اوایل این ماه، این شرکت ژاپنی از قرارداد همکاری ویژه‌ای با مایکروسافت خبر داد که از طریق این همکاری سگا می‌تواند بازی‌هایی را در مقیاس بزرگ و جهانی و در یک محیط توسعه نسل بعدی تولید کند که بر اساس پلتفرم ابری Azure مایکروسافت ساخته شده است.

  • سگا و مایکروسافت در زمینه‌ی سرویس‌های ابری همکاری استراتژیک خواهند داشت

در روز جمعه و در جریان گزارش مالی اخیر شرکت سگا، این شرکت جزئیات بیشتری را از قرارداد گفته‌شده اعلام کرد. آن‌ها شفاف‌سازی کردند که سگا قصد ندارد بازی‌های انحصاری برای مایکروسافت و پلتفرم‌هایش منتشر کند و این قرارداد چنین هدفی را دنبال نمی‌کند. با این حال آن‌ها اذعان کردند که در حال حاضر همکاری نزدیکی با مایکروسافت دارند. سگا گفت: «ما در حال حاضر یک رابطه تجاری بسیار نزدیک با مایکروسافت داریم. ما توسعه عناوین بزرگ آن‌ها را برون‌سپاری کردیم (اشاره به بازی‌های Halo Wars 2 و Age of Empires 4) و به‌عنوان یک شرکت شخص ثالث، عناوین مختلفی را عرضه می‌کنیم.»

بازی Age of Empires 4

آن‌ها در ادامه اضافه کردند: «وقتی مفهوم ابر بازی (سوپر گیم) را معرفی کردیم، مایکروسافت با این دیدگاه موافق بود و همین باعث معرفی آن شد. درباره‌ی این، ما درباره‌ی عرضه‌ی انحصاری بازی‌ها برای مایکروسافت صحبت نکرده‌ایم، بلکه ما قصد داریم به توسعه‌ی بازی‌هایی بپردازیم که قرار است با استفاده از حمایت و پشتیبانی فنی آن‌ها به سراسر جهان ارائه شود.»

شرکت سگا اخیراً مفهوم تازه‌ای را به نام ابر گیم (Super Game) معرفی کرده که قصد دارند آن را به‌عنوان استراتژی میان‌مدت تا بلندمدت خود دنبال کند. به گفته‌ی سگا، آن‌ها با این مفهوم قصد دارد آثار بزرگی را در مقیاس جهانی خلق کنند که روی ویژگی‌هایی نظیر «جهانی بودن»، «آنلاین بودن»، «شکل‌گیری جوامع طرفداری» و «بهره‌وری از اثر» تمرکز کند.

در گزارش مالی سالیانه‌ی این شرکت که در ماه جاری منتشر شد، شرکت مادر سگا یعنی سگا سامی بیان کرد که آن‌ها قصد دارند در ۵ سال آینده برای دستیابی به جاه‌طلبی‌هایی که با ابر بازی در نظر دارند،  تا سقف ۱۰۰ میلیارد ین (۸۸۲ میلیون دلار) سرمایه‌گذاری کنند. این سرمایه‌گذاری نه‌تنها می‌تواند برای توسعه‌ی منابع داخلی و بازی‌های در حال توسعه انجام شود، بلکه می‌تواند برای خرید شرکت‌های دیگر در ژاپن یا خارج از ژاپن هم در نظر گرفته شود.

سگا یکی از بزرگ‌ترین مجموعه استودیوها را در میان شرکت‌های ژاپنی دارد. آن‌ها در سال ۲۰۰۵ استودیو انگلیسی کریتیو اسمبلی (Creative Assembly) را که برای سری بازی‌های توتال وار (Total War) شناخته می‌شود، تصاحب کرد و پس از آن هم استودیوهای دیگری از جمله اسپورت اینترکتیو (سازنده‌ی بازی Football Manager)، رلیک (سازنده‌ی بازی Age of Empires IV)، آتلوس (سازنده‌ی سری بازی پرسونا)، Amplitude (سازنده‌ی بازی Humankind) و Two Point (سازنده‌ی بازی Two Point Hospital) را خریداری کرد. اکنون با سخنان جدید این شرکت شاید در آینده شاهد خرید استودیوهای دیگری هم از سوی آن‌ها باشیم.

مایکروسافت در گذشته هم با دیگر شرکت‌ها برای اجازه‌ی استفاده از فناوری ابری خود همکاری کرده است. مایکروسافت و سونی در ماه می ۲۰۱۹ خبر یک “همکاری استراتژیک” را اعلام کردند که به پلی‌استیشن اجازه می‌داد از مراکز داده سرویس ابری Azure مایکروسافت برای بازی‌های ابری و خدمات پخش محتوای خود استفاده کند.

منبع: VGC

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته همکاری سگا و مایکروسافت به معنای ساخت بازی انحصاری برای ایکس‌باکس نیست اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala