از بین ۳۱ هزار نقدی که از سوی کاربران برای این بازی در فروشگاه دیجیتال ولو یعنی استیم وجود دارد، اغلب آن‌ها منفی است. در واقع، فقط چیزی کمتر از ۱۰ هزار نقد مثبت از سوی کاربران برای این بازی ثبت شده است.

  • افتضاح عرضه‌ی eFootball؛ بدترین امتیاز تاریخ استیم و آغاز نابودی PES

این فقط یکی از بدترین عملکردهای سری بتلفیلد یا یکی از بدترین عملکردها در میان بازی‌های حال حاضر نیست بلکه طبق آمار Steam250، بتلفیلد ۲۰۴۲ در میان فهرست بدترین‌ بازی‌های تاریخ استیم از نظر امتیاز کاربران قرار دارد. این نشان می‌دهد هرچقدر هم بخش‌هایی مثل پورتال لذت‌بخش باشند، اما مشکلات فنی بازی آن را برای بازیکنان غیرقابل‌تحمل کرده است. بر اساس این لیست، فقط بازی‌های GASP، Identity، Spacebase DF-9، Kinetic Void، Uriel’s Chasm، Uriel’s Chasm و البته بازی e-Football که در همین سال جاری توسط کونامی منتشر شد، عملکرد بدتری نسبت به بتلفیلد ۲۰۴۲ داشته‌اند.

بتلفیلد 2042 در استیم

یکی از کاربران شاکی از بازی به‌صورت کوتاه نوشته است: «این یک عرضه‌ی غیرقابل‌قبول برای یک بازی بزرگ و پرهزینه است. مایه شرمساری است.»

کاربر دیگری در بررسی کوتاه خوب از بازی بیان کرده: «من همه بازی‌های سری بتلفیلد در کامپیوتر را از زمان BF1942 تا به حال بازی کرده‌ام و با اطمینان می‌توانم بگویم که این بدترین قسمت سری تا به امروز است. مشکلات بازی بی‌پایان هستند.»

از آنجایی که غالب انتقادها به خاطر مشکلات فراوان فنی و باگ‌های بسیار بازی هستند، استودیو دایس (DICE) قبل از انتشار بازی در تلاشی برای رفع مشکلات بزرگ و اساسی بازی یک آپدیت بهینه‌سازی را برای بتلفیلد ۲۰۴۲ منتشر کرد و دو آپدیت دیگر نیز برای عرضه در یک ماه آینده برنامه‌ریزی شده است.

مارتین رابینسون در سایت یوروگیمر در مقاله‌ای که هفته‌ی پیش منتشر شده بود، نوشته است: «بتلفیلد به کمی هرج‌ومرج عادت کرده است – به هر حال این در هسته این سری و لحظات دیوانه‌واری که در محیط سندباکسش آن را از سایر بازی‌های تیراندازی متمایز می‌کند، وجود دارد – اما بی‌نظمی و هرج‌ومرج در بتلفیلد ۲۰۴۲ بسیار خسته‌کننده و آزاردهنده‌تر از چیزی بوده که انتظار می‌رفت.»

او ادامه می‌دهد: «از زمانی که بتلفیلد ۲۰۴۲ در روز جمعه در دسترس قرار گرفت، من با خروج‌های ناگهانی از بازی، مشکلات سرور و شب‌های کاملی مواجه شده‌ام که عملاً اوضاع به حدی بد است که اثر قابل بازی نیست. این یک بتلفیلد دیگر است که در زمان عرضه با چنین وضعیت و مشکلاتی دیده می‌شود و ما را به یاد شروع بدنام بتلفیلد ۴ در زمان عرضه‌ می‌اندازد. با این حال، با توجه به تجربه‌ی شخصی من در ایکس‌باکس سری ایکس، در این قسمت اوضاع به‌طور قابل‌توجهی بدتر است.»

  • نقدها و نمرات بازی Battlefield 2042 منتشر شد

چنین حجم زیادی از مشکلات فنی و باگ‌های عجیب‌وغریب که بازی را برای بسیاری غیرقابل‌تحمل کرده، فقط می‌تواند نشان‌دهنده‌ی این باشد که شرکت الکترونیک آرتس و استودیو دایس مجبور شده‌اند که برای رساندن بازی به سال جاری در روند توسعه‌ی بازی تعجیل کنند و بدون توجه به ارزیابی کیفی و مشکلات اثر، آن را منتشر کنند. این اثری است که به گواه بسیاری چندین ماه بعد با آپدیت‌ها مختلف می‌تواند وضعیت بهتری پیدا کند. پس اگر می‌خواهید تجربه‌ی بهتری را از بتلفیلد ۲۰۴۲ داشته باشید، بهتر است در حال حاضر برای خرید آن عجله نکنید.

منبع: Eurogamer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته بتلفیلد ۲۰۴۲ یکی از بدترین امتیازهای تاریخ استیم را دریافت کرده است اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala