بر اساس این گزارش، حداقل ۵ نفر از ۲۵ توسعه‌دهنده‌ی اصلی بازی فار کرای ۶ که همین سه ماه پیش منتشر شده است، یوبی‌سافت را ترک کرده‌اند. همچنین ۱۲ نفر از ۵۰ توسعه‌دهنده‌ی کلیدی که در تیتراژ اساسینز کرید والهالا نام آن‌ها را دیده بودیم هم از این شرکت جدا شده‌اند.

مشخص نیست که این اعداد چقدر دور از حد معمول است – توسعه‌دهندگان باتجربه‌ای که پس از پروژه‌های بزرگ از استودیو یا شرکتی خارج می‌شوند، گاهی اوقات تصمیم می‌گیرند که می‌خواهند چیز جدیدی را امتحان کنند – اما کارمندان سطح پایین‌تر هم در حال خروج هستند. داده‌های موجود در شبکه‌ی اجتماعی  LinkedIn نشان می‌دهد که در شش ماه گذشته حداقل ۶۰ کارمند از شعبه‌های تورنتو و مونترال شرکت یوبی‌سافت خارج شده‌اند. دو کارمندی که هنوز در یوبی‌سافت باقی‌ مانده‌اند، به Axios گفته‌اند که از دست دادن این کارمندان برای کاهش سرعت روند توسعه‌ی بازی یا توقف آن‌ها کافی است و یکی از توسعه‌دهندگان کمکی و خارج از یوبی‌سافت گفت که یک همکار در یوبی‌سافت برای کمک درباره‌ی یک بازی با آن‌ها تماس گرفته است زیرا کسی در استودیوی آن‌ها باقی نمانده بوده است که بتواند از آن مراقبت کند.

gender equality

از دلایل ترک کارمندان می‌تواند به دستمزد کم، «ناامیدی» از جهت‌گیری خلاقانه یوبی‌سافت در آثار مختلف – شاید ورود به بازار NFTs هم تأثیر گذاشته- افزایش فرصت‌ها در جاهای دیگر و البته اتهامات سوءاستفاده‌های گسترده در محل کار در یوبی‌سافت که سال گذشته گزارش‌های آن منتشر شد. یکی از توسعه‌دهندگان اخیراً جدا شده به Axios گفت که یوبی‌سافت به هدف آسانی برای استخدام‌کنندگان تبدیل شده است، در حالی که دیگری مدیریت ضعیف و ایده‌های خلاقانه‌ حداقلی را دلیل دور شدن کارمندان از شرکت ذکر کرده است.

یوبی‌سافت اذعان کرد که نرخ فرسایش آن‌ها افزایش یافته است اما هنوز در حد استانداردهای صنعت است. به گفته‌ی آن‌ها این فرسایش تا حدی با افزایش حقوق ماه نوامبر برای همه کارمندان در استودیوهای کانادایی بهتر شد و به شرایط کمک کرد. به گفته آنیکا گرانت، مدیر ارشد یوبی‌سافت، این اقدام حفظ کارمندان را تا ۵۰ درصد بهبود داد.

همان‌طور که گفته شد، خروج از استودیوها اتفاق عجیبی نیست اما از آنجایی که با توجه صحبت کارمندان باقی‌مانده به نظر می‌رسد نرخ این خروج‌ها زیاد باشد، این موضوع می‌تواند برای یوبی‌سافت و همچنین پروژه‌های در دست تولیدش نگران‌کننده باشد.

منبع: PC Gamer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته جمعیت بزرگی از کارمندان یوبی‌سافت این شرکت را ترک کردند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala