طبق گزارش جیسون شرایر از سایت بلومبرگ، این سرویس اشتراکی جدید در حال حاضر با نام رمز اسپارتاکوس (Spartacus) شناخته می‌شود و به دارندگان پلی‌استیشن اجازه می‌دهد که با پرداخت هزینه‌ای ماهانه برای این اشتراک بتوانند به فهرستی از بازی‌های امروزی و کلاسیک دسترسی داشته باشند. این خبر را افرادی به بلومبرگ اعلام کردند که طبیعتاً می‌خواستند نامشان فاش نشود زیرا مجاز به صحبت با مطبوعات در مورد این برنامه‌ها نبوده‌اند. این سرویس اشتراکی احتمالی هم برای کنسول پلی‌استیشن ۴ که بیش از ۱۱۶ میلیون نسخه فروش داشته و هم برای پلی‌استیشن ۵ که فقط یک سال از عرضه‌اش سپری شده و هنوز به‌سختی پیدا می‌شود، ارائه خواهد شد.

playstation plus

طبق گزارش سایت بلومبرگ، سونی برنامه دارد که این سرویس را در فصل بهار راه‌اندازی کند. برنامه‌ی اولیه برای این سرویس این است که به شکلی دو سرویس پلی‌استیشن پلاس و PlayStation Now با هم ترکیب شوند. در حال حاضر، سرویس پلی‌استیشن پلاس برای امکان تجربه‌ی بازی آنلاین چند نفره ضروری است و علاوه بر آن هر ماه چند بازی را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این در حالی است که PlayStation Now فهرستی از بازی‌های جدید یا قدیمی‌تر را به‌صورت استریم ابری یا دانلود عادی در اختیار طرفداران قرار می‌دهد. بلومبرگ پیشنهاد می‌کند که سونی قصد دارد نام تجاری پلی‌استیشن پلاس را حفظ کند اما PlayStation Now را به‌تدریج کنار بگذارد.

جزئیات در رابطه با پروژه‌ی «اسپارتاکوس» هنوز نهایی نشده است و باید منتظر معرفی رسمی توسط سونی بمانیم، با این وجود، طبق اسنادی که به دست بلومبرگ رسیده، این سرویس اشتراکی جدید ظاهراً قرار است سه سطح مختلف با ویژگی‌ها و هزینه‌ی متفاوت باشد. اولین سطح، شامل همان مزایایی است که پلی‌استیشن پلاس در اختیار شما می‌گذارد. دومین سطح، علاوه بر آن دارای فهرستی از بازی‌های پلی‌استیشن ۴ و در ادامه پلی‌استیشن ۵ خواهد بود. سطح سوم که بالاترین سطح این سرویس جدید است، علاوه بر ویژگی‌های قبلی دارای دموهای اضافی، استریم ابری و فهرستی از بازی‌های کلاسیک کنسول‌های پلی‌استیشن ۱، پلی‌استیشن ۲، پلی‌استیشن ۳ و حتی کنسول دستی پلی‌استیشن پورتابل (PSP) خواهد بود. نمایندگان پلی‌استیشن تاکنون به این موضوع پاسخ نداده‌اند.

در حالی که انتظار می‌رود PlayStation Now به‌عنوان یک گزینه مستقل کنار گذاشته شود، بلومبرگ گزارش می‌دهد که سونی به‌طورکلی سرمایه‌گذاری خود را در بازی‌های ابری افزایش می‌دهد. در این سال‌ها شرکت‌های مختلف علاقه‌ی خود را به ورود به استریم ابری بازی‌ها نشان داده‌اند و اکنون که مایکروسافت با ایکس‌کلاود قدم‌های محکمی در این زمینه برداشته، سونی هم به احتمال زیاد برنامه‌های قبلی خود را جدی‌تر دنبال می‌کند.

playstation plus

جیسون شرایر درباره‌ی این سرویس‌های اشتراکی جدید سونی اعلام کرده که انتظار نداشته باشید سونی همچون مایکروسافت بازی‌های انحصاری خود را در روز انتشار روی این سرویس‌ها قرار دهد. از آن طرف، هرچند جزئیات دقیقی اعلام نشده اما این احتمال وجود دارد که بازی‌های کنسول‌های قدیمی که در سطح سه این سرویس اشتراکی در نظر گرفته شده، در زمان معرفی و عرضه سرویس در دسترس نباشد. البته، یک گزارش از سوی یک منبع آگاه دیگر بیان می‌کند که در زمان عرضه صدها بازی پلی‌استیشن ۱ – چه بازی‌های انحصاری و چه بازی‌های شرکت‌های شخص ثالث – در این سرویس وجود خواهد داشت ولی برای پلی‌استیشن ۲ و دیگر کنسول‌ها احتمالاً این اقدام به‌مرور انجام شود. البته، برای دانستن این موضوع باید صبر کرد.

  • پلی‌استیشن ۵؛ بعد از یک سال از چه چیزهایی شگفت‌زده‌ایم؟

واقعیت این است که در صورت تحقق این خبر، همچنان تفاوت‌هایی با سرویس گیم‌پس وجود دارد چراکه شاید مهم‌ترین ویژگی گیم‌پس عرضه‌ی بازی‌های مختلف در روز انتشارشان در این سرویس است. با این حال، شکی نیست که این اقدام می‌تواند در محبوبیت، گسترش و بهتر کردن سرویس‌های اشتراکی سونی تأثیر بسیاری داشته باشد و گزینه‌های بهتری را در اختیار مخاطب قرار دهد. به‌خصوص اینکه سونی چه در حال حاضر و در گذشته و میراث عظیم کنسول‌های قدیمی‌اش فهرستی خیره‌کننده از بازی‌های عالی و به‌یادماندنی دارد.

منبع: Bloomberg

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته پلی‌استیشن سرویس اشتراکی جدیدی را معرفی خواهد کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala