هرکسی که به آثار کوجیما علاقه داشته باشد یا حتی آشنایی کوچکی با او و آثارش داشته باشد، این را می‌داند که کوجیما علاقه‌ی وافری به سینما و موسیقی و به‌صورت کلی رسانه‌های دیگر دارد. او حتی قبل از اینکه به دنیای بازی‌سازی ورود کند، رؤیای ساخت فیلم را در سر می‌پروراند. به نظر می‌رسد او اکنون به این رؤیا دست یافته است.

  • کوجیما پروداکشنز می‌خواهد کنار پروژه‌های بزرگ، بازی‌های کوچک هم بسازد

این بخش جدید که در شهر لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیا واقع شده است، به گونه‌ای طراحی شده است که بازی‌های این استودیوی بازی‌سازی را به دیگر مدیوم‌های فرهنگ‌عامه ببرد. این تیم و بخش جدید قرار است توسط رایلی راسل (Riley Russell) هدایت شود. نکته‌ی جالب این است که او پس از حدود ۲۸ سال حضور در سمت‌های مختلف در پلی‌استیشن از جمله مدیر ارشد حقوقی و معاون امور تجاری به کوجیما پروداکشنز پیوسته تا این بخش جدید را هدایت کند و کوجیما پروداکشن را به مسیر تازه‌ای ببرد.

راسل درباره‌ی این موضوع می‌گوید: «بخش جدید وظیفه دارد با متخصصان خلاق و بااستعداد در تلویزیون، موسیقی، فیلم و همچنین چهره‌های آشناتر در صنعت بازی‌های ویدیویی کار کند. به‌عنوان اساسنامه‌ی کاری استودیو، هدف ما گسترش و توسعه‌ی دسترسی به دارایی‌هایی است که در حال حاضر در اختیار استودیو کوجیما پروداکشنز قرار دارند و همچنین اینکه بتوانیم آن آثار را جزئی از فرهنگ‌عامه کنیم و به مخاطبان آن بیفزاییم. اگرچه ما یک سازمان جهانی هستیم، تیم توسعه کسب‌و‌کار جدید در لس‌آنجلس، کالیفرنیا متمرکز خواهد بود. ما واقعاً هیجان‌زده‌ایم و مشتاقانه منتظریم تا با بهترین استعدادهای سرگرمی که می‌توانیم در تمام صنعت‌های مختلف سرگرمی کار کنیم.»

هیدئو کوجیما و نورمن ریداس

یوشیکا فوکودا، مدیر توسعه‌ی کسب‌وکارهای کوجیما پروداکشنز در ادامه‌ی این صحبت‌ها بیان کرده است: «پیدا کردن راه‌های جدید برای سرگرم کردن، تعامل و ارائه ارزش‌های تازه به طرفداران خود در دنیای داستان‌سرایی که به سرعت در حال تغییر است، امری ضروری است. این بخش جدید، استودیوی ما را به حوزه‌های بیشتری خواهد برد و روایت‌های خلاقانه ما را در محیط‌هایی به غیر از بازی‌های ویدیویی ارائه می‌کند و راه‌هایی را برای طرفداران ما ایجاد می‌کند تا آن‌ها بتوانند در این فضاهای جدید ارتباط برقرار کنند و خود را در آن غوطه‌ور سازند.»

کوجیما در گذشته هم بیان کرده بود که در آینده دوست دارد علاوه بر ساخت بازی‌های ویدیویی، در استودیو کوجیما پروداکشن به ساخت فیلم و دیگر آثار هنری هم بپردازد. به همین خاطر، گسترش کوجیما پروداکشنز و فعالیت‌ آن‌ها در این حوزه‌های ذکرشده عجیب نیست اما نکته‌ی قابل‌توجه این است که کوجیما پروداکشنز به‌عنوان یک استودیو مستقل چه سرمایه‌هایی را در اختیار دارد که توانسته خود را در این اندازه گسترش دهد و در مدیوم‌های دیگر هنری هم فعالیت کند. از این رو، شاید پشت‌ پرده همکاری‌هایی و پشتیبان‌هایی وجود داشته باشد که در این راه به کوجیما کمک کرده‌اند.

  • کونامی به فکر احیای متال گیر سالید، کسلوانیا و سایلنت هیل است

هرچند این صرفاً یک حدس و گمان است و ممکن است کاملاً خلاف آن رخ دهد اما از آنجایی که پلی‌استیشن در گذشته هم با کوجیما پروداکشنز همکاری داشته و اخیراً هم مدیر استودیوهای داخلی سونی اشاره‌هایی به همکاری‌های قبلی با این استودیو انجام داده، شاید شرکت سونی هم در این مسیر نقشی داشته باشد و حداقل در زمینه‌ی ساخت فیلم یا بخش‌های دیگری همکاری خاصی را تدارک دیده باشد. مهم‌تر از این‌ها، باید در نظر گرفت که سیاست کلی سونی هم در این چند مدت تأکید به رشد پتانسیل بازی‌های خود بوده و به همین خاطر آن‌ها بازی‌های خود را در دیگر مدیوم‌ها هم آورده‌اند که نمونه‌ی آن فیلم آنچارتد است. این دقیقاً کاری است که کوجیما هم می‌خواهد انجام دهد.

منبع: GameIndustry.biz

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته شعبه‌ی جدید کوجیما پروداکشنز برای فعالیت در حوزه‌ی سینما و موسیقی تاسیس شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala