این توسعه‌دهنده‌ی بازی‌های ویدیویی، اخیراً دستورالعمل‌های خود را در مورد «غیرفعال کردن نرم‌افزارهای پس‌زمینه» در توییتر به اشتراک گذاشته و به بازیکنان اعلام کرده است که اگر هنگام بازی با رایانه‌‌ی شخصی با مشکلات پرفورمنسی نظیر کاهش نرخ فریم یا کرش کردن مواجه می‌شوید، ممکن است  یک نرم‌افزار شخص ثالث دلیل اصلی این مشکلات باشد. برای حل این مشکلات، این شرکت توضیح می‌دهد که راه‌اندازی مجدد سیستم شما یا غیرفعال کردن موقت برنامه‌ها ممکن است به شناسایی برنامه‌هایی که در روند بازی اختلال ایجاد می‌کنند، کمک کند.

یوبی‌سافت

برای کمک به بازیکنان در شناسایی دلایل احتمالی این مشکلات، یوبی‌سافت فهرستی از نرم‌افزارهای شخص ثالث را منتشر کرده است که احتمالاً در روند بازی‌های این شرکت اختلال ایجاد می‌کنند. متأسفانه، این لیست بسیار گسترده است و از نرم‌افزارهای تخصصی تا برخی از محبوب‌ترین‌ها جزء آن هستند. نرم‌افزارهای چت صوتی و تصویری مانند دیسکورد، اسکایپ و تیم‌اسپیک احتمالاً در میان طرفداران بازی‌های چند نفره یوبی‌سافت مانند دیویژن ۲ یا رینبو سیکس محبوب هستند. نرم‌افزار کاهش نور آبی “f.lux” و همچنین “OBS” که بین استریمرها بسیار محبوب است نیز در این لیست وجود دارد. با توجه به محبوبیت این برنامه‌ها، یوبی‌سافت ادعا می‌کند که می‌توانند عملکرد بازی‌ها را مختل کنند. 

متاسفانه در این لیست نرم‌افزارهایی مانند Razer Synapse و SteelSeries Engine نیز وجود دارند که برای کمک به مدیریت لوازم جانبی برخی از محبوب‌ترین تولیدکنندگان سخت‌افزار رایانه‌های شخصی استفاده می‌شوند. شایان ذکر است که یوبی‌سافت می‌گوید فهرست آن‌ها کاملا جامع نیست، بنابراین سایر نرم‌افزارها نیز ممکن است مشکلاتی در روند اجرای بازی‌ها ایجاد کنند.

نرم افزار OBS

توصیه‌ی یوبی‌سافت لزوماً این نیست که استفاده از این نرم‌افزارها را به طور کامل متوقف کنید، اما باید بررسی کنید و ببینید که آیا آن‌ها به عملکرد بازی‌ها آسیب می رسانند یا خیر. اگر مشکلاتی ایجاد کنند، در برخی موارد شما به سادگی قادر خواهید بود این نرم‌افزارها را در حین بازی بسته نگه دارید. اگرچه مشکل اصلی زمانی پیش می‌آید که این نرم‌افزارها دیسکورد و یا حتی OBS باشند. در این صورت این مشکل بزرگی خواهد بود که یوبی‌سافت باید به آن توجه داشته باشد و شاید حتی با به‌روزرسانی‌هایی بتواند آن را برطرف کند.

منبع: Gamesradar

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته یوبی‌سافت: نصب دیسکورد و اسکایپ می‌تواند روند اجرای بازی‌ها را مختل کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala