با توجه به اطلاعاتی که به تازگی به انتشار رسیده است، به زودی نسخه‌ای ۲۰۰ دلاری از هدست واقعیت مجازی Oculus معرفی خواهد شد که برای عرضه در سال ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است. این خبر توسط توسط یک منبع ناشناس تایید شده است. این منبع، همچنین تایید کرده است که این نسخه از Oculus با اسم رمز […]

فیسبوک سال ۲۰۱۸، هدست ۲۰۰ دلاری OculusVR را روانه‌ی بازار خواهد کرد

با توجه به اطلاعاتی که به تازگی به انتشار رسیده است، به زودی نسخه‌ای ۲۰۰ دلاری از هدست واقعیت مجازی Oculus معرفی خواهد شد که برای عرضه در سال ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است.

این خبر توسط توسط یک منبع ناشناس تایید شده است. این منبع، همچنین تایید کرده است که این نسخه از Oculus با اسم رمز “Pacific” از نسخه‌ی فعلی آن یعنی اوکولوس ریفت، جمع و جور‌تر و از دستگاه Gear VR سامسونگ با وزن ۳۴۵ گرم، سبک‌تر خواهد بود. معرفی این هدست چندان هم دور از انتظار نبود؛ چراکه رئیس شرکت فیسبوک، مارک زاکربرگ، در کنفرانس اوکولوس سال قبل اعلام کرد که شرکت فیسبوک به دنبال ایجاد رابطه‌ای بین اوکولوس ریفت و گیر وی‌آر سامسونگ است.

ما در حال کار برروی این دستگاه هستیم. ما نمی‌خواهیم شما را امیدوار کنیم. ما فعلا در حال کار برروی یک پروژه‌ی آزمایشی هستیم و هنوز نمی‌توان آن را یک محصول نهایی دانست. ما معتقدیم این وسیله، ساخته خواهد شد. یک وسیله‌ی کاملا متفاوت با سایر محصولات واقعیت مجازی موجود در بازار.

ضمنا به نظر می‌رسد این هدست با یک رابط به دستگاه گیر وی‌آر سامسونگ متصل و توسط یک ریموت بی‌سیم کنترل خواهد شد. لازم به ذکر است که عرضه‌ی این هدست می‌تواند سبب توسعه‌ی هرچه بیشتر واقعیت مجازی در بازار جهانی گردد و البته پتانسیل بالای این تکنولوژی را به خوبی نمایان سازد؛ چراکه در مقایسه با نسخه‌ی فعلی اوکولوس که قیمتی معادل ۳۹۹ دلار دارد، خرید معقول‌تری به حساب می‌آید.

علاوه بر این هدست، فیسبوک در حال کار برروی هدست واقعیت مجازی دیگری با اسم رمز “Santa Cruz” است که نسخه‌ی بی‌سیم اوکولوس ریفت است. با عرضه‌ی هدست جدید اوکولوس که قیمتی نصف نسخه‌ی فعلی دارد، می‌توان انتظار خبرهای بیشتر و مهم‌تری از این تکنولوژی نوپا در سال ۲۰۱۸ داشت.

منبع متن: gamefa