طبق بیانیه‌ی رسمی جدید سی دی پراجکت رد که در توییتر منتشر شده، بازه‌ی زمانی انتشار این دو اثر برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس/ اس تغییر پیدا کرده است. به این ترتیب، تاریخ عرضه‌ی بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ به سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ (یعنی بین ماه ژانویه تا مارس) و ویچر ۳ به سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ (بین ماه‌های آوریل تا ژوئیه) موکول شده است. دارندگان کامپیوترهای شخصی هم این نسخه‌های جدید و بهبودیافته را همزمان با نسخه‌ی کنسولی دریافت خواهند کرد.

  • چرا گانتر اودیم در ویچر ۳ از بهترین شخصیت‌های شرور تاریخ است

آن‌ها در بیانیه‌ی اخیر خود نوشته‌اند: «بر اساس توصیه‌های ارائه شده توسط افراد ناظر بر توسعه، تصمیم گرفته شده است که زمان بیشتری به توسعه‌ی هر دو پروژه اختصاص داده شود. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم که انتشار این دو اثر را تا سال ۲۰۲۲ عقب بیندازیم. برای این تأخیر از شما عذرخواهی می‌کنیم اما می‌خواستیم تصمیم درست را برای این دو بازی بگیریم.»

cyberpunk 2077

اوایل سال جاری و در جریان جلسه‌‌ای با سرمایه‌گذاران، معاون ارشد توسعه تجارت در سی دی پراجکت رد اشاره کرده بود که حداقل این امکان وجود دارد که نسخه‌ی نسل نهمی بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ با تأخیر مواجه شود. او در آن زمان گفته بود: «هدف ما این است که نسخه‌ی نسل نهمی بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ را در انتهای ۲۰۲۱ منتشر کنیم اما در عین حال، با در نظر گرفتن درس‌هایی که در طول یک سال گذشته آموخته‌ایم و با توجه به اینکه این پروژه هنوز در حال توسعه است، نمی‌توان با اطمینان کامل گفت که برنامه‌های توسعه‌ی بازی و تاریخ انتشار آن تغییر نخواهد کرد.»

همان‌طور که از این مصاحبه‌ی قدیمی مشخص است، به نظر می‌رسد که سی دی پراجکت رد از وضعیت فاجعه‌بار بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ در زمان عرضه درس گرفته و تصمیم گرفته که در صورت نیاز زمان بیشتری را به توسعه‌ی نسخه‌ی نسل بعدی آن اختصاص دهد. اگرچه دوست داریم نسخه‌ی نسل نهمی این دو اثر زودتر منتشر شوند، اما با توجه به چیزی که در زمان عرضه‌ی سایبرپانک ۲۰۷۷ دیدیم، ترجیح می‌دهیم که کمی بیشتر صبر کنیم و فرصت کافی را به سازندگان بازی بدهیم تا بلکه نسخه‌ای درخور را تحویل دهند.

witcher 3

علاوه بر بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ که قرار است در کنسول‌های نسل نهمی با بهبودهایی همراه شود و تجربه‌ی مناسبی را برای دارندگان کنسول‌های خانگی رقم بزند، نسخه‌ی نسل نهمی ویچر ۳ هم قرار است با بهبودهای قابل‌توجهی روبه‌رو شود. طبق گفته‌های قبلی، نسخه‌ی نسل نهمی ویچر ۳ ارتقاهایی را برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس/ اس و کامپیوترهای شخصی به همراه خواهد داشت. این ارتقاها شامل بهبودهایی مثل قابلیت گرافیکی رهگیری پرتو (ری تریسینگ)، زمان بارگذاری سریع‌تر و همچنین محتوای تازه‌تری خواهد بود.

  • قلب‌های سنگی؛ نگاهی دیگر به بسته‌ی الحاقی ویچر ۳ که از بازی اصلی بهتر است

در گذشته اعلام شده بود که ویچر ۳ بسته‌های الحاقی رایگان جدیدی دریافت خواهد کرد که به اقتباس سریالی نتفلیکس از کتاب‌های ویچر ارتباط دارد. البته، نباید از این بسته‌های الحاقی انتظار زیادی داشته باشید و به احتمال زیاد فقط به سلاح‌ها یا تجهیزات جدیدی که متناسب با سریال هستند، ربط داشته باشد.

منبع: Gamesradar

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته نسخه‌ی نسل نهمی ویچر ۳ و سایبرپانک ۲۰۷۷ تا سال ۲۰۲۲ تأخیر خورد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala