با این حال آیا می‌توان از سیگنال‌های الکتریکی مغز در یک بازی نظیر اسکایریم استفاده کرد؟ این تا حدودی در نسخه‌ی وی‌آر این بازی قابل انجام است اما شما به یک دستگاه گران‌قیمت دیگر به همراه هدست واقعیت مجازی خود نیاز دارید. در واقع یک ماد برای بازی اسکایریم وجود دارد که Real Virtual Magic نام دارد. این ماد توسط شخصی که اتفاقا دانشجوی دکترای علوم اعصاب در دانشگاه فنی برلین نیز هست، ساخته شده است. با کمک یک دستگاه Muse 2 یا Muse S، این ماد به شما امکان می‌دهد مغز خود را به نسخه‌ی واقعیت‌مجازی بازی اسکایریم متصل کنید و همانطور که این شخص می‌گوید: “قدرت ذهنی خود را وارد بازی کنید.” 

دستگاه میوز 2

هدبند میوز ۲

میوز یک هدبند است که قصد دارد فعالیت مغز شما را تشخیص داده و اندازه‌گیری کند؛ همانطور که مانیتورهای ضربان قلب، ضربان‌های شما را دنبال می‌کنند. طبق توضیحات دقیق‌تر وبسایت این دستگاه، میوز یک دستگاه مدیتیشن چند سنسوری است که بازخوردی در زمان واقعی درباره‌ی فعالیت مغز، ضربان قلب، تنفس و حرکات بدن شما ارائه می‌کند تا به شما در ایجاد یک تمرین مدیتیشن ثابت کمک کند.

در حالی که شما به نسخه‌ی وی‌آر اسکاریم وارد شده و ماد Real Virtual Magic را اجرا می‌کنید، این دستگاه باید روی سر شما باشد و با یک دانگل بلوتوث به رایانه‌ی شخصی وصل شود. این ماد مکانیزم جادو در بازی اسکایریم را با سیستم جدیدی جایگزین می‌کند که به ذهن و تمرکز شما بستگی دارد. در واقع کاری که این ماد به کمک دستگاه میوز انجام می‌دهد، این است که به شما اجازه می‌دهد تا میزان جادوی خود را با تمرکز بر آن افزایش دهید.

نسخه واقعیت مجازی اسکایریم

در ویدیوی منتشر شده، سازنده‌ی ماد را در بازی مشاهده کنید که از تمرکز برای پر کردن میزان جادوی خود استفاده می‌کند. هنگامی که او تمرکز خود را از دست می‌دهد، مقدار آن شروع به خالی شدن می‌کند. در حالی که می‌توانید طلسم‌های نامحدودی اجرا کنید، اگر نوار جادوی شما خالی باشد، هیچ آسیبی وارد نمی‌کنید. همچنین اگر پر باشد آسیب مضاعف وارد خواهید کرد. بنابراین توانایی تمرکز بر پر نگه داشتن نوار جادو در بازی بسیار مهم است. همچنین در ویدیوی دیگری، او نشان می‌دهد که در حین دویدن و پریدن در بازی یا حتی انجام کارهایی مانند پلک‌زدن یا حرکت سر به جلو و عقب تمرکزش را از دست می‌دهد و وقتی نوار جادو را چک می‌کند، خالی است. با ایستادن، آرام کردن خود، استراحت و تمرکز مانند مدیتیشن او قادر است دوباره مقدار جادو را افزایش دهد.

گفتنی است که این ماد هنوز در حالت آلفا است و در حال حاضر بیشتر برای اثبات این مفهوم است که سیگنال‌های مغزی می‌توانند برای انجام کاری در بازی‌ها استفاده شوند. اگر علاقه مند به آزمایش آن و ضبط داده‌های مغز خود هستید، می‌توانید به صفحه‌ی ماد در Nexus Mods مراجعه کنید.

منبع: PC Gamer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته با این ماد مغز خود را به اسکایریم وی‌آر متصل کنید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala