در یک مصاحبه آدام کیچینسکی (Adam Kicinski) در مورد وضعیت سایبرپانک در آینده صحبت کرد. او گفت که با وجود عرضه نه چندان خوب بازی در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰، در آینده از این بازی به عنوان یک عصر خوب یاد خواهند کرد. او در مصاحبه خود گفت:

سایبرپانک ۲۰۷۷ قطعاً بزرگ‌ترین، حریصانه‌ترین و پیچیده‌ترین پروژه ما در طول این ۲۷ سال است. ما تقریباً در هر جنبه بازی تلاش کردیم تا یک قدم جلوتر برویم. دقیقاً مانند هر بازی ویچر که با عرضه خود همین کار را انجام می‌داد. عرضه یک بازی جدید در یک مجموعه جدید دشواری‌های زیادی دارد. مخصوصاً زمانی که پروژه تا این حد پیچیده باشد. ما شهر شب (Night City) را بوجود آوردیم که در آن هیچ شخصیتی یک داستان خطی ندارد.

ما از جوانب زیادی به بازی افتخار می‌کنیم. البته همه اتفاقات نیز طبق میل ما نبود. با اینحال بازی سایبرپانک بسیار گسترده بوده و دنیای پرجزئیاتی را در اختیار طرفداران قرار داد. ما باور داریم که در آینده سایبرپانک به عنوان یک بازی بسیار خوب خواهد بود و مانند عناوین دیگر ما فروش مداوم خواهد داشت. مخصوصاً اینکه سیستم سخت افزاری نیز پیشرفت خواهد کرد.

سایبرپانک 2077

سیستم مبارزه در سایبرپانک یکی از متفاوت‌ترین سیستم‌ها در تاریخ بازی‌های ویدئویی است.

کیچینسکی در مصاحبه گفت که تیم سازنده همچنان در حال کار روی بهبود بازی است. طبق گفته‌های او آپدیت نسل جدید سایبرپانک نیز در حال ساخت است و عامل اصلی ساخت این به روزرسانی نیز عرضه آن روی کنسول‌های نسل ۸ بود.

سایبرپانک عملاً در ابتدا روی کنسول‌های نسل ۸ قابل بازی نبود. افت فریم‌های متعدد، زمان اجرای طولانی و باگ‌های بسیار باعث شد تا حتی پلی استیشن آن را از فروشگاه خود حذف کند. البته سونی پس از رفع مشکلات این بازی را به فروشگاه خود بازگرداند.

کیچینسکی اعلام کرد که سایبرپانک در سال ۲۰۲۱ میلادی دیگر به روزرسانی‌ای دریافت نخواهد کرد. همینطور اینکه به روزرسانی این بازی برای نسل جدید کنسول‌ها در یک چهارم اول سال ۲۰۲۲ (تا بهار سال ۱۴۰۱) عرضه خواهد شد. در کنار این مورد یک آپدیت ۱.۵ نیز عرضه خواهد شد که موارد بسیار زیادی در آن وجود دارد. کیچینسکی در ادامه توضیح داد:

اینکه آپدیت نسل بعدی بازی را به تأخیر بیاندازیم تصمیم دشواری بود ولی الزامی بود. به دلیل اینکه این تصمیم توسط تیم سازنده پیشنهاد شده بود. ما نیاز به زمان بیشتری داشتیم تا به بهترین حالت این بازی را عرضه کنیم. ما تمام تلاش خود را کردیم تا هم از لحاظ بصری و هم از لحاظ عملکردی بازی در بهترین وضعیت خود باشد.

سی‌دی پراجکت رد نقشه راهبردی خود را در ماه اکتبر میلادی عوض کرد. طبق این نقشه جدید به‌روزرسانی نسل ۹ این بازی در سال ۲۰۲۲ میلادی عرضه خواهد شد.

سایبرپانک 2077

نقشه راهبردی سایبرپانک نشان می‌دهد که این بازی در سال ۲۰۲۲ موارد زیادی خواهد داشت.

حدود ۶ ماه پیش بود که سی‌دی پراجکت رد اعلام کرد که باور دارد سایبرپانک در حالت رضایت بخشی قرار دارد. این بیانیه بعد از اعتراضات بسیار به وضعیت بازی در زمان عرضه بود. برنامه پس از عرضه این بازی نیز به خاطر وضعیت بد آن، تغییرات زیادی کرد. سر انجام در ماه شهریور سایبرپانک اولین بسته الحاقی خود را دریافت کرد.

به طور کلی سایبرپانک در این مدت فراز و نشیب‌های زیادی داشت و کاملاً ناقص عرضه شد. موردی که اکثر افراد به آن اعتقاد دارند این است که سایبرپانک برای نسل ۸ مناسب نبوده و نباید روی این کنسول‌ها عرضه می‌شد. هرچه هم شرکت سازنده تلاش کند تا بازی را بهبود بخشد باز هم زمان اجرای بازی به علت سیستم قدیمی بسیار طولانی خواهد بود.

منبع: VideoGamesChronicles.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته سی‌دی پراجکت: سایبرپانک ۲۰۷۷ به تدریج اعتبار خود را پیدا می‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala