حال که کامپیوتر به عنوان بهترین سخت افزار گیمینگ انتخاب شد، بهترین بازی تاریخ چیست؟ طبق چیزی که در مراسم جوی استیک طلایی اعلام شد، بازی نقش آفرینی شرکت فرام سافتور، یعنی دارک سولز، بهترین بازی تاریخ است. این بازی در سال ۲۰۱۱ عرضه شده و توانست تعدادی از بهترین مجموعه‌های تاریخ مثل دوم، هلف لایف (Half Life)، ماینکرفت، هیلو، جی‌تی‌تی و بسیاری دیگر را کنار بزند.

میازاکی در مورد این اتفاق گفت:

من از همه برای دریافت این جایزه تشکر می‌کنم. هنوز اینکه کاربران از میان عناوین دیگر دارک سولز را انتخاب کردند، غیرقابل باور است ولی بسیار مفتخر هستم.

دارک سولز

بازی دارک سولز با سبک خاص و نوآوری که داشت توانست افراد بسیاری را به خود جذب کند.

میازاکی به همکاران خود در فرام سافتور اشاره کرد و گفت که افرادی که در دوران ساخت دارک سولز تازه‌کار بودند، حال هسته اصلی الدن رینگ هستند. او در ادامه گفت:

من بسیار تحت تأثیر این عنوان قرار گرفتم. تیم ما تمام تلاش خود را خواهد کرد تا بهترین تجربه ممکن را برای طرفداران عرضه کند.

نکته جالب اینجاست که نسخه کامپیوتر دارک سولز ۱ در سال ۲۰۱۳ عرضه شد. در ابتدای عرضه این بازی مشکلات بسیاری داشت و از لحاظ گرافیکی بسیار محدود بود. برای مثال رزولوشن شما همواره ۷۲۰p بوده و نرخ فریم شما نیز روی ۳۰ قفل بود. به نوعی می‌توان گفت که این بازی در ابتدا هیچ بهینه‌سازی برای کامپیوتر نداشته و همان نسخه کنسول‌ها بود که روی کامپیوتر هم عرضه شده بود. با اینحال تعداد زیادی از سازندگان ماد تلاش کردند تا حدی این مشکل را برطرف کنند.

دارک سولز

وجود بان‌بایر (Bonfire) یکی از شاخصه‌های اصلی سری دارک سولز است.

بهترین تجربه دارک سولز ۱ زمانی میسر شد که در سال ۲۰۱۸ ریمستر آن عرضه شد. نسخه ریمستر به طور کلی برای کامپیوتر بهینه شده و توانست تجربه واقعی دارک سولز ۱ را به کاربران کامپیوتر ارائه دهد.

جوایز جوی استیک اواردز در اساس تصمیم طرفداران است. در اینکه مجموعه دارک سولز طرفداران بسیاری دارد شکی نیست. نکته مهم اینجاست که طرفداران این مجموعه بسیار وفادار هستند. به این معنا که تمام تلاش خود را کرده تا دارک سولز مطرح بشود و از تمام تئوری‌های موجود در آن دفاع می‌کنند. اینکه دارک سولز لیاقت لقب بهترین بازی تاریخ را دارد بستگی به نظر افراد دارد. برخی این مجموعه را خیلی دوست داشته و برخی اصلاً نمی‌توانند این درجه از دشواری را تحمل کنند. با اینحال این بازی یکی از تأثیرگذارترین عناوین در دنیای بازی‌های ویدئویی بوده و حتی یک سبک به نام مشابه سولز (Souls Like) را بوجود آورد.

منبع: PCgamer.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته دارک سولز از سوی گیمرها به عنوان بهترین بازی تاریخ انتخاب شد! اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala