پس از قرار گرفتن فیفا ۲۲ در رتبه‌ی اول جدول پرفروش‌ترین بازی‌های هفته‌ی منتهی به  ۲۵ دسامبر (۴ دی ۱۴۰۰)، فروش آن ۱۳ درصد افزایش یافت. با این حال فروش بازی ۶۳ درصد در طول هفت روز بعد کاهش یافت و باعث شد تا به رتبه‌ی دوم سقوط کند. در هفته‌ی پس از کریسمس، فروش بازی‌های فیزیکی معمولا به شدت کاهش می‌یابد. به همین دلیل، در هفته‌ی آخر ۲۰۲۱، فروش دیسکی بازی‌ها ۴۰ درصد کاهش یافت. با این حال، بازی‌های نینتندو سوییچ نسبتا خوب عمل کردند که با توجه به اینکه کنسول یکی از پرفروش‌ترین محصولات کریسمس بود، جای تعجب نیست. این نشان می‌دهد افراد زیادی در روز کریسمس یک نینتندو سوییچ به عنوان هدیه دریافت کرده‌اند. بازی انحصاری سوییچ، ماریو کارت ۸: دلوکس، پس از کریسمس تنها ۱۶ درصد کاهش فروش داشت که به این معنی است که رتبه‌ی پرفروش‌ترین بازی هفته‌ی آخر سال را به خود اختصاص داده است. این هفتمین باری است که این بازی از زمان عرضه در آوریل ۲۰۱۷، رتبه‌ی یک را در جدول فروش هفتگی بریتانیا بدست می‌آورد. در همین حال، بازی Animal Crossing: New Horizons در هفته‌ی بعد از کریسمس تنها ۸ درصد افت فروش داشت و در نتیجه از جایگاه هفتم به جایگاه سوم منتقل شد.

Animal Crossing: New Horizons

در مجموع، پنج بازی انحصاری نینتندو سوییچ در جدول ۱۰ بازی پرفروش قرار دارند. Pokémon Brilliant Diamond در رتبه‌ی ششم با کاهش ۸ درصدی فروش، ماینکرفت نسخه‌ی سوییچ در رتبه‌ی ۷ با افت ۳۸ درصدی و Mario Party Superstars با افت ۱۴ درصدی در رتبه‌ی ۱۰ قرار دارند. بازی Just Dance 2022 نیز با افت فروش ۵۶ درصدی، چهار پله سقوط کرد و به رتبه‌ی ۸ رسید. در هفته‌ی قبل از کریسمس، کال آو دیوتی: ونگارد با وجود افت فروش ۷ درصدی، جایگاه دوم خود را حفظ کرد، اما پس از کریسمس افت مشابهی نسبت به فیفا داشت و هم اکنون در جایگاه پنجم قرار دارد.

تنها بازی دیگر در پنج بازی پرفروش هفته‌ی آخر، اسپایدرمن: مایلز مورالز است که به فروش خوبی در کنار افزایش موجودی کنسول پلی‌استیشن ۵ ادامه می‌دهد. تنها اثری که بین ۴۰ بازی پرفروش در هفته‌ی بعد از کریسمس، فروش خود را افزایش داده است، بازی New Super Mario Bros U Deluxe در رتبه‌ی ۱۸ است که ۳ درصد افزایش فروش داشته است. عرضه‌های جدید قبل از کریسمس، Grand Theft Auto The Trilogy: Definitive Edition و امانگ آس بودند که به ترتیب در جایگاه‌های ۸ و ۵ قرار داشتند. هفته‌ی بعد از کریسمس، جی‌تی‌ای ۷۰ درصد از فروش خود را از دست داد و به رتبه‌ی ۲۳ سقوط کرد، در حالی که امانگ آس با ۸۱ درصد کاهش فروش به رتبه‌ی ۲۹ سقوط کرد. در ادامه هر دو بازی به طور کامل از ۴۰ بازی پرفروش کنار رفتند.

 اسپایدرمن: مایلز مورالز

در ادامه می‌توانید ۱۰ بازی پرفروش هفته‌های آخر ۲۰۲۱ میلادی را مشاهده کنید.

جدول هفته‌ی منتهی به  ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱ (۴ دی ۱۴۰۰):

بازی جایگاه فعلی جایگاه قبلی
فیفا ۲۲ ۱ ۱
کال آو دیوتی: ونگارد ۲ ۲
ماریو کارت ۸: دلوکس ۳ ۳
Just Dance 2022 ۴ ۷
اسپایدرمن: مایلز مورالز ۵ ۴
ماینکرفت نسخه‌ی سوییچ ۶ ۶
Animal Crossing: New Horizons ۷ ۱۰
بتلفیلد ۲۰۴۲ ۸ ۱۳
فارکرای ۶ ۹ ۱۵
Marvel’s Guardians of the Galaxy ۱۰ ۱۴

جدول هفته‌ی منتهی به  ۱ ژانویه‌ی ۲۰۲۲ دسامبر (۱۱ دی ۱۴۰۰):

بازی جایگاه فعلی جایگاه قبلی
ماریو کارت ۸: دلوکس ۱ ۳
فیفا ۲۲ ۲ ۱
Animal Crossing: New Horizons ۳ ۷
اسپایدرمن: مایلز مورالز ۴ ۵
کال آو دیوتی: ونگارد ۵ ۲
Pokémon Brilliant Diamond ۶ ۱۲
ماینکرفت نسخه‌ی سوییچ ۷ ۶
Just Dance 2022 ۸ ۴
اساسینز کرید والهالا ۹ ۱۵
Mario Party Superstars ۱۰ ۱۸

منبع: gamesindustry.biz

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته جدول فروش هفتگی بازی‌های بریتانیا؛ ماریو کارت و فیفا ۲۲ صدرنشین‌های آخر سال اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala