اگرچه سونی سال ۲۰۱۷ را تا به الان به خوبی پشت سر گذاشته است اما پلی‌استیشن ۴ در اکتبر، عنوان انحصاری AAA بزرگی جز Gran Turismo Sport نخواهد داشت. از طرف دیگر Gran Turismo Sport نقش مهمی در فروش هر چه بیشتر پلی‌استیشن ۴ در این فصل تعطیلات خواهد داشت و البته با وجود رقیب سرسختی مانند Forza Motorsport 7، […]

Michael Pachter: سونی قیمت پلی‌استیشن ۴ اسلیم و پرو را در تعطیلات جاری کاهش خواهد داد

اگرچه سونی سال ۲۰۱۷ را تا به الان به خوبی پشت سر گذاشته است اما پلی‌استیشن ۴ در اکتبر، عنوان انحصاری AAA بزرگی جز Gran Turismo Sport نخواهد داشت. از طرف دیگر Gran Turismo Sport نقش مهمی در فروش هر چه بیشتر پلی‌استیشن ۴ در این فصل تعطیلات خواهد داشت و البته با وجود رقیب سرسختی مانند Forza Motorsport 7، اوضاع برای Gran Turismo Sport هر چه مشکل تر نیز خواهد شد.

اگرچه پلی‌استیشن ۴ برخلاف نینتندو سویچ و یا حتی ایکس‌باکس وان انحصاری‌های زیادی در تعطیلات جاری نخواهد داشت. اما از طرف دیگر، حداقل می‌تواند از پس فروش خود بر بیاید. براساس تحلیل Michael Pachter، وی معتقد است که باوجود داشتن تنها یک انحصاری بزرگ، سونی در جواب به ایکس‌باکس وان و نینتندو سویچ قیمت پلی‌استیشن ۴ اسلیم و پرو راه کاهش خواهد داد.

من فکر نمی‌کنم مایکروسافت آنچنان رقابتی عمل کرده باشد. ایکس‌باکس وان اس هم قیمت پلی‌استیشن ۴ است و من فکر نمی‌کنم آن‌ها هیچگونه رقابتی با ایکس‌باکس وان ایکس داشته باشند که در حال حاضر ۱۰۰ دلار از پلی‌استیشن ۴ پرو گران تر می‌باشد و خوشبختانه تا تعطیلات اختلاف قیمت آن با پلی‌استیشن ۴ پرو تا ۱۵۰ دلار نیز می‌رسد. حدس من این است که سونی در طی این تعطیلات قیمت پلی‌استیشن ۴ را روزانه کاهش داده تا به ۲۴۹ دلار برسد و پلی‌استیشن ۴ پرو ۳۴۹ دلار شود. بنابراین مایکروسافت بیش از حد گران خواهد بود و سونی از نظر قیمت نسبت به آن برتری خواهد داشت.

کاهش قیمت به نظر آسان ترین راهی می‌باشد که سونی می‌تواند برا مقابله با ایکس‌باکس وان ایکس انجام دهد و البته سبب می‌شود که تفاوت قدرت بین پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس نیز آنچنان به چشم نیاید. در هر حال، آن‌ها به خوبی قیمت گذاری می‌شوند و این یک حرکت هوشمندانه از طرف سونی خواهد بود.

منبع متن: gamefa