همانطور که در کتاب دیجیتال اسکوئر انیکس منتشر شد این بازی قرار بوده در سال ۲۰۱۳ در کنار ریبوت سری توم ریدر عرضه شود. تصاویر اولیه نیز نشان دهنده دنیای بسیار تاریک‌تر و ترسناک‌تر این بازی نسبت به ریبوت ۲۰۱۳ است.

طبق آن چیزی که در این کتاب نوشته شده، Ascension به سبک نقش آفرینی بوده و عناصر احساسی بسیاری در آن وجود دارد. چیزی مانند رزیدنت اویل به همراه هیولاهای موجود در بازی Shadow of the Colossus که مقابل آن‌ها لارا قرار دارد. در ریبوت سال ۲۰۱۳ نیز هیولا وجود داشت اما Ascension به نظر ترسناک‌تر می‌رسد.

بازی Tomb Raider Ascension

از تصاویر منتشر شده از این بازی کنسل شده

در فیلم صدا گذاری گفته می‌شود:

تو فکر می‌کنی مرا می‌شناسی؟ فکر می‌کنی که مرا قبلاً دیده‌ای؟ یک پرنسس بریتانیایی، یک دختر پولدار با صورتی زیبا و علاقه به اسلحه و حرکات ژیمناستیک؟ فکر کنم مرا با یک فرد دیگر اشتباه گرفته‌ای!

من بدون مشکل نیستم. من ضدگلوله نیستم. من هم مشکل دارم. من هم خونریزی می‌کنم. من هم گم می‌شود. من هم شک می‌کنم. من درد را می‌شناسم. من ترس را نیز می‌شناسم.

یک روز من تبدیل به یک افسانه می‌شوم. یک مبارز، یک قهرمان، یک مهاجم، یک مبارز. هنوز مرا می‌شناسی؟ دوباره فکر کن.

بازی Tomb raider ascension

یکی دیگر از تصاویر منتشر شده از این بازی

با توجه به کتاب اسکوئر انیکس ساخت این بازی به دلیل شک‌های Crystal Dynamics کنسل شد. مثل اینکه در یکی از ملاقات‌ها سؤال مطرح شده که آیا این بازی به خوبی Batman Arkham Asylum هست یا نه؟ هیچ کس جوابی نداد. به همین دلیل این بازی کنسل شد ولی ریبوت سال ۲۰۱۳ که واقعی‌تر بود عرضه شد.

ریبوت سال ۲۰۱۳ توم ریدر یکی از بهترین بازی‌های این سری و حتی یکی از بهترین بازی‌های ماجراجویی و بقا بود. این که Ascension به دلیل قیاس با بتمن کنسل شد کمی عجیب است. به دلیل اینکه به طور کلی داستان متفاوت دارند و طرفداران متفاوت نیز دارند. با توجه به تصاویر منتشر شده به نظر می‌رسد که اگر Ascension منتشر می‌شد موفقیت خوبی را کسب می‌کرد. نکته جالب هم اینجاست که Crystal Dynamics کلاً این پروژه را کنار گذاشت. حال با عرضه این تصاویر امکان دارد که اگر از آن استقبال شد، این پروژه را کامل کرده و تصمیم به عرضه آن بگیرد.

می‌توانید در ادامه ویدیویی که اسکوئر انیکس از گیم‌پلی نمونه‌ی اولیه‌ی این بازی لغو شده منتشر کرده است را ببینید.

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته بازی ترسناک توم ریدر که ساختش لغو شد را ببینید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala