کمتر کسی را می‌توان این روزها پیدا کرد که با نام پابجی آشنا نباشد. اثری که به نوعی می‌توان گفت سبک بتل رویال را بر سر زبان‌ها انداخت و بازی‌های چندنفره‌ی یکی دو سال اخیر را تحت تاثیر خود قرار داد. با عرضه‌ی نسخه‌ی موبایلی، محبوبیت پابجی بیشتر از قبل شد و موفقیت بسیار زیادی برای سازندگان بدست آمد. البته محبوبیت این بازی روی تلفن‌های هوشمند اتفاقی نبوده و یکی از دلایل آن عرضه‌ی مداوم محتویات اضافی و حالت‌های بازی مختلف بوده است. با توجه به موفقیت به وجود آمده طبیعتا استودیوی سازنده به دنبال سود بیشتر خواهد بود و نسخه‌ی جدید این سری با نام نیو استیت نتیجه‌ی این روند است.

نقشه‌ی پابجی نیواستیت

بازی پابجی: نیو استیت در سال ۲۰۵۱ میلادی جریان دارد و قرار است تجربه‌ای از نبرد‌های بتل رویال را در آینده ارائه دهد. این بازی با استفاده از فناوری رندرینگ جدید، سیستم تیراندازی مشابه نسخه‌ی رایانه‌های شخصی، سیستم جذب بازیکن منحصربه‌فرد، فروشگاه هواپیماهای بدون سرنشین، سفارشی‌سازی سلاح‌ متنوع‌تر و چهار نقشه از جمله نسخه‌ی آینده‌نگرانه‌ی “Troi” و ”Erangel”، بار دیگر در تلاش است تا نام پابجی را بیش از پیش بر سر زبان‌ها بیندازد.

نیو استیت یک نقطه‌ی عطف برای سری پابجی خواهد بود. اگرچه این اولین بازی‌ از این سری نیست که پا به موبایل‌ها گذاشته است اما اولین نسخه از این سری روی موبایل است که توسط سازنده‌ی بازی اصلی یعنی «پابجی استودیوز» توسعه داده می‌شود زیرا نسخه‌ی ۲۰۱۸ پابجی موبایل توسط شرکت بزرگ چینی تنسنت توسعه داده شد. استودیوی توسعه‌دهنده بیان کرده که این بازی نیز همانند نسخه‌ی قبل از به‌روزرسانی‌های مختلفی بهره‌مند خواهد شد و سیستمی فصل مانند خواهد داشت که در هر فصل با ایجاد تعادل بین سرگرم‌کنندگی و حفظ هسته‌ی اصلی سری، محتویاتی برای آن عرضه می‌شود.

pubg new state

همچنین سازنده‌ی بازی وعده‌ی یک سیستم ضد تقلب بهبود یافته را داده است تا مشکلاتی که در گذشته گریبان‌گیر بازیکنان شده بود، کمتر اتفاق بیفتد. جالب است بدانید اوایل سال جاری گزارشی منتشر شد که خبر از درآمد ۷۰ میلیون دلاری یک گروه از فروش سیستم تقلب برای پابجی موبایل، می‌داد.

بازی «پابجی: نیو استیت» در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۰ آبان ۱۴۰۰) به صورت رایگان در ۲۰۰ کشور برای اندروید و iOS در دسترس خواهد بود و در زمان عرضه از ۱۷ زبان نیز پشتیبانی خواهد کرد. کرفتون تایید کرده که بیش از ۵۰ میلیون نسخه از بازی تاکنون پیش خرید شده است. همچنین علاوه بر نیو استیت، نسخه‌ی جدیدی از پابجی برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها و نسخه‌ی دوم پابجی موبایل در دست توسعه است. اثری دیگر نیز در سبک ترس و بقا با نام «کالیستو پروتوکل» قرار است در سال ۲۰۲۲ عرضه شود و در ۳۰۰ سال آینده‌ی دنیای پابجی جریان خواهد داشت.

منبع: The Verge

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته تاریخ انتشار پابجی نیو استیت مشخص شد؛ پابجی با سبک و سیاق علمی-تخیلی اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala