به دنبال غرفه مربوط به هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) در رویداد E3 سال جاری میلادی، گزارشات و شایعات زیادی در باب همکاری این طراح ژاپنی با نیل بلومکمپ (Neill Blomkamp)، کارگردان آفریقایی تبار مطرح در هالیوود، در سطح اینترنت دست به دست شد که حکایت از مشارکت این دو فرد خلاق با یکدیگر در یک […]

نیل بلومکمپ همکاری با هیدئو کوجیما را تکذیب کرد

به دنبال غرفه مربوط به هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) در رویداد E3 سال جاری میلادی، گزارشات و شایعات زیادی در باب همکاری این طراح ژاپنی با نیل بلومکمپ (Neill Blomkamp)، کارگردان آفریقایی تبار مطرح در هالیوود، در سطح اینترنت دست به دست شد که حکایت از مشارکت این دو فرد خلاق با یکدیگر در یک پروژه مشترک داشتند. با این حال، به تازگی بلومکمپ به تکذیب این شایعات پرداخته و هر گونه همکاری با کوجیما را رد کرده است.

کوجیما و بلومکمپ به خوبی یکدیگر را می‌شناسند و اکثر اوغات در شبکه اجتماعی توییتر با یکدیگر به بحث و گفتگو می‌پردازند. از آنجایی که پروژه جدید کوجیمای افسانه‌ای یعنی Death Stranding پیرامون مفهوم «اتصالات» است و مضمونی علمی تخیلی دارد، همکاری وی با بلومکمپ که تجربه خوبی در این زمینه دارد، امری شگفت‌آور نخواهد بود. با این وجود، بلوملکمپ در توییتر خود در پاسخ به پرسش یکی از کاربران در خصوص همکاری با کوجیما، این حدس و گمان‌ها را کاملاً رد کرد. وی در این خصوص اعلام کرد:

من با هیدئو در هیچ زمینه و به هیچ شکلی همکاری نمی‌کنم.

بنابر این و با توجه به نظر صریح بلومکمپ، شایعاتی که در باب همکاری وی با کوجیما در پروژه Death Stranding مطرح شده است باید به دست فراموشی سپرده شود. از سوی دیگر اما و با توجه به سابقه مخفی‌کاری هیدئو کوجیما، ممکن است روزی این گفته‌ها به حقیقت بپیوندد. بنابراین به عنوان فردی که با سابقه کوجیما آشنایی دارد، باید تمامی احتمالات و جوانب را در نظر گرفت و تا قطعی شدن هر موردی صبر کرد.

بازی Death Stranding به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ توسط استودیوی مستقل و شخصی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) در دست ساخت و توسعه قرار دارد. لازم به ذکر است که کوجیما در اوایل رونمایی از این عنوان ابراز داشت که ممکن است روزی شاهد عرضه شدن Death Stranding برای رایانه‌های شخصی نیز باشیم. اگرچه هنوز تاریخ انتشار مشخصی برای این بازی اعلام نشده است، اما بر اساس پیش‌بینی‌ها می‌توان انتظار عرضه این بازی را در سال ۲۰۱۹ میلادی برای پلتفرم مقصدش داشت.

در راستای دیگر اخبار مرتبط با بازی Death Stranding، چندی پیش شاون لیدن (Shawn Layden) مدیر بخش آمریکای شمالی شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی در گفتگو با وب‌سایت تلگراف بیان داشت که نسخه اولیه این عنوان در اختیار شرکتشان قرار گرفته است. از سوی دیگر برخی از توسعه‌دهندگان این بازی عنوان کردند که در ابتدا متوجه ایده اصلی آن و همچنین اهداف کوجیما در خصوص داستان و ویژگی‌های این بازی نشده‌اند. همچنین گفته شده است که بازی Death Stranding بهترین حس ممکن را در بین بازی‌های ساخته شده توسط هیدئو کوجیما دارد که از این نشانی می‌توانید به جزئیات بیشتری در این باره دست یابید.

منبع متن: gamefa