طبق گفته‌ی کاربری در رددیت، اطلاعات فاش شده از داده‌های پلی‌استیشن نتورک لو رفته است و به جز تعدادی عدد، یک عکس و عبارت «عرضه روی پلی‌استیشن ۵» اطلاعات دیگری در دسترس نیست. برای یافتن هر نکته‌ی قابل توجه‌ی دیگری، باید توجه خود را به تصویر منتشر شده در زیر معطوف کنیم؛ جایی که منظره‌ی شهری دوردست که با رنگ سبز مشهور سری پوشانده شده قرار دارد و عبارت The Matrix Awakens, an Unreal Engine 5 experience مشاهده می‌شود.

بازی The Matrix Awakens

مشخص نیست که The Matrix Awakens یک بازی کامل خواهد بود یا تجربه‌ای کوتاه که از موتور بازی‌سازی اپیک گیمز بهره می برد؛ با این حال با نگاهی نام برجسته شده‌ی آنریل انجین ۵ می‌توان فهمید که بازی نوعی همکاری بین توسعه‌دهنده‌ی این موتوربازی‌سازی و کمپانی سازنده‌ی ماتریکس یعنی برادران وارنر است که قصد دارند با آن نام فیلم جدید را بر سر زبان‌ها بیندازند و از طرفی قدرت آنریل انجین ۵ جدید را به رخ صنعت بازی‌های ویدیویی بکشند.

  • آنریل انجین ۵ رونمایی شد؛ دموی آن را روی پلی‌استیشن ۵ ببینید

آنریل انجین ۵ جدیدترین موتور بازی‌سازی اپیک گیمز با پیشرفت در تکنولوژی نورپردازی و تکستچر است که برای اولین بار در ماه مه ۲۰۲۰ به نمایش گذاشته شد. این موتور که همچنان در حالت دسترسی زودهنگام است، مجموعه‌ای از دموهای فنی مختلف دریافت کرده و با وجود اینکه چندین بازی از آن استفاده می‌کنند اما همچنان هیچکدام از آن‌ها عرضه نشده‌اند. با توجه به تصویر فاش شده می‌توان نتیجه گرفت که این اثر احتمالا دموی دیگری باشد که به قصد بازاریابی ساخته شده باشد.

ماتریکس 4

در مورد اینکه چه زمانی ممکن است درباره‌ی The Matrix Awakens اطلاعات بیشتری کسب کنیم، در حال حاضر خبر موثقی وجود ندارد اما با توجه به اینکه فیلم Matrix Resurrections قرار است در ۲۲ دسامبر سال جاری (۱ دی ۱۴۰۰) در سینماها به نمایش درآید، به نظر می‌رسد که این اثر قبل از این تاریخ معرفی شود. از طرفی مراسم گیم اواردز نیز در تاریخ ۹ دسامبر (۱۸ آذر) در تئاتر مایکروسافت در لس آنجلس برگذار می‌شود و این انتظار می‌رود که شاهد معرفی بازی جدید ماتریکس در این مراسم باشیم. جف کیلی مجری مراسم بیان کرده که انتظار می‌رود ۴۰ یا ۵۰ بازی در این مراسم نمایش داده شوند.

گفتنی است که در گذشته چندین بازی با نام‌های  Enter The Matrix (2003)، Matrix: Path of Neo (2005) و Matrix Online (2005) به طور رسمی با اقتباس از این مجموعه ساخته شده‌اند.

منبع: Eurogamer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته بازی The Matrix Awakens برای پلی‌استیشن ۵ کشف شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala