آن را برای کنسول‌های پلی‌استیشن نیز در دست توسعه قرار دهند. سرانجام در یکی از قسمت‌های “State of Play” پلی‌استیشن که چند ماه پیش با تمرکز بر بازی رچت اند کلنک منتشر شد، استودیوی سازنده‌ی بازی، عرضه‌ی امانگ آس را برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ۵ اعلام کرد. همچنین اینتراسلاث بیان کرد که با استودیوی اینسامنیاک گیمز برای آوردن محتوای تزئینی مرتبط با بازی رچت اند کلنک به امانگ آس همکاری داشته است. این همکاری در قالب لباس و کلاه برای شخصیت درون بازی و ربات کلنک خواهد بود.

از آن جایی که مدت زیادی است از بیانیه‌ی استودیوی سازنده‌ی بازی در مورد عرضه‌ی آن روی کنسول‌های ذکر شده می‌گذرد اما به تازگی تایید شده که با وجود تاخیر نسبتا زیادی که وجود داشته است، این بازی همچنان در سال جاری منتشر می‌شود. خبر خوب این است که تاریخ دقیق آن نیز هم‌ اکنون مشخص شده است.

استودیوی اینتراسلاث تایید کرده که بازی امانگ آس در تاریخ ۱۴ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۳ آذر ۱۴۰۰) برای کنسول‌های نسل هشتم و نهمی اکس‌باکس و پلی‌استیشن منتشر خواهد شد. با توجه به تاریخ انتشار به نظر می‌رسد استودیو تمام تلاش خود را کرده که تا آخرین ماه سال جاری میلادی بازی را به دست بازیکنان برساند. قابل ذکر است که بازی از طریق گیم پس نیز در روز عرضه برای کاربران اکس‌باکس در دسترس قرار خواهد گرفت. قیمت بازی همانند دیگر نسخه‌ها، ۴.۹۹ دلار است که طبیعتاً نسخه‌ی دانلودی خواهد بود. همچنین پشتیبانی از قابلیت کراس‌پلی در تمامی پلتفرم‌ها وجود دارد.

امانگ آس

نسخه‌ی فیزیکی بازی (Crewmate Edition) با همکاری ماکسیموم گیمز به عنوان ناشر، با قیمت‌های ۲۷.۹۹ پوند و ۳۲.۹۹ یورو در ۱۴ دسامبر در بریتانیا و اروپا عرضه می‌شود. عرضه در ژاپن و کره‌ی جنوبی دو روز بعد از آن انجام خواهد شد و در نهایت در تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۱ دی ۱۴۰۰) بازی به آمریکا، کانادا و آمریکای لاتین راه پیدا می‌کند. در همین حال، نسخه‌ی Impostor و نسخه‌ی Ejected هر دو در سال ۲۰۲۲ در مناطق مختلف عرضه خواهند شد. استودیو سازنده‌ی بازی علت تاریخ‌های متفاوت را محدودیت‌های حمل و نقل منطقه‌ای خوانده است.

بازی امانگ آس هم اکنون روی رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ، اندروید و iOS در دسترس است.

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته امانگ آس پایان آذر ماه برای پلی‌استیشن و ایکس‌باکس عرضه می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala