Days Gone یکی از عناوین اکشن و ماجراجویی شرکت سونی است که از لحاظ داستان، در جهانی آخرالزمانی روایت می‌شود که انسانیت رنگ باخته و جهان در سیطره‌ی زامبی‌ها و البته بازماندگان قرار گرفته است. به گزارش پردیس‌گیم، در جدیدترین ویدئو پخش شده از گیم‌پلی بازی، ما شاهد همان مسیر گیم‌پلی پخش شده در E3 2017 هستیم اما در یک مقطع زمانی با آب و هوایی دیگر! و در کمال تعجب همین دو عامل تغییرات بسیار مهمی را در گیم‌پلی شکل داده است. در این ویدئو همچنین ما شاهد توضیحات جالب اقای "جان گاروین" کارگردان بازی در مورد خصوصیات منحصربفرد جهان Days Gone بودیم. 

به گفته آقای گاروین در Days Gone شعار آن‌ها این است: این شما نیستید که به سراغ چالش‌ها و مشکلات می‌روید، بلکه این جهان بازی است که به سراغ شما می‌آید. 

شاه‌بیت طراحی و جهان‌سازی در Days Gon جمله بالا است. دو عنصر "زمان" و "آب و هوا" تفاوت‌های بسیار بزرگی را در مسیر گیم‌پلی رقم می‌زنند. معمولا در اکثر بازی‌های جهان‌باز ما شاهد تغییرات شبانه‌روزی و البته تنوع آب و هوا هستیم اما این تغییرات صرفا در یک لایه ظاهری باقی می‌مانند. به طوری که گیم‌پلی بازی بین حالت بارانی یا آفتابی و یا شب و روز تفاوت چندانی نمی‌کند و شما هیچگونه واکنشی از طرف اجزای این جهان، نظیر حیوانات، انسان‌ها و دشمنان در مقابل این تغییرات مشاهده نمی‌کنید.

اما در Days Gone سعی شده که بازی رویکرد عمیق‌تری نسبت به این مسائل داشته باشد. بهترین مسائل برای این تاثیرگذاری، موجودات زامبی‌مانند بازی یعنی "فریکرزها" هستند. فریکرزها در روز و هوای گرم و آفتابی، منفعل‌تر عمل می‌کنند و خطرات کمتری دارند. اما شب‌ها و در زمان‌هایی که هوا سرد است و یا باران می‌بارد، آن‌ها میل بیشتری برای خروج از مخفی‌گاه خود دارند و از لحاظ جسمی نیز قوی‌تر از حالت عادی می‌شوند. 

در مورد بازماندگان نیز، سعی شده تا رفتار و کنش آن‌ها در مقابل تغییرات آب و هوایی پویا و زنده باشد. به طور مثال اگر شما شب‌ها بیرون بروید، شاهد هستید که آن‌ها برای گشت‌زنی و یا گرم نگه داشتن خود آتش روشن کرده‌اند و اگر صبح به همان مکان بروید، آتش خاموش شده‌ی دیشب را می‌بینید. Days Gone یک بازی نقش‌آفرینی نیست اما سعی شده فراتر از آثار جهان‌باز ژانر خود عمل کند و جهانی پویا و زنده را پیش‌روی شما قرار دهد.

در Days Gone رویکرد شما اهمیت ویژه‌ای دارد، در تریلری E3 بازی شما شاهد بودید که در بخشی از مسیر در حالی که شخصیت بازی بر روی موتور در حال حرکت است، اسیر یک تله شده و با واژگونی موتور، او نیز پخش زمین می‌شود. اما نکته این است که چنین تله‌هایی به شکل پویا در تمامی بازی پخش شده‌اند و شما حتی می‌توانید کار مشابهی را برای دشمنان انجام دهید و در مسیرهای منتهی به مقر خود، تله بگذارید. همچنین بازی یک ساختار ثابت ندارد و نوع کنش دشمنان داینامیک و چندبعدی است، به طوری که حمله بازماندگان به شما، محل تله‌ها و ... به طور تصادفی ایجاد می‌شود تا شما نتوانید خطرات احتمالی را به طور دقیق پیش‌بینی کنید.

مهمات و طراحی چالش‌ها نیز کاملا روی مسیر حرکت تاثیرگذار است. اگر شما مهمات زیادی ندارید، باید راه مخفی‌کاری را برای غلبه بر دشمنان انتخاب کنید و اگر مهمات کافی را دارید همان مسیر را می‌توانید به چندین شکل مختلف مثل اکشن از راه نزدیک و یا استفاده از اسلحه تک‌تیرانداز برای کشتن دشمنان از راه دور طی کنید.

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم، 11 دقیقه از گیم‌پلی زیبای منتشر شده از بازی را مشاهده کنید. این گیم‌پلی در همان مسیری است که در E3 2017 شاهد آن بودیم اما مقطع زمانی و شرایط آب و هوایی متفاوتی دارد.

دانلود با کیفیت SD - دانلود با کیفیت HD - دانلود با کیفیت FULL HD

برای مقایسه بهتر توصیه می‌کنیم نمایش E3 2017 بازی را نیز در اینجا دانلود و تماشا کنید.

منبع متن: pardisgame