مایکروسافت هوشمندانه بسیاری از مشکلاتی را که گوگل در مورد سرویس‌های ابری با آن مواجه شده را کنار گذاشته است زیرا برخلاف سرویس استیدیا، آن‌ها قرار نیست در ابتدا تمرکز و سرمایه‌ی زیادی روی آن بگذارند. با این وجود، این سرویس ابری چیزی است که این شرکت به آن امیدواری زیادی دارد و واضح است که آن‌ها قصد دارند به گسترش آن ادامه داده و آن را در دسترس بازیکنان بیشتری قرار دهند. بدون شک یکی از راه‌های انجام آن، در دسترس قرار دادن آن روی پلتفرم‌های مختلف است. به همین منظور، کمپانی مایکروسافت در اوایل سال جاری تایید کرد که این سرویس ابری در تعطیلات امسال برای ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سری عرضه خواهد شد. آن‌ها اکنون نیز اعلام کرده‌اند که این سرویس برای کنسول‌های ذکر شده راه‌اندازی شده است. این به این معنا است که همه‌ی بازی‌های موجود در ایکس‌باکس گیم‌ پس می‌توانند روی کنسول شما بدون نگرانی در رابطه با حجمشان اجرا شوند. قابل ذکر است که داشتن اشتراک گیم پس نیز برای تجربه‌ی این بازی‌ها ضروری است.

xbox cloud

قابل ذکر است که دارندگان ایکس‌باکس وان حتی می‌توانند بازی‌هایی را که فقط در ایکس‌باکس سری ایکس و اس در دسترس هستند، از جمله بازی‌هایی مانند Microsoft Flight Simulator، مدیوم و… را در حال حاضر روی این کنسول تجربه کنند. این سرویس روی کنسول‌های ۲۵ منطقه در دسترس خواهد بود. کشور برزیل نیز به زودی به این لیست اضافه خواهد شد.

در ادامه بیانیه‌ی کاترین گلوکشتاین معاون مدیر این سرویس ابری آمده است:

ما می‌دانیم که شما قبل از نصب بازی‌های سرویس گیم پس می‌خواهید آن‌ها را تجربه کنید و حالا آن را برای شما مهیا کرده‌ایم. اکنون می‌توانید بازی‌های مورد نظر خود را از سرویس ابری فراهم شده امتحان کنید و سپس در مورد نصب و تجربه‌ی کامل آن‌ها تصمیم بگیرید. این یک ویژگی فوق‌العاده برای کنسول‌ها خواهد بود. علاوه بر آن، دریافت دعوت از یک دوست برای تجربه‌ی اثری که هنوز آن را نصب نکرده‌اید، نمی‌تواند شما را از ورود سریع به بازی منع کند. ما  این سرویس را ساخته‌ایم تا تجربه‌ی سریع، آسان و راهی عالی برای کشف بازی موردعلاقه‌ و بعدی شما باشد و در عین حال، فضای روی حافظه‌ی شما را برای بازی‌هایی که قصد دارید بارها و بارها تجربه کنید، ذخیره کند.

xbox cloud gaming

گفتنی است که در اوایل سال جاری، فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، در مورد اینکه می‌خواهد این سرویس را حتی به پلتفرم‌های رقیب مانند پلی‌استیشن و سوییچ بیاورد صحبت کرد، هرچند که در حال حاضر تا عملی شدن این اتفاق فاصله‌ی زیادی وجود دارد. از طرفی مایکروسافت مدتی پیش سرورهای این سرویس ابری را با سخت‌افزار ایکس‌باکس سری ایکس ارتقا داد تا بازی‌ها با وضوح و کیفیت بالاتری اجرا شوند.

منبع: Gematsu

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته سرویس ابری ایکس‌باکس برای کنسول‌ها عرضه شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala