در این بسته‌های الحاقی‌ای که به طور دائم برای برخی بازی‌ها عرضه می‌شوند در نظر گرفته نشده است. به همین دلیل انتظار حضور فاینال فانتزی ۱۴ یا آسمان هیچکس (No Man’s Sky) را نداشته باشید.

۱۰. رد دد ریدمپشن: کابوس نامیرا (Red Dead Redemption: Undead Nightmare)

این که یک بسته الحاقی با این حجم از محتوا عرضه شود حقیقتاً نادر است. کابوس نامیرا به طور کامل با یک بخش داستانی ترسناک عرضه شد. این بسته الحاقی حتی چند حالت جدید هم به قسمت چند نفره اضافه کرد. علاوه‌بر آن این کابوس نامیرا روی دنیای بازی هم اثر دارد. تغییرات ایجاد شده به گونه‌ای است که آن را برای سبک ترسناک آماده می‌کند. راکستار (Rockstar) در ابتدا تصمیم داشت تا این بسته الحاقی را به صورت یک بازی جداگانه عرضه کند. ولی در همان ابتدای ساخت آن را تبدیل به یک بسته الحاقی برای دنیای غرب وحشی کرد. شما به جان مارستون (John Marston) ملحق خواهید شد تا در دنیای پر از زامبی به دنبال یک درمان بگردد. دختر و همسر او دچار یک بیماری شده‌اند و جان باید تلاش کند تا آن‌ها را بهبود بخشد.

بهترین بسته الحاقی

۹. مس افکت ۳: سیتادل (Mass Effect 3: Citadel)

مس افکت ۳ در هنگام عرضه خود از طرف منتقدان بسیار ستایش شد. متأسفانه پایان آن باعث شد تا بسیاری از طرفداران واکنش خوبی به این بازی نشان ندهند. پایان این بازی به حدی بد بود که بایوور (BioWare) مجبور شد با عرضه یک بسته الحاقی جدید، پایانی متفاوت بوجود بیاورد. نام این بسته الحاقی، سیتادل بود. در کنار تعداد زیادی مراحل، چند همراه جدید برای مبارزه، مکان‌ها و ابزار جدید انتهای بازی نیز تغییرات زیادی کرد. به گونه‌ای که برای هر همراه یک پایان خاص در نظر گرفته شده بود. سیتادل تمام کرکترهای دوست داشتنی این سه‌گانه را کنار هم آورده تا طرفداران را راضی کند. این عمل هم بسیار جوابگو بوده است. البته طرفداران معتقداً که این بسته الحاقی در اصل باید جزئی از بازی می‌بود. با اینحال وجود آن نیز چیزی از تجربه بازی کم نمی‌کند.

بهترین بسته الحاقی

این تصویر آخرین مورد موجود از گروه شپرد است.

۸. اسپلاتون ۲: بسته‌ی الحاقی اکتو (Splatoon 2: Octo Expansion)

اسپلاتون ۲ بخش داستانی بسیار جالبی دارد. تنها مورد اینجاست که این بخش بیشتر حالت آموزشی برای قسمت آنلاین را دارد. بنابراین چالش خاصی ندارد. بسته الحاقی اکتو، برای بخش تک داستانی عرضه شد. این بسته با خود یک قهرمان جدید و دنیایی تاریک را به همراه داشت.  مأمور ۸ (Agent 8) در یک ایستگاه متروی متروک بیدار می‌شود. در کنار او نیز کاپیتان کاتلفیش (Captain Cuttlefish) قرار دارد. در یک صحنه، تلفن این دو نفر زنگ می‌خورد. همینطور اینکه یک فردی آن‌ها را مشاهده می‌کند.

او در تلفن می‌گوید که تنها راه خروج از این وضعیت انجام تعدادی از کارها و کامل کردن تعدادی از چالش‌ها است. این افراد باید برای یافتن تعدادی از این موارد به سرزمین موعود (Promised Land) بروند. به شما یک بمب ساعتی متصل است. از طرفی یک نفر نیز تصمیم دارد تا شما را از بین ببرد. همه این موارد به کنار شما باید این چالش‌ها را به اتمام رسانده تا آزاد شوید. ساخت چنین چیزی از نینتندو بعید است. با اینحال استقبال خوبی از آن شد.

بهترین بسته الحاقی

۷. فال اوت: وگاس جدید راه تنهایی (Fallout New Vegas: Lonesome Road)

در اصل هر چهار بسته الحاقی بازی وگاس جدید بسیار خوب هستند. مورد انتخابی ما بیشتر حالت احساسی داشته و کاربر را بیشتر درگیر می‌کند. شرکت ابسیدین (Obsidian) نتوانست داستان فال اوت: وگاس جدید را در زمان مورد نظر به اتمام برساند. پس این داستان جدید را برای اتمام کلی بازی عرضه کرد. در این بسته الحاقی کوریر (Courier) با اولیسس (Ulysses) ملاقات خواهد کرد. در ادامه نیز او با نتایج اعمال خود روبرو خواهند شد. کوریر به همراه رباط همراه خود به نام ED-E سعی می‌کند تا به اعماق جدایی (Divide) برود.

هدف او نیز روبرویی با اولیسس و گذشته خود است. یک سؤال فلسفی بسیار جالب در جاده تنهایی مطرح می‌شود. آیا ما مسئول نتایج ناخواسته اعمال خود هستیم؟ اگر نیستیم پس حد را چه کسی تعیین می‌کند؟ اصلاً رئیس کیست؟ با وجود اینکه شما بهتر است بسته‌های الحاقی دیگر این بازی را نیز تجربه کنید، جاده تنهایی برای اتمام داستان فال اوت: وگاس جدید الزامی است.

بهترین بسته الحاقی

۶. فال اوت ۴: بندرگاه دور (Fallout 4: Far Harbor)

طرفداران مجموعه فال اوت در زمان عرضه شماره ۴ انتقادات زیادی از آن کردند. برخی از مشکلات اعلام شده برطرف شدند و از طرفی برخی هم نشدند. مهم‌ترین انتقاد وارده این بود که فال اوت ۴ فاصله زیادی با سبک نقش آفرینی گرفته بود. به نوعی تبدیل به یک بازی شوتر جهان باز شده بود. نبودن بخش توانایی‌ها به همراه عدم تفاوت جدی میان فرقه‌های مختلف باعث شد تا کمی طرفداران ناامید شوند. بتسدا نیز به حرف آن‌ها گوش کرد. بندرگاه دور یک بسته الحاقی بسیار بزرگ است. حتی می‌توان گفت که کیفیت آن نیز از بازی اصلی بهتر است.

در این بسته الحاقی شخصیت اصلی بازی به یک بندرگاه می‌رود. capital-F Fog وارد جزیره شده و تنها چند قرارگاه کوچک وجود دارند که افراد در آنجا امن هستند. در این بسته الحاقی موجودات بسیاری اعم از دریایی و خشکی به بازی اضافه شده‌اند. یک داستان بسیار خوب به همراه مأموریت‌های دقیق یک تجربه بسیار خوب را به کاربر ارائه می‌دهد. از طرفی بیش از ۲۰ ساعت محتوای جدید نیز در آن وجود دارد.  همینطور اینکه بخش توانایی‌ها نیز به بازی بازگشته و در اکشن و دیالوگ حضور دارد. به همین دلیل تجربه افراد با یکدیگر متفاوت خواهد بود. اگر شما از بازی فال اوت ۴ ناامید شده بودید، بندرگاه دور را امتحان کنید. این مورد بسیار بهتر از هر محتوایی از سری فال اوت است که بتسدا با به حال عرضه کرده است.

بهترین بسته الحاقی

۵. الدر اسکرولز ۴: جزایر لرزان (The Elder Scrolls IV: The Shivering Isles)

جزایر لرزان بازیکنان را به یک دنیای جدید برد. در اصل یک منطقه بسیار بزرگ و دیوانه‌وار که توسط شگوراث (Sheogorath) اداره می‌شد. دنیای بازی به دو بخش تاریک و مانیا (Mania) که روشن و زیبا است، تقسیم شده است.  بازی اصلی الدر اسکرولز ۴ در سیرودیل جریان داشت. یک دنیا پر از خانه‌های ساخته شده از گِل و قلعه‌های سنگی. این بسته الحاقی سبک خاص نقش آفرینی در بازی اصلی را به دنیایی بسیار زیبا و جالب برد. این بسته الحاقی در زمان عرضه از لحاظ گرافیکی واقعاً یک نسل جلوتر بود. مأموریت اصلی جزایر ارزان قهرمان بازی را در برابر باس‌های جالبی قرار می‌دهد.

از طرفی با اضافه شدن چندین فرقه، دشمنان جدید هم در بازی وجود خواهند داشت. اگر شما بازهم نیاز به وسوسه دارید، می‌تواند در انتها خدای بازی باشید! این بسته الحاقی حدود ۴۰ ساعت محتوای اضافی دارد. از طرفی بسیاری از طرفداران مجموعه الدر اسکرولز هم شما را به تجربه آن تشویق خواهند کرد. به نوعی می‌توان گفت که اگر این بسته الحاقی را بازی نکنید، انگار کلاً شماره ۴ این مجموعه را تجربه نکرده‌اید.

بهترین بسته الحاقی

۴. بایوشاک اینفینیت: خاکسپاری در دریا (Bioshock Infinite: Burial at Sea)

بایوشاک اینفنیت به خودی خود یک بازی بسیار خوب بود. مشکل اینجا بود که انتهای بازی چندان راضی کننده نبود. به نوعی پایان این بازی مثل قبل نبود و به همین علت سؤالات بسیاری بی‌پاسخ باقی ماند. بایوشاک یکی از مجموعه‌های بسیار قوی است که وارد چرخه‌ای مانند سه‌گانه دارک سولز شد. کِن لوین (Ken Levine) و استودیو وی به نام ایرشنال (Irrational) روی اولین بازی کار کردند. سپس تصمیم گرفتند که روی دنباله آن یعنی بایوشاک ۲ کار نکنند. شرکت ۲K ناشر این بازی می‌خواست که دنباله نیز در همان دنیا ساخته شود.

به همین علت بازی نیز بسیار سریع عرضه می‌شد. با اینحال لوین از همان موقع شروع به کار روی دنباله اصلی بایوشاک اولیه به نام اینفینیت کرد. مشکل اینجا بود که ساخت اینفنیت چندین سال طول کشید. به همین علت بایوشاک ۲ بیشتر حالت یک داستان اضافه را برای این مجموعه دارد. پس اگر بخواهیم سه گانه بایوشاک را نام ببریم، می‌گوییم، بایوشاک، بایوشاک اینفنیت و بایوشاک خاکسپاری در دریا. این بسته الحاقی بیشتر به حالت آخرین عنوان از این مجموعه عمل می‌کند. به همین دلیل کل ماجرا را به اتمام می‌رساند. کلاً طول این بسته الحاقی ۸ ساعت است و چندان طولانی نیست. شما کنترل الیزابت (Elizabeth) و بوکر (Booker) را بر عهده دارید. این دو نفر در تلاش هستند تا دختری به نام سالی (Sally) را نجات دهند. اگر شما اینفنیت را بازی کرده و این بسته الحاقی را تجربه نکرده‌اید، نزدیک دو سوم داستان را از دست داده‌اید. پس سریع به سراغش بروید.

بهترین بسته الحاقی

۳. آخرین ما: جا مانده (The Last of Us: Left Behind)

بازی آخرین ما جایگاه خاصی در دنیای گیمینگ دارد. این بازی به راحتی توانست قلب طرفداران و منتقدان را بدست بیاورد. بسته الحاقی جا مانده یک داستان بسیار کوتاه است که به عنوان یک داستان پیشینه برای بازی عمل می‌کند. شما در آن داستان الی (Ellie) را دنبال خواهید کرد قبل از اینکه جوئل (Joel) را ملاقات کند. در کنار آن شما باید الی را در زمان حال هم کنترل کنید. جایی که او به دنبال یک دارو برای جوئل می‌گردد. در جا مانده دوست الی، به نام رایلی (Riley) به گروه فایرفلای (Firefly) ملحق شده است.

یک گروه نظامی که هدفش انقلاب است. او و الی با هم در یک فروشگاه بزرگ در حال گشت هستند. رایلی به الی توضیح می‌دهد که باید او را رها کند و به دنبال سرنوشت خود برود. گیم‌پلی این بسته الحاقی هیچ تفاوتی با داستان اصلی ندارد. ولی برای افرادی که به بازی آخرین ما علاقه دارند الزامی است. به دلیل اینکه کاراکتر الی را توضیح می‌دهد.

بهترین بسته الحاقی

۲. پرِی: تصادف ماه (Prey: Mooncrash)

در این لیست موارد بسیاری وجود داشتند که تجربه آن‌ها الزامی است. هیچ کدام از این موارد به خاصی تصادف ماه نیست. این بسته الحاقی به طور کامل از بازی اصلی جدا است و تنها از داستان اصلی پری برای زمینه استفاده می‌کند. در تصادف ماه یک کارمند TranStar به نام پیتر (Peter) در یک قرارداد با شرکت کاسما (KASMA) گیر کرده است. طبق چیزی که به او گفته شده او هرگز به خانه و خانواده خود در زمین باز نخواهد گشت. البته در صورتی که به طور دقیق به دستوراتی که به او داده شده عمل نکند. بازیکن می‌تواند ۵ عدد از کارمندان TranStar را کنترل کند.

این افراد باید تلاش کنند تا یک ساختمان را بسازند. در مسیر این افراد Typhonهای زیادی وجود داشته که هر دفعه بازی را باز کنید متفاوت خواهند بود. شما باید این شبیه سازی را چندین بار بازی کنید تا بتوانید ۵ شخصیت اصلی را از ماه خارج کنید. نکته جالب اینجاست که تجربه این بازی هرگز خسته کننده نخواهد شد. به دلیل اینکه آیتم‌ها، موانع و همه چیز به طور دائم تغییر خواهند کرد. تنوع دشمنان نیز بسیار زیاد است و شما هر دفعه با یک گونه جدید روبرو خواهید بود. در کنار این موانع، منابع و سلاح‌ها هم در بازی بسیار هستند.

توصیف تصادف ماه به طور کلی کمی دشوار است. با اینحال این بسته الحاقی به سبک روگ لایک (Rogue Like) و اول شخص است. شما باید تلاش کنید تا شخصیت‌های اصلی را نجات دهید و مسیر را به بهترین نحو طی کنید. هر دفعه که شما این داستان را به اتمام برسانید تعدادی ارز داخل بازی هدیه خواهید گرفت. با استفاده از آن کاراکترها را قوی‌تر کرده و تلاش کنید که تجربه بازی را برای خود راحت‌تر بکنید. هر بار که شما بازی کنید عناصر جدیدی هستند که تجربه را برای شما خاص خواهند کرد. پس سعی کنید به تغییرات بوجود آمده توجه کنید تا بتوانید با استفاده از آن‌ها به کابوس خود خاتمه دهید. Prey: تصادف ماه قطعاً یکی از خاص‌ترین بسته‌های الحاقی موجود و یک تجربه بسیار خاص است. شما نیازی ندارید که آن را حتماً به اتمام برسانید تنها از آن لذت ببرید.

بهترین بسته الحاقی

۱. ویچر ۳: خون و شراب (The Witcher 3: Blood and Wine)

حضور این بسته الحاقی به عنوان شماره ۲ لیست برای افرادی که آن را تجربه کرده‌اند اصلاً چیز عجیبی نیست. شراب و خون بیش از ۲۰ ساعت محتوا به بازی اضافه می‌کند. در آن شما با گرالت به سرزمین توسانت (Toussaint) که همان فرانسه دنیای فانتزی است، می‌روید. گرالت به این سرزمین باید برود تا یک هیولای بسیار ترسناک را نابود کند. این هیولا در حال آسیب زدن به مردم است. توسانت یک دنیای کاملاً جدید است. معماری، اسلحه و حتی سبک پوشش و رفتار مردم نیز جدید است. به نوعی می‌توان گفت که یک نمایش خوب از فرانسه در دوران مدیوال است.

  • قلب‌های سنگی؛ نگاهی دیگر به بسته‌ی الحاقی ویچر ۳ که از بازی اصلی بهتر است

همینطور اینکه محل استراحت گرالت نیز جای بسیار جالبی است. شهر بوکلیر (Beauclair) بسیار زیباست و گویی از یکی از کارتون‌های دیزنی خارج شده است. این شهر پر از اسرار مختلف بوده و فرصت‌ها و مردمان بسیار زیادی دارد. یکی از بهترین قسمت‌های این بسته الحاقی تنوع رنگ آن است. به نوعی که تقریباً تنوع رنگ در آن دو برابر شده و این بسته بسیار شادتر از بازی اصلی است.  نکته بسیار مهم اینجاست که این بسته الحاقی به حدی خوب بود که جایزه بهترین بازی سال را در سال ۲۰۱۶ ازآن خود کرد!

بهترین بسته الحاقی

منبع: Gameluster.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته ۱۰ بسته‌ی الحاقی برتر تاریخ بازی‌های ویدیویی اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala