تایلور مک‌ویکر (Tylver McVicker) از Valve News Network در جدیدترین ویدیو خود بیان کرده است که طبق منابع او، در حال حاضر دنباله‌ای برای هف‌لایف-۲: قسمت دوم (Half-Life 2: Episode Two) در حال توسعه نیست. او در این ویدیو بیان می‌کند: «بگذارید به سوال بزرگ بپردازم. آیا دنباله‌ای واقعی برای Half-Life 2: Episode Two در هر مقیاسی در حال حاضر از سوی ولو سافتور در حال توسعه است؟ برای آن افرادی که نتوانسته‌اند بازی Half-Life Alyx را تجربه کنند، باید گفت که پایان این اثر اشاره‌ها و سرنخ‌هایی به ادامه‌ی داستان گوردون فریمن می‌دهد.‌»

  • عرضه‌ی استیم دک تا سال ۲۰۲۲ عقب افتاد

او در ادامه‌ی صحبت‌هایش درباره‌ی پاسخ این پرسش می‌گوید: «مشکل این است که پاسخ این پرسش در حال حاضر منفی است. هیچ تیم توسعه‌دهنده‌ای وجود ندارد که بر روی چیزی غیر از چند پروژه‌ای که در حال حاضر به‌طور خاص برای سخت‌افزار استیم‌ دک طراحی شده‌اند کار کند. شرکت وَلو در تلاش است تا کنسول استیم‌ دِک را عرضه کند و همان‌طور که بسیاری از مردم مشاهده کرده‌اند، این پلتفرم به طور قابل‌توجهی موفق‌تر از آنچه در ابتدا پیش‌بینی شده بود، عمل کرده است، بنابراین ولو تلاش زیادی برای آن انجام می‌دهد.»

Half-Life Alyx

بازی Half-Life Alyx

او درباره‌ی این موضوع توضیح می‌دهد: «هف‌لایف ۳، هف‌لایف ۲: قسمت سوم یا هر بازی تیراندازی اول شخص‌ سنتی که با ماوس و کیبورد انجام می‌شود، در دستور کار فعلی ولو قرار ندارد و اگر هم قرار داشته باشد، گروه بسیار کوچکی از افراد مشغول آن هستند و آن‌ها در اولویت‌های فعلی افراد بالارتبه‌ی شرکت قرار ندارد.»

مک‌ویکر ادعا می‌کند که در عوض شرکت ولو روی یک پروژه‌ی جدا و مستقلی به نام سیتادل (Citadel) کار می‌کند که به هف لایف ارتباط دارد و او مدتی است که آن را گزارش داده است. طبق گفته‌ی او، این پروژه به‌صورت ویژه روی استیم دک تمرکز دارد و به همین خاطر ولو توجه‌ی زیادی به آن معطوف کرده. مک‌ویکر بیان می‌کند: «ولو روی نرم‌افزاری کار می‌کند تا به بهترین نحو نشان دهد که کنسول استیم دک توانایی انجام چه کارهایی را دارد – این پروژه سیتادل نام دارد. این یک جشن نوستالژی است، این اثری ترکیبی شوتر اول شخص/ استراتژی‌ بی‌درنگ است که بر اساس هف‌لایف توسعه داده می‌شود و مبتنی بر همکاری است. به آثاری مثل Left 4 Dead، Alien Swarm و Half-Life و همچنین سبک‌های تیراندازی و استراتژی بی‌درنگ فکر کنید و حال تصور کنید معجونی از آن‌ها درست شود.»

  • سوییچ اولد علیه استیم دک؛ نبرد کنسول‌های بازی پورتابل جدید

استیم دِک در ماه ژوئیه به‌صورت رسمی معرفی شد و استقبال‌های زیادی هم از آن به عمل آمد. استیم دک به‌عنوان یک کامپیوتر قابل‌حمل همه‌کاره‌ی قدرتمند توصیف شده که قادر به اجرای آخرین بازی‌های تراز اول است. این پلتفرم آخرین نسخه نرم‌افزار سیستم عامل استیم را اجرا می‌کند – که مبتنی بر لینوکس است – و به بازیکنان اجازه می‌دهد به فهرست عظیم بازی‌های استیم و تمام ویژگی‌های آن دسترسی داشته باشند. با این حال، ولو اصرار دارد که استیم دک یک کامپیوتر باز با قابلیت نصب هر نرم‌افزار یا اتصال با هر سخت افزاری است.

منبع: VGC

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته هاف-لایف ۳ در حال حاضر در دست ساخت نیست اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala